Szövegírás ​szenvedéllyel 3 csillagozás

Janata Kriszta: Szövegírás szenvedéllyel

Írsz termékleírásokat? Cikkeket? Kampány emaileket? Hirdetéseket, szórólapokat, honlap szövegeket, posztokat?

Figyelj: Te meg tudod fogalmazni nyersen. Én pedig fel tudom tuningolni, életre kelteni, táncra perdíteni, hogy öröm lesz olvasni, és ezért izgalmas lesz Tőled vásárolni!
Mit szólsz hozzá?

A Te szöveged + ez a könyv = vibráló, izgalmas, életteli marketingszövegek.
Meddig akarod még beérni gyengébbel?

Eredeti megjelenés éve: 2017

>!
MC Systems, Budapest, 2019
196 oldal · puhatáblás · ISBN: 9786158083508
>!
MC Sistems, Budapest, 2017
196 oldal · puhatáblás · ISBN: 9786158083508

Most olvassa 7

Várólistára tette 9

Kívánságlistára tette 9


Kiemelt értékelések

tiborszerintabor P>!
Janata Kriszta: Szövegírás szenvedéllyel

A könyv címe nem pontos, hiszen nem bármilyen, hanem speciális marketingcélú szövegek írásáról van szó, illetve arról, hogyan lehet ilyen tartalmakat tudatosan felépíteni és megírni. Az iskolákban nem igazán tanulhatjuk meg a szakmai fortélyait annak„ hogyan tudunk figyelemfelkeltő szövegeket írni, ahogy azt sem, hogyan tudjuk az olvasó figyelmét fenntartani, hogy végigolvassa az általunk kommunikált tartalmat. Sok szöveg emiatt unalmas, érdektelen, „élettelen”, „sótlan”, tekintve, hogy sokan hajlamosak általánosságban, illetve sablonosan fogalmazni.

A marketingszöveg célja nem pusztán a „tájékoztatás” vagy a „figyelemterelés”, hanem egy „hatás kiváltása”, mégpedig a cselekvésre (vásárlásra) ösztönzés. Ehhez úgy kell alakítani a tartalmat, hogy az „megnyomjon egy gombot” a fogyasztóban, kiváltsa az „ez kell nekem” érzését. E cél érdekében a szövegnek érzékletesnek, izgalmasnak, adott esetben „feszültséget keltőnek” kell lenni – egy hasonlattal élve: a szövegbe „áramot kell vezetni”, továbbá tudni kell azt, hogy a célközönség tagjaiból mi vált ki érzelmet (azaz mire vágyik, mire büszke, mi háborítja fel, stb.).

A gyakorlatias, azonnal használható ötletekkel teli könyv szemléletével az a személyes problémám, hogy én magam (szöveg)íróként nem „érzéki”, hanem „értelmi” élményt szeretnék nyújtani, és így nem véletlenül használok bizonyos „kevésbé izgalmas” szavakat. Ettől függetlenül próbálok érzékletes lenni, de nem a „tömegpiacra termelek”. A kívánt hatás kiváltása ugyanakkor nekem is fontos, és e téren még van mit tanulnom, hasznos inspirációkat kaptam a könyvtől. :) Kár, hogy minden az eladásról szól a könyvben, ennél sokkal több (lehetne) az élet..

A témához kapcsolódó további értékeléseim:
Duhigg: A szokás hatalma https://moly.hu/ertekelesek/3048566
Barabási: A képlet https://moly.hu/ertekelesek/3172199

Keissye>!
Janata Kriszta: Szövegírás szenvedéllyel

Nekem azért volt erre a könyvre szükségem, mert sokszor úgy érzem már magyarul se találom a szavakat… Nem marketing célú szövegek írására, inkább posztokhoz és kritikákhoz. Mivel a könyvnek nem teljesen ez az eredeti célja, ezért kifejezetten örültem, hogy így is sokat tudott adni és egy igazán jó társ, amit többször elő lehet venni, ha az ember elakad.
Természetesen nem zárkózom el a marketingtől, hihetetlen fontosnak tartom napjainkba és ha úgy adódik az életem biztos még elő fogom venni…
Az egy csillag levonást csak azért kapta, mert az alcímek véleményem szerint borzalmasak. Kiemeli a könyv során milyen fontos szerepe van egy jó alcímnek, de nem tudta bemutatni, hogy az mégiscsak milyen, ha ilyeneket kapnék hírlevélbe meg se nyitnám, menne a kukába. Picit soknak, túlmagyarázottnak éreztem, de ez lehet azért van, mert már 3 éves a könyv és ami akkor az újdonság erejével hatott, manapság már gagyi és immúnis rá az ember. Nem tudom, mindenesetre elképesztően zavart és az is, hogy kétszer ismételte a címet és alcímet, én értem, hogy ez marketing célból miért fontos, de ez átlátszó és engem inkább irritált.
Viszont ötletesnek találom, hogy minden fejezet végén vannak feladatok, így jobban beleivódik az emberek elméjébe, amit előtte elméletben tanulhattak.
Illetve tele van a könyv rengeteg példával, szó- és mondat gyűjteményekkel, amik nagyon hasznosak.
Összességében nekem tetszett és ajánlom mindenkinek, aki szeretne picit kreatívabban/választékosabban írni, szüksége van egy-egy igazán ütős mondatra…


Népszerű idézetek

Keissye>!

A szavadat emeld fel, ne a hangodat!
A virágok az esőtől nőnek, nem a mennydörgéstől.

65. oldal

Keissye>!

…attól nem lesz jobb se az íze, se az illata semmilyen kajának, ha egyre tovább és tovább sütöd. Attól csak egyre szárazabb lesz- mint ahogy a szöveg is.

66. oldal

Keissye>!

Ahogy nem kell se ínyencnek, se séfnek lenned ahhoz, hogy megfőzz valami tápláló ételt, ugyanúgy bárki meg tud írni egy célirányos marketingszöveget is.

66. oldal


Hasonló könyvek címkék alapján

Telkes József: Karrierkönyv
Don Failla – Nancy Failla: Gyakran feltett kérdések és világos válaszok a Network Marketingről
Gombó Pál: A siker nem szégyen
Langer Katalin: Karriertervezés – Személyiségmarketing
Dan Schawbel: ÉN 2.0
John Purkiss – David Royston-Lee: Énmárka
Szécsi Noémi – Géra Eleonóra: A budapesti úrinő magánélete
Náray Tamás: Az utolsó reggel Párizsban I-II.
Bálint Szabina: Péntek? Csajok!
Gábor Andor: Doktor Senki