A kötetünk címében jelzett időtartomány két rendszerváltást, a hatalmi és kulturális struktúrák két radikális átrendeződését foglalja magába. A tulajdonnevesült melléknév – a Nemzeti – pedig a színházra utal, abban az alapértelmezésben, amely jól mutatja, hogy a Kárpát-medencében alighanem ez a legszélesebb és legtartósabb konszenzussal övezett kulturális intézmény, miközben változó helyeken felépülő és leomló falai között még változóbb ideológiák, hatalmi és művészi aspirációk töltik ki a teret. Ezzel az intézménnyel mindnyájunknak összetett és személyes a viszonya, amelyben a nemzeti kánon magasztos szempontjai keverednek a múlandó sláger gyanútlan élvezetével; a levéltári kutatások révén megszerezhető ritka tudás a magától értetődő evidenciával. Kiindulásunk az a közös felismerés, hogy a Nemzeti Színház ideája mindenekelőtt a tradíciót hordozza, s ez egyszerre jelenti a közösség múltjának újrajátszását, az újraértés progresszív folyamatának működését, s ugyanakkor a közös… (tovább)
Nemzeti színháztörténet 0 csillagozás
Előadás-rekonstrukciók 1948–1996
Kívánságlistára tette 1
Hasonló könyvek címkék alapján
- Sal Endre: Mi, magyarok a színpadon 92% ·
Összehasonlítás - Belitska-Scholtz Hedvig – Rajnai Edit – Somorjai Olga (szerk.): Színháztörténeti képeskönyv ·
Összehasonlítás - Miklós Tibor: Musical! ·
Összehasonlítás - Konsztantyin Szergejevics Sztanyiszlavszkij: A színész munkája ·
Összehasonlítás - Szilágyi Gábor: Stephen Sondheim színháza ·
Összehasonlítás - Doma Petra (szerk.): SZITU Kötet 2018 ·
Összehasonlítás - Schober Ottó: Színfalak előtt, mögött, nélkül ·
Összehasonlítás - Mészöly Tibor: Színház a század küszöbén ·
Összehasonlítás - Szilágyi Rita: A színpad nagyasszonyai ·
Összehasonlítás - Vszevolod Mejerhold: Színházi forradalom ·
Összehasonlítás