A ​modern rózsakereszt elemi filozófiája 1 csillagozás

J. van Rijckenborgh: A modern rózsakereszt elemi filozófiája

Ennek a könyvnek nincsen fülszövege.

>!
218 oldal · puhatáblás · ISBN: 963001324x

Várólistára tette 1

Kívánságlistára tette 3


Népszerű idézetek

Zero_equal_Two>!

A Világszerzet vállalta, hogy az erőteret kiterjeszti az egész világra. Ez az egész világra vonatkozó feladat, amelynek kivitelezésén erősen dolgoznak, s amelyet zárt tűztemplomok tartanak fenn.Ezzel pedig az egyházak tagjait abszolút személytelen módon eloldozzák vezetőiktől.

A rögeszme fogságában élő tömeg belső megszabadítási folyamata minden egyes emberben saját, belső folyamatként fog végbemenni.

Korszakunkban elérkezett a pszichológiailag helyes pillanat, mert az emlékezést nélkülöző tömeg már nincsen annyira az egyházhoz kötözve, mint régebben.

1 hozzászólás
Zero_equal_Two>!

Gondoljunk először az aurikus szférára vagy térre, amelyet vágytestnek vagy lélegzési térnek is neveznek. Ez a tér teljesen megfelel a létállapotunknak. Ez egy bizonyos rezgési tér, amely teljes összhangban van az illető ember fajtájával. Ez az aurikus tér csak annak nyílik meg, ami hasonló fajtájú. A másféle azonban áthatolhatatlan fal előtt találja magát.

113. oldal

1 hozzászólás
Zero_equal_Two>!

… az anyagi test halálakor az éteri test legnagyobb része itt marad, ahol feloszlási folyamatnak van alárendelve. A tudat a személyiségalak maradékával a másvilágra vonul.

Az étertest négy különböző éterfajtából áll: kémiai éterből, életéterből, fényéterből és visszatükröző éterből. Ez a négy éter tartja fenn az egész anyagi testet.

106. oldal

Zero_equal_Two>!

…az állat „szenvedélyei” … mindig az ösztön és a csapatszellem határain belül nyilvánulnak meg.

106. oldal

Zero_equal_Two>!

Az éterrablás ugyanis elfajulást okoz, szerkezeti betegséget, ami miatt ezek a lények nemsokára útálatosan néznek ki.

121. oldal

1 hozzászólás
Zero_equal_Two>!

Ha erősen imádkozunk, akkor gondolkodunk, akarunk és kívánunk, tehát az egész, emberi tűzháromszög tevékeny, s emiatt alkotás keletkezik. Imánkkal kívánunk valamit, amit az ésszel felfogunk, bizonyos érzéssel táplálunk és a cselekvés vágyával dinamizálunk. Az egész össze van kötve a vérlényünkkel, és a kimondott szó pecsételi meg.
….
Eredmény pedig mindenképpen lesz, mert mágikus felhívásunk, mint erő, rezgés, mint teremtett egység, olyan területre siet, mely minőségileg megegyezik vele. Az ima erről a területről aztán erőket von össze, és az eredmény ezeknek fog megfelelni.

Mi imakúpról, vagy imapiramisról beszélünk, amely az imádkozásnál keletkezik. Ez a kúp vibrál, és belső minőségünknek megfelelő a színe.

172. oldal

1 hozzászólás
Zero_equal_Two>!

Itt a római egyház imamágiájára is felhívjuk a figyelmet, mellyel nagyon sokat érnek el és tartanak fenn. Az emberek a természeti vallás istenéhez imádkoznak, a másvilági hierarchiához, nem pedig minden élet urához és hierarchiájához. Azért használnak imakönyveket előírt imákkal, hogy a természetvallás istenével minden esetre biztosítsák a tömeg kapcsolatát. Ezért tartják fenn a szentek egész társaságát is.

173. oldal

Zero_equal_Two>!

A Confessió Fraternitatis azt mondja, hogy Ádám bukásánál az egyetemes tan is leereszkedett Ádámmal.

179. oldal

1 hozzászólás
Zero_equal_Two>!

Mihelyt a mennyei alak láthatóvá válik a mikrokozmoszban, a halál elvileg már le van győzve.

187. oldal

Zero_equal_Two>!

… a dialektikus életterületek közönséges fehér mágiája a természettörvényeknek megfelelően egyúttal a fekete mágia szülőanyja is.

205. oldal


Hasonló könyvek címkék alapján

Rutger Bregman: Emberiség
Kákosy László: Fény és káosz
Mennydörgés
Frans de Waal: Jótermészetűek
J. Huizinga: Homo ludens
B. L. van der Waerden: Egy tudomány ébredése
Karikó Sándor (szerk.): Filozófiatörténeti szöveggyűjtemény
Maurice Maeterlinck: A magas misztérium
Harry Mulisch: A menny felfedezése
Rotterdami Erasmus: A mennyből kizárt Gyula pápa