Harry ​Potter og Mysteriekammeret (Harry Potter 2.) 1 csillagozás

J. K. Rowling: Harry Potter og Mysteriekammeret J. K. Rowling: Harry Potter og Mysteriekammeret J. K. Rowling: Harry Potter og Mysteriekammeret J. K. Rowling: Harry Potter og Mysteriekammeret J. K. Rowling: Harry Potter og Mysteriekammeret J. K. Rowling: Harry Potter og Mysteriekammeret

I det andre året på Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom, møter Harry nye prøvelser og plage-ånder, blant annet en ny lærer som heter Gyldeprinz Gulmedal og spøkelset Stønne-Stina.
Men alt dette virker som små irritasjonsmomenter når de virkelige problemene begynner: Noen – eller noe – forvandler elevene til stein. Kan det være Draco Malfang, en mer utspekulert rival enn noensinne? Kan det være Gygrid, som har en mystisk fortid som nå endelig blir avslørt? Eller er det den personen alle på Galtvort mistenker mest … Harry Potter selv?!

Eredeti megjelenés éve: 1998

Tagok ajánlása: Hány éves kortól ajánlod?

Cappelen Damm, Oslo, 2016
272 oldal · keménytáblás · ISBN: 9788202475994 · Fordította: Torstein Bugge Høverstad · Illusztrálta: Jim Kay
Cappelen Damm, Oslo, 2016
312 oldal · keménytáblás · ISBN: 9788202523251 · Fordította: Torstein Bugge Høverstad
Cappelen Damm, Oslo, 2016
312 oldal · keménytáblás · ISBN: 9788202523602 · Fordította: Torstein Bugge Høverstad

2 további kiadás

Enciklopédia 12

Szereplők népszerűség szerint

Hermione Granger · Perselus Piton · Harry Potter · Albus Dumbledore · Fred Weasley · Minerva McGalagony · Félig Fej Nélküli Nick · Percy Weasley · Vernon Dursley

Helyszínek népszerűség szerint

Roxfort · Az Odú · Privet Drive 4.

Aurora_Serenity_White I>!
J. K. Rowling: Harry Potter og Mysteriekammeret

Ez már gyorsabban ment, mint az első. Nyelvgyakorlásnak kiváló. A nevek tetszettek, Fred és Frank szerintem jobban illett az ikrekhez, mint, ahogy a Vulcan a főnixhez.

2 hozzászólás

Det var krangel ved frokostbordet i Hekkveien 4, og det var ikke første gang.

(első mondat)

Kapcsolódó szócikkek: Privet Drive 4.
2 hozzászólás

«Og du
«Jeg skal være på rommett mitt, ikke lage en lyd og late som jeg ikke fins,» sa Harry tonløst.

13. oldal, Den verste bursdagen (Cappelen Damm, 2016)

Kapcsolódó szócikkek: Harry Potter · Vernon Dursley

Harry snudde seg for å få et siste glimt av huset. Han rakk så vidt å lure på når han skulle få se det neste gang, før de var tilbake: Frank hadde glemt esken med Filibuster-fyrverkeri.

66. oldal, Prylepilen (Cappelen Damm, 2016)

Kapcsolódó szócikkek: Az Odú · Harry Potter

Jeg må gå tilbake til festen, Minerva; jeg har noen kunngjøringer å komme med. Bli med meg, Severus, det er en lekker vaniljepudding jeg har lyst til å smake på.

79. oldal, Prylepilen (Cappelen Damm, 2016)

Kapcsolódó szócikkek: Albus Dumbledore · Minerva McGalagony · Perselus Piton

Det er valgene våre som viser hvem vi egentlig er, Harry, langt mer enn evnene.

299. oldal, Noldus får sin belønning (Cappelen Damm, 2016)

Kapcsolódó szócikkek: Albus Dumbledore · Harry Potter

«Vel, du skjønner, kommende allehelgensaften er min fem hundrede dødsensdag,» sa Nesten hodeløse Nikk. Han ranket seg og så uhyre verdig ut.
«Å,» sa Harry. Han visste ikke om han burde se begeistret eller beklagende ut. «Ja vel, ja.»

120. oldal, Dødsensdagsselskapet (Cappelen Damm, 2016)

Kapcsolódó szócikkek: Félig Fej Nélküli Nick · Harry Potter

«Her har vi den,» sa Hermine oppspilt, da hun kom til sida med overskriften Polyksir. Den var illustrert med tegninger av folk som var halvveis i forvandlingen til andre folk. Harry håpet inderlig at kunstneren hadde hentet de intenst lidende ansiktsuttrykkene fra sin egen fantasi.

151. oldal, En klabb på ville veier (Cappelen Damm, 2016)

Kapcsolódó szócikkek: Harry Potter · Hermione Granger
Aurora_Serenity_White I>!

Men, sa Humlesnurr, meget langsomt og tydelig, så ingen kunne gå glipp av et ord, du vil oppdage at jeg ikke er helt borte fra skolen før ingen her lenger har lojalitet til meg. Du vil dessuten oppdage at her på Galtvort vil det alltid være hjelp å få for den som ber om det.

237. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Albus Dumbledore · Roxfort

Perry hadde ikke merket at Fred hadde forhekset prefektskiltet hans, slik at det nå sto Pultost, og spurte ustanselig hva det var de lo sånn av.

193. oldal, Polyksiren (Cappelen Damm, 2016)

Kapcsolódó szócikkek: Fred Weasley · Percy Weasley

A sorozat következő kötete