Cukormentes ​örömök 9 csillagozás

Inzulinrezisztensek és cukorbetegek részére
Iklódi Dóra: Cukormentes örömök

Teljes ​értékű ételek cukor nélkül!

Amikor valaki megtudja, hogy cukorbetegségben vagy inzulinrezisztenciában szenved, az első gondolatok egyike, hogy mennyi lemondással jár majd az életmódváltás. A szerző megmutatja, hogy a cukor és egyéb finomított élelmiszerek elhagyása az étkezésből nem egyenlő az önsanyargatással!

Iklódi Dóra – a Wander. Food. Wonder bloggere, aki maga is IR-es – hetven, többségében hagyományos fogás receptjét gondolta újra a cukormentesség és az egészségtudatosság jegyében. Reggelik, tízóraik és uzsonnák, péksütemények, saláták, főételek és desszertek: egyszerűen és gyorsan összeállítható finomságok könnyen beszerezhető, szezonális alapanyagokból, hogy a rohanó hétköznapokon is saját
készítésű, ízletes és egészséges ételekkel kényeztethessük magunkat és családunkat.

A kötetet cöliákiában, laktózintoleranciában vagy tejfehérjeérzékenységben szenvedők is haszonnal forgathatják, hiszen számos tej- és gluténmentes recept is… (tovább)

>!
Boook, Budapest, 2018
176 oldal · puhatáblás · ISBN: 9786155417436

Várólistára tette 27

Kívánságlistára tette 52


Kiemelt értékelések

AniTiger P>!
Iklódi Dóra: Cukormentes örömök

Iklódi Dóra: Cukormentes örömök Inzulinrezisztensek és cukorbetegek részére

A kiadvány tetszetős, és jól felépített, ugyanis a reggeliktől elkezdve a desszertekig mindenféle recept van benne. Sorrendben ezeket tartalmazza a könyv: reggelik – péksütemények – kisétkezések – saláták – levesek – főételek – desszertek, és kategóriánként minimum 8 recept van benne.
A legtöbb recepthez abszolút fellelhető minden egy átlagos háztartásban, és teljesen megfizethető alapanyagokkal dolgozik az írónő, aminek örültem! Pozitívum számomra az is, hogy nem csupa extravagáns ételt tartalmaz a könyv, hanem jó néhány mindennapi étel cukor-/tej-/gluténmentes verzióját is! Jó, persze ha valaki szeretne valami nagyon extrát kipróbálni, akkor akadnak a könyvben olyanok, hogy: Sültkelbimbó-saláta árpával és gránátalmával vagy Zabos-túrós palacsinta kaporral és tejfölös mártogatóssal.
Amit nem értettem: minek beleírni az uborkasalátát, mint receptet?

Én személy szerint szeretem az ennyire masszív, jó minőségű könyveket, amikben sok szép és színes kép is helyet kap. Az író instagram fiókjának a nézegetése után nem volt meglepő számomra, hogy mennyire ínycsiklandó képekkel illusztrálták az adott recepteket. Nem vagyok egy konyhatündér (se jó kajafotós), így a kivitelezés kevésbé lett étvágygerjesztő, mint a képeken, de oda se neki.

Kajafotóim és a próbálkozások(k) a'la AniTiger:
https://hagyjatokolvasok.blogspot.com/2019/02/iklodi-do…

>!
Boook, Budapest, 2018
176 oldal · puhatáblás · ISBN: 9786155417436
3 hozzászólás
Baráth_Zsuzsanna P>!
Iklódi Dóra: Cukormentes örömök

Iklódi Dóra: Cukormentes örömök Inzulinrezisztensek és cukorbetegek részére

A cukorbetegség derült égből villámcsapásként robbant bele a családi életünkbe, amikor apukámról pár éve kiderült, hogy túl magas a cukra, és ha el akarja kerülni a nagyobb bajt, nagyon sürgősen életmódot kell váltania. Mivel egy háztatártásban élünk, ez azzal járt, hogy nekem is alkalmazkodnom kellett a helyzethez, vagyis cukor száműzve (szorbitot használunk), és próbálunk leszokni a fehér lisztről több-kevesebb sikerrel. És természetesen odafigyelünk az étkezésre, előtérbe kerültek az egészségesebb reggelik, ebédek és vacsorák. Szépen haladunk az életmódváltásban, azonban sajnos mindketten csokoholisták vagyunk és imádunk nasizni, így van még hová fejlődni, ezért nagyon örülök minden olyan szakácskönyvnek, amelyből ötleteket meríthetek arra vonatkozóan, hogyan lehet egészségesebb formában élvezni a jól megszokott ízeket, újraértelmezni a nagy családi kedvenceket. Iklódi Dóra könyve pontosan ezekre a hétköznapi problémákra nyújt megoldást, nem Michelin-csillagos ételek receptjeit nyújtja nekünk, hanem a mindennapok kis csodáit, mint pl. a túrós batyu vagy a márványkuglóf cukormentes változatát. Mert senkinek sincs kedve lemondani a saját külön bejáratú kedvenceiről, és nem is kell, hiszen néhány alapanyag lecserélésével már meg oldódott ez a problémánk. Ezen túl becsempészésre került a receptek közé néhány különlegesség is, amelyeket egyáltalán nem nehéz elkészíteni, mégis ünnepi ízélményt ígérnek, mint pl. a sültkelbimbó-saláta árpával és gránátalmával. A fotók gyönyörűek, a szerkesztés átgondolt, a receptek jól követhetőek. Ami nekem egy kicsit hiányzott, az a személyesség, nem értem, miért nem engedte szabadjára jobban a szerző az egyéniségét, hiszen elég népszerű gasztroblogot vezet. Továbbá hiányoltam az igazán izgalmas ízorgiákat, hiszen fantasztikus ételek készíthetők a műfajban, de nyilván most a praktikumon volt a hangsúly, legközelebb talán már jut hely és idő a kreatívkodásra is.
A teljes kritika itt olvasható:
https://jusandcalzone.blog.hu/2019/03/08/konyvajanlo_ik…

szofisztikáltmacska>!
Iklódi Dóra: Cukormentes örömök

Iklódi Dóra: Cukormentes örömök Inzulinrezisztensek és cukorbetegek részére

Tudok főzni – állítólag jól is főzök –, de őszinte leszek: nem a kedvenc hobbim, inkább amolyan muszáj-tevékenység, amit igyekszem gyorsan és egyszerűen kivitelezni, mert sem türelmem, sem kedvem nincsen egész nap a tűzhely előtt állni. Na most a Cukormentes örömök ebből a szempontból nagyon nekem való: nincsenek benne bonyolult és hosszadalmas receptek, viszont annál ötletesebbek és színesebbek. Külön öröm számomra, helyet kapott benne egy péksüteményes rész is, mert amennyire utálok süteményeket sütni, annyira szeretek kelt tésztákkal dolgozni .
Összesen hét nagy fejezet van, ezek alatt minimum nyolc, maximum tizenegy recept található.
A recepteknél minden esetben fel van tüntetve, hogy hány adagról van szó (sütiknél pl. szeletre) és az is, hogy adagonként mennyi a tápértéke az ételnek (kcal, ch, fehérje, zsír). Kis piktogramok jelzik, ha valamelyik étel laktóz-vagy gluténérzékenyek számára is fogyasztható.

Ha már egyszerűségről beszélünk, akkor meg kell említenem, hogy kicsit értetlenül állok az uborkasaláta receptje előtt, mivel az uborka, ecet, só és eritrit összekeverése nem rakétatudomány, amihez szakácskönyv kellene, de kicsit ezt éreztem a rántott húsnál is. Jó, kekeckedek…Előfordulhat, hogy valakinek ezek újdonságként hatnak.

Nekem elnyerte a tetszésemet a könyv, gyakran fogom elővenni, ha éppen ötletre van szükségem. Változatos receptek kaptak helyet benne, és mind a hagyományosabb ízek kedvelői, mind az újdonságra vágyók találhatnak nekik való ételeket. A szénhidráttartalomra azért mindenképp érdemes odafigyelni, ha a 160 gramm diéta szabályai szerint étkezünk, mert van néhány határeset a receptek között.
Bővebben: https://szofisztikaltmacska.blog.hu/2019/02/12/iklodi_d…

Pannhy>!
Iklódi Dóra: Cukormentes örömök

Iklódi Dóra: Cukormentes örömök Inzulinrezisztensek és cukorbetegek részére

Én a Louwen Diétámhoz vettem meg a terhességem utolsó 4 hetére. (Louwen diéta lényege nagy vonalakban: semmi fehér cukor és semmi fehér liszt) Nagyon jó receptek vannak benne, de sajnos sok péksütemény egyátalán nem úgy sikerült, ahogy kellett volna. Sokszor a tk. liszt mennyisége vagy a folyadék mennyisége nem stimmelt. A sütési hőfokot is néhány receptnél túl magasnak találtam. Ez persze sokban múlik a sütőn is. Mindezek ellenére is rengeteg hasznos receptet találtam, amik végül nagyon jól sikerültek és rendkítül táplálóak is voltak. Ezért a könyvet összeségében tudom ajánlani!


Hasonló könyvek címkék alapján

Carla Bardi: Alacsonyszénhidrát-diéta
Vrábel Krisztina – Koszta Ágnes – Töllösy Judit: 160 grammos szénhidrátdiéta – Az életmódkönyv
Török Eszter: 100% egészség, 0% cukor!
Török Eszter: Viszlát, cukor és fehér liszt!
Kayla Itsines: The Bikini Body
Amy Ramos: A teljes ketogén diéta kezdőknek
Martina Slajerova: Gyors keto
Schirilla György: Vegetáriánus könyv Schirilla György receptjeivel
Borics Kata: Édes egészségünk
Patrick Holford: Mondj nemet a cukorbetegségre!