A magunk részéről mindennél fontosabbnak tartjuk a felnövekvő nemzedékek testi-lelki-szellemi egészségét. Amikor az intézményes nevelésben, mindenekelőtt az iskolában tetten érhető „fekete pedagógiáról” beszélünk, ezt nem azért tesszük, hogy megingassuk az iskolába, a pedagógusokba vetett bizalmat. Nem az iskola, nem a pedagógusok rosszak. Az azonban nem tagadható, hogy vannak olyan körülmények, vannak olyan pedagógusok által alkalmazott eljárások, amelyek a diákok számára ártalmasak. Mindössze erre szeretnénk a figyelmet felhívni. Arra törekedtünk, hogy ne valamiféle külső zsinórmértékhez (az ideális, vagy az általunk megfelelőnek tartott hatásrendszerhez) viszonyítsunk, hanem a valódi események, folyamatok felől próbáljunk meg közelíteni az iskolai „fekete pedagógia” jelenségvilágához. Igyekszünk tehát mindenfajta normatív megközelítést elkerülni a megismerésben is, hiszen a tanulói élményekben tükröződő valóság tanulmányozásából következtethetünk az iskolai „fekete pedagógiai”… (tovább)
„Fekete pedagógia” 1 csillagozás
Értékelés az iskolában
Várólistára tette 7
Kívánságlistára tette 9
Kölcsönkérné 1
Népszerű idézetek
pjanos>!
Az iskolai élet, a tanóra szervezésében azokat a megoldásokat érdemes előnyben részesíteni, amelyek alkalmasak arra, hogy a tanulók egymást jobban megismerjék, ezért megbecsüljék. Itt főleg a közös tanulás, a közös játék, a közös munka alkalmaira gondolunk.
Kifejezetten tilos minden olyan szervezési megoldás (például leckefelelősök, vigyázók stb. kijelölése), amely a tanulók közé éket ver, közöttük bizalmatlanságot szül, a meglévő feszültségeket felerősíti.
104. oldal Mit lehet tenni az intézményes nevelésben a "fekete pedagógiai" hatások ellen?
Hunyady Györgyné – M. Nádasi Mária – Serföző Mónika: „Fekete pedagógia” Értékelés az iskolában
Hasonló könyvek címkék alapján
- Csertő Aranka – Ecsédi András – Nagy József – Puppi József: Iskolaelőkészítő kompenzálás ·
Összehasonlítás - Varga Zoltán: Iskolai ártalmak ·
Összehasonlítás - A. S. Neill: Summerhill 95% ·
Összehasonlítás - Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság 93% ·
Összehasonlítás - Vekerdy Tamás: Kicsikről nagyoknak 1. 93% ·
Összehasonlítás - Tóth-Mózer Szilvia – Misley Helga: Digitális eszközök integrálása az oktatásba ·
Összehasonlítás - Réthy Endréné: A tanítás-tanulási folyamat motivációs lehetőségeinek elemzése ·
Összehasonlítás - Gyarmathy Éva: Diszlexia a digitális korszakban ·
Összehasonlítás - Porkolábné Balogh Katalin: Készségfejlesztő eljárások tanulási zavarral küzdő kisiskolásoknak ·
Összehasonlítás - Vekerdy Tamás: Az iskola betegít? 88% ·
Összehasonlítás