Heller Ágnes így indítja újabb nagy és korszerűtlenül úttörő vállalkozását:
A filozófia irodalmi műfaj, s mint minden műfajnak, megvannak a műfaji sajátosságai. A filozófia története e műfaji sajátosságok változásának története is. Erről szól az itt elmondott történet. Mindenki megértheti minden előtanulmány nélkül, ha rászán egy kis energiát és gondolkodást. Mire való egy gólyának a filozófia?
Arra, amit kezd vele.
Gondolkodásra késztetheti olyan kérdésekről, amelyeken eddig nem gondolkozott s olyan kérdésekről, amelyekre választ nem talált, még a Google segítségével sem. S vajon nagyon korszerűtlen azt mondanom, hogy hozzátartozik az általános műveltséghez egy olyan világban, melyben a műveltség cseppet sem általános? Hegel a következő mondattal fejezte be a filozófia történetéről tartott előadásait: Azt kívánom Önöknek, hogy jó életet éljenek. Kívánhatnék ennél szebbet, jobbat nektek? Kedves Gólyák, jó olvasást!
Az ókor 11 csillagozás

A következő kiadói sorozatban jelent meg: A filozófia rövid története gólyáknak Múlt és Jövő
Most olvassa 2
Várólistára tette 6
Kívánságlistára tette 11

Kiemelt értékelések


Végre egy olyan filozófiai könyv, ami a közembernek is érthetően írja le a kezdetek kezdetét.


Ismerkedem a filozófia alapjaival. Nem mondanám, hogy kimaradt, de mégis vannak homályos foltok. Viszont ahogy tálalja a hallgatók elé, na jó így inkább ne.
Népszerű idézetek




A legnagyobb sikert azok aratják, a legjobban azok járnak, akik igazságtalanok, de igazságosnak látszanak.
100. oldal




“A háború mindennek atyja és királya, egyeseket istenné emel, másokat emberré, egyeseket rabszolgává tesz, másokat szabad emberré.”(Hérakleitosz)
25. oldal




Térjünk vissza a “teológiához”. Xenophanész nem kevéssé volt ellensége az antropomorf istenképzetnek, mint ióniai elődjei, de ő a gondolatot ad absurdum viszi. Az emberek embereknek képzelik el isteneiket, méghozzá a különböző népek – népük kinézete és szokásai nyomán – különbözőképpen. Az etiópiaiak istenei piszék. Ha például a lovaknak lenne kezük s ábrázolni tudnának, akkor isteneiket lovakként ábrázolnák, olyan testtel, mint amilyen a maguké, a lovaké. Isteneit minden nép a saját képére teremti.
22. oldal




Röviden azt mondanám, hogy a “vallásnak” négy feltétele van(szerintem még ennek a négy feltételnek megfelelő hitvilág sem vallás a szó mai értelmében). Először egy tanítás, világmagyarázat, másodszor egy közösség, melynek minden tagja osztja ezt a világlátást, doktrínát, továbbá az ehhez fűződő erkölcsi előírásokat, harmadszor közös ceremóniák, negyedszer egy istenkép.
33. oldal




Nos aki a közhiedelmet, a puszta véleményt nem fogadja el, hanem valami mást állít helyébe, mindig “idegen” marad saját városában.
61. oldal




Így hát Platón elvetette a “munka paradigmáját”, ahogy azt majdan Habermas nevezni fogja, még mielőtt bárki kitalálta volna.
72. oldal




Amennyiben a törvény a jól rendezett lélek törvénye, tehát az a törvény amit a filozófus gondol el, akkor ennek a törvénynek engedelmeskedni az egyedül igazságos, megszegni az egyedül igazságtalan. Légy hű önmagadhoz!
77. oldal




Minden filozófusnak, nagynak és kicsinynek, akadnak “szakemberei”, olyanok, akik minden cédulát ismernek, amit a filozófus írt.
7. oldal
Hasonló könyvek címkék alapján
- Kákosy László: Ré fiai 98% ·
Összehasonlítás - Kertész István: Ókori hősök, ókori csaták 96% ·
Összehasonlítás - Várkonyi Nándor: Sziriat oszlopai 95% ·
Összehasonlítás - Ghyczy-Dráveczky Zsuzsa: Asszony a fáraók trónján 93% ·
Összehasonlítás - Vágó Ádám: A Kárpát-medence ősi kincsei 100% ·
Összehasonlítás - Spiró György: Fogság 93% ·
Összehasonlítás - Kodolányi János: Vízözön 92% ·
Összehasonlítás - Kákosy László: Az ókori Egyiptom története és kultúrája 94% ·
Összehasonlítás - Kertész István: Héraklész unokái 95% ·
Összehasonlítás - Harrison Fawcett: A Katedrális harcosai 91% ·
Összehasonlítás