A ​legjobb sehol 6 csillagozás

Hekl Krisztina: A legjobb sehol

„Kétféle ​ember van, az utazó és a nem utazó, legalábbis az ausztrál szobatársnőm szerint, aki az emeletes ágy tetején lakik. A nem utazó megveszi a házat, a kocsit, gyermeket nemz, és huszonnégy évig ki sem dugja az orrát a négy fal közül. Soha nem fogja megérteni az utazót, akinek egy nagy bőröndben elfér az élete. Ha ezer dollár van a számláján, rögtön azt nézi, ebből az összegből merre indulhat. A nem utazó hülyének, legalábbis furcsának tartja az utazót. Nemcsak Magyarországon vagy Ausztráliában, a világ bármely más országában is. Van, aki titokban irigykedik, mert csak a házastárs miatt ül otthon.
Szobatársamnak hátközépig érő, fekete haja van, rekedtes, mély hangja, és turkálóból öltözik. Huszonegyedik századi virággyerek. Bergenben vagyunk, Norvégiában, a világ egyik legdrágább városában. Csak a hostelt tudtuk kifizetni. Norvégiában minden ötször annyiba kerül, mint odahaza, háromezer két kis hot dog, hatezer egy hamburger. Nemcsak számomra drága, ausztrál… (tovább)

>!

Kiemelt értékelések

gályanapló>!
Hekl Krisztina: A legjobb sehol

Blogfüzér. Legalábbis én blogbejegyzéseknek érzem ezeket a (gondolom)
novelláknak írt maximum pároldalnyi szövegeket.

Magyaroszágon az elmúlt 10-15 évben alakult ki egy többszázezres réteg, akik nem a ’90-es évek újgazdagjai vagy a mostani legújabbgazdagok, de (a könyvben épp multinál dolgozva) van pénzük. Sokmindenre. Mindenesetre bőven több, mint gyerekkorukban, amikor spórolni kellett (egyik szöveg erről szól: hogy milyen furcsa, hogy valakinek van (megkeresett, nem talált) pénze, akinek nem volt) és így most pl. utazgatnak. Tematikusan erről, egy ilyen nő utazásairól szól a könyv nagy része. Hogy most akkor (mint egy Móricz hős, akit odaengedtek a világasztalhoz) végigeszi a világot. Neki nem akad a torkán, ennek a karakternek a leírásában jó a könyv.

Formailag már vannak vele gondjaim. Ahogy kezdtem, ez egy igényesebben megírt travelblog, felturbózva kis bevezetéssel és levezetéssel. A szövegek túl egyszerűek,
nyelvileg, dramaturgiailag. De (ha van ilyen) strandkönyvnek (már csak témája miatt is) kiváló, pár óra alatt könnyen elolvasható.

Hekl Krisztina: A legjobb sehol

Hangulatok, emlékek, élmények, érzések felidézése, felfűzve az utazás motívumára. Nekem kimondottan tetszett, hogy a történetekben nincs linealitás, helyette időben és térben tágasság van. A történetek első szavai váltak címekké, ami számomra az élőszóbeli meséléshez teszi hasonlatossá a novellákat. A történetek mögött itt-ott megbújik az európai fogyasztói társadalom kritikája is (például: Beleélés, Száncsengőt dalolnak). A férfiak viselkedéséről sem tudtam pozitív képet formálni a történetek alapján- de lehet, ezt csak én olvastam most bele….

Népszerű idézetek

Terezia_Gondon>!

Tavaly nyáron az ablakon keresztül másztunk be Kádár aligai nyaralójába, a négyes számú villába. Vigyázni kellett, nehogy beletenyereljünk a törött üvegbe. Arra is ügyeltünk, hogy észrevétlenek maradjuk. Lefotóztuk a villa szétvert berendezését. Az álmennyezet darabkái nyitott könyvként lógtak a plafonról. Láttunk telefonvezetéket, mustársárga kanapét, elnöki bidét, harmincéves vécépapírt, mozitermet. Romos lépcsőkön keresztül másztunk fel a mozigépész szobájába. Most robog alattam a vonat, dübögnek a kerekek. Megpillantom hatszor cserélt arcom az ablak tükrében. Látom rétegeit, köztük a hétévest, a tinédzsert, a fiatal nőt és a mostanit. Képtelen vagyok felnőni.

88-89. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Balatonaliga · Kádár János
Terezia_Gondon>!

Az időutazás állítólag egyszerűbb, mint hinnénk. Nem kellenek hozzá gépek vagy szupermasszív fekete lyuk, bennem van a lehetőség, az agyam képes rá, hogy átküldjön téridőn, karikába hajlítsa a mát és a tegnapot. Tükörbe nézek, és nem találom régi arcomat, eddigi életem során hatszor cserélődött le az összes testi sejtem, azt sem tudom, ki vagyok egyáltalán, és mi lett belőlem. Tükörbe nézek a siracusai pályaudvar mosdójában az éjszaka kellős közepén, és próbálom egymáshoz illeszteni a fragmentumokat.

87. oldal

Kapcsolódó szócikkek: időutazás · pályaudvar · Siracusa · tükör
genia P>!

Reggel kilenctől délután fél ötig az embereké az erdő, sötétedés után az állatoké a falu.