A ​művészet és irodalom társadalomtörténete I-II. 2 csillagozás

Hauser Arnold: A művészet és irodalom társadalomtörténete I-II. Hauser Arnold: A művészet és irodalom társadalomtörténete I-II. Hauser Arnold: A művészet és irodalom társadalomtörténete I-II. Hauser Arnold: A művészet és irodalom társadalomtörténete I-II.

A ​kiváló magyar származású művészetszociológus legelső, összefoglaló művét: a Művészet és irodalom társadalomtörténetét kiadónk 1969-ben egyszer már közreadta. A könyv méltán aratott nagy sikert, a művészet iránt érdeklődők körében nélkülözhetetlen kézikönyvvé vált.
Most, amikor a Gondolat Kiadó arra vállalkozott, hogy a Magyar Tudományos Akadémia tagjává választott, nemrég elhunyt, világhírű tudós valamennyi alkotását életmű-sorozat keretében megjelentessük, A műveszettörténet filozófiáját követően ezt a nagyfontosságú, kétkötetes munkát adjuk át a magyar olvasóknak új, átdolgozott fordításban. Hausernek ez a munkája már sok nyelven sok kiadást megért; a legutóbbi években Amerikában, Japánba és Indiában is megjelent nagy példányszámokban.
Hauser azt tanítja, hogy az irodalom és a művészettörténet stílusváltozásait nem lehet pusztán a stílustörténet szemszögéből megérteni, az okokat a társadalomban bekövetkezett változásokba kell keresni. Hauser ebben a művében… (tovább)

>!
Arktisz / Artmagazin, Budapest, 2011
984 oldal · ISBN: 9789638189257 · Fordította: Nyilas Vera, Széll Jenő
>!
Gondolat, Budapest, 1980
860 oldal · ISBN: 9632808096 · Fordította: Nyilas Vera, Széll Jenő
>!
Gondolat, Budapest, 1968
826 oldal · keménytáblás · Fordította: Nyilas Vera

Várólistára tette 4

Kívánságlistára tette 7


Kiemelt értékelések

fukszia>!
Hauser Arnold: A művészet és irodalom társadalomtörténete I-II.

Magas színvonalú irodalom- és művészettörténeti összefoglaló, értelmező, értekező mű – a társadalomtudomány szemszögéből.


Népszerű idézetek

Tamás_Felber>!

Erős akaratú személyek mindig is voltak, s a nyugati ember már a reneszánsz idején tudatára ébredt egyéniségének, de individualizmus mint követelés és tiltakozás a civilizációs folyamat elszemélytelenítő hatása ellen csak a XVIII. század dereka óta létezik.

II.kötet, oldal 53.

Tamás_Felber>!

Rousseau voltaképpeni eredetisége abban a felvilágosodás szempontjából megdöbbentő tézisben fejeződik ki, amely szerint a kultúrember degenerálódott lény, és az egész történelmi kultúra az emberiség eredeti rendeltetésének megtagadása, vagyis a felvilágosodás alapvető tana, a haladásba vetett hit közelebbről megvizsgálva puszta babona. […] Az a bírálat, amellyel Rousseau a rokokó és a felvilágosodás kultúráját illeti – leleplezve gyakran lélektelen, gépies formalizmusát, amivel ő a spontaneitás és természetesség eszméjét szegezi szembe – nemcsak annak a kulturális válságnak a felismeréséről tanúskodik, amely Nyugat Európát a középkori keresztény egység felbomlása óta gyötri, hanem a kultúra olyan modern felfogásáról is, amely a lélek és forma, spontaneitás és hagyomány, természet és történelem ellentétére épül. Eme ellentét felfedezése Rousseau korszakalkotó tette.

II. kötet, oldal 63.

Tamás_Felber>!

A XVIII. század végén mindenesetre alig akadt gondolkodó fő, aki érintetlen maradt volna Rousseau eszméitől. Ilyen hatást csak az az író tehet, aki a szó legmélyebb értelmében képviselője és kifejezője saját korának.

ugyanott, oldal 65.


Hasonló könyvek címkék alapján

Balogh László Levente – Horváth Andrea – Pabis Eszter (szerk.): A szégyen reprezentációi
Gedeon Péter – Pál Eszter – Sárkány Mihály – Somlai Péter: Az evolúció elméletei és metaforái a társadalomtudományokban
Georges Minois: Az életfájdalom története
Király Jenő: Frivol múzsa I-II.
Pentelényi László – Zentay Nóra Fanni (szerk.): JLG / JLG
Sally Hines: Mi a gender?
Polányi Károly: A nagy átalakulás
Richard Sennett: A közéleti ember bukása
Sik Domonkos: Demokratikus kultúra és modernizáció
Krausz Tamás – Szigeti Péter: Lukács György és Mészáros István