Nem kétséges, a technikai képek korában élünk. Filmekből, a televízióból, videokamerák felvételeiről, a digitális médiából képek ostromolják a figyelmünket. Megkísérelnek bennünket elcsábítani, manipulálni, erotizálni. Közben természetesen informálnak is. Valóságos képáradat tör ránk, ami veszélyesen hangzik, de lényegében mindenekelőtt egy fenomenológiai problémára figyelmeztet: mit kezdünk ezzel a rengeteg képpel? Milyen alapon választunk? Egyáltalán mit veszünk még tudomásul? Másfelől, minek van rá esélye, hogy bekerüljön a kollektív képi emlékezetbe? Voltaképpen most éppen paradox helyzetben vagyunk. Míg a hagyományos analóg fotográfia eredeti területén, a hírlapi fényképészet, az amatőr fotográfia világában veszített jelentőségéből, a nyilvánosság egyre többet foglalkozik a hagyományos fényképekkel. A fotók természetszerűen megjelennek művészeti galériákban, vásárokon, aukciókon. Ezzel magától megoldódott a fotográfia művészeti helyzetéről folyó vita. A fotótörténet… (tovább)
Fotóikonok 2. 5 csillagozás
Most olvassa 1
Várólistára tette 5
Kívánságlistára tette 11
Hasonló könyvek címkék alapján
- Simone Philippi (szerk.): A 20. század fotóművészete ·
Összehasonlítás - Baki Péter – Colin Ford – Daniela Mrázková: Korniss Péter – Folyamatos emlékezet ·
Összehasonlítás - Enczi Zoltán – Richard Keating – Imre Tamás: Tájfotózás és épületfényképezés ·
Összehasonlítás - Oelmacher Anna: Langer Klára ·
Összehasonlítás - Böröczfy Virág – Cséka György – Rónai Gergely (szerk.): FFS Antológia 1985–2009 ·
Összehasonlítás - Novák Emil: Az én operatőr iskolám ·
Összehasonlítás - Bognár Katalin – Felvinczi Sándor: Térbe zárt pillanat ·
Összehasonlítás - Kassák Lajos (szerk.): A mi életünkből ·
Összehasonlítás - Perneczky Géza: Sugár Kata munkássága ·
Összehasonlítás - Mary Warner Marien: A fotográfia nagykönyve 97% ·
Összehasonlítás