Győry János könyve azokat az összetett történelmi és eszmetörténeti folyamatokat elemzi imponáló anyagismerettel, rendszerező készséggel és az egységben láttatás szándékával, amelyek Franciaországban a XI. századi biblikus tárgyú példázatokból kiindulva, a színpadi költeményt elnevezték Corneille drámai hőseinek, tehát szinte a modern ember tragikumának az ábrázolásáig.
A középkor epikus közegében, szimbólikus világnézetének légkörében keresi meg azokat a drámai csírákat, amelyek a reneszánsz erőterében, Montaigne manierizmusával szökkentek szárba, s melyekből megszülethetett Corneille színpadán a lét és a látszat kettősségét szenvedő, teljességüket szenvedélyesen kereső tragikus hősöket felvonultató klasszikus dráma.
A francia dráma kialakulása 1 csillagozás
Hasonló könyvek címkék alapján
- Haraszti Gyula: Corneille és kora ·
Összehasonlítás - Upor László: Majdnem véletlen ·
Összehasonlítás - Dömötör Adrienne – Szentgyörgyi Rudolf: Három körösztyén leány ·
Összehasonlítás - Hubay Miklós: A dráma sorsa ·
Összehasonlítás - Rakodczay Pál: Szigligeti Ede ·
Összehasonlítás - Lukács György: A drámaírás főbb irányai a múlt század utolsó negyedében ·
Összehasonlítás - Bécsy Tamás: Drámák és elemzések ·
Összehasonlítás - Szappanos Balázs – Bécsy Tamás – Harsányi Zoltán: Tanulmányok a műelemzés köréből ·
Összehasonlítás - Létay Vera: Igent és nemet mondani ·
Összehasonlítás - Bayer József: A magyar drámairodalom története ·
Összehasonlítás