cyberbullying o sexting o pornóinfluencerek o online ismerkedés o ghostingolás o videós lánykérés o sharenting o szülés élő adásban o lájkfüggés o pandémia o online oktatás o Zoom o bedrótozott generációk o fake news o dezinformáció o sztárok o celebek o online gyász o cancel culture o médiatelített társadalom o tartalmi dömping o lineáris média o nemlineáris média o multitasking o televízió o okostelefon o okosóra o okosszemüveg o közösségi oldalak o Facebook o Instagram o Snapchat o TikTok o Twitter o YouTube o Buzz o Impact o botrányok o influencerek o bloggerek o vloggerek o szelfikultúra o testkép o kikozmetikázott világ o szupervékony modellek o túlméretezett idomok o veszélyek o streaming o háború o politika o DeepFake o virtuális valóság o kiterjesztett valóság o kevert valóság o hologramok o influencer kommunikáció o gerillamarketing o negatív reklám o trash celebek o adatlopás o újgenerációs fesztiválok o figyelemgazdaság o reality műsorok o nomofóbia o FOMO o FOBO o… (tovább)
A Z generáció médiahasználata 13 csillagozás

Most olvassa 4
Várólistára tette 42
Kívánságlistára tette 25
Kölcsönkérné 1

Kiemelt értékelések


Guld Ádám: A Z generáció médiahasználata 87% Jelenségek, hatások, kockázatok
Nagyon izgalmas és részletes összefoglaló a témában, aktualizálva napjainkkal. Ha valaki a Z generációról keres könyvet, akkor egyértelmű ezt tudom ajánlani.


Guld Ádám: A Z generáció médiahasználata 87% Jelenségek, hatások, kockázatok
Érdekes lenne tíz év múlva olvasni, de most is mindenkinek olvasni kellene, szülőknek, tanároknak és a Z generáció tagjainak. 2020-ban egy luxemburgi konferencián, ahol részt vettem, szó esett a digitális intelligenciáról, hogy mennyire nem jól állunk ebben, a többség csak tartalomfogyasztó, s nem tudatos média-felhasználó. Sok szempontot felvillant a könyv, ami segít a digitális IIQ magasabb szintre emeléséhez szerintem. És a jövőről is mind pár érdekes dolgot. Nagy előnye még, hogy már a covid utáni világ jelenségeit is elemzi.


Guld Ádám: A Z generáció médiahasználata 87% Jelenségek, hatások, kockázatok
Nem volt rossz könyv, nekem kicsit felületes volt, nem is tudott sok újat mondani. De az utószóból kiderült, hogy csak egy bevezető jellegű könyv volt a cél, így talán az Y generációnál korábbi generációkhoz tartozó embereknek több újdonsággal szolgál és jó kiindulópont lehet.


Guld Ádám: A Z generáció médiahasználata 87% Jelenségek, hatások, kockázatok
Nem tetszik, hogy
– gyakran dobálózik azzal, hogy „sok új kutatás megmutatta”, de ezekre nem hivatkozik lábjegyzetben. (Hiába van a könyv végén egy forrásjegyzék, senki nem fog több ezer oldalt elolvasni, hogy egy állítást ellenőrizzen.)
– alig hoz gen-z példákat. Kim Kardashian meg Schobert Norbi nem gen-z influencerek. Fel lehet őket is sorolni azért, hogy pl. a gen-z gyerekek szülei jobban értsék a jelenségeket, de attól még arról szeretnék olvasni, amit a könyv ígért: „A Z generáció médiahasználata”
– felesleges értékítéleteket alkot, pl.: » a horizontális kapcsolattartás ilyenkor üt vissza: az ötvenéves vállalatigazgatónak is képesek azzal elküldeni egy emailt, hogy "Szia, Peti!"« Mi ebben olyan rossz? És miért nem lehetett leírni a jelenséget rosszallás nélkül, ha nem magyarázza meg, hogy mi ebben olyan rossz?
Hasonló könyvek címkék alapján
- Tóth Tamás: Médiaerőszak ·
Összehasonlítás - Babanics Írisz – Csató Zsuzsi – Heinrich Dorka – Kovács Laci: Útmutató a magyar üzleti Insta világához ·
Összehasonlítás - Zsolt Péter: Hírnév! Jólét! VV! ·
Összehasonlítás - Roger McNamee: Zuckolva ·
Összehasonlítás - Jean M. Twenge: iGeneráció ·
Összehasonlítás - Jaron Lanier: Miért töröld magad azonnal a közösségi oldalakról? 69% ·
Összehasonlítás - Hajdú-Antal Zsuzsanna: Belvárosi srác 94% ·
Összehasonlítás - Tóth Máté: Hát téged meg ki kérdezett? 92% ·
Összehasonlítás - Szécsi Noémi – Géra Eleonóra: A modern budapesti úrinő 91% ·
Összehasonlítás - M. Baranyai Anikó: 399+ napnyi sziporka ·
Összehasonlítás