Ha egy francia fiatalember még kiskorúként 500 frankért elmegy egy idősebb úrral, ha kirúgatja magát az összes középiskolából, ha 16 évesen már rács mögé kerül, ha közelről megismerkedik – sajátos sorrendben – a kemény, majd a puha drogokkal, ha egy motorbalesetben elveszíti a fél lábát és mindennek megkoronázásaként már felnőtt fejjel majdnem visszakerül a sittre, mert pisztolyt fog egy vétlen kávéházi vendégre, nos akkor ez a fiatalember már önmagában is elég érdekes figura ahhoz, hogy a vele készült interjú-regény lebilincselje az olvasót. Hát még, ha az illető a DEPARDIEU vezetéknevet viseli! Guillaume Depardieu túltett az apján: botrányos, megzabolázhatatlan figura, akit sokan – egyáltalán nem mellékesen – talán még apjánál is tehetségesebb színésznek tartanak. Ebben a letehetetlen interjúfolyamban kíméletlenül, nyersen és őszintén vall eseménytelennek éppen nem nevezhető életéről és világsztár apjával való több mint ellentmondásos viszonyáról. Miközben azonban az „öreg”… (tovább)
Ezerrel 6 csillagozás
Eredeti cím: Tout donner
Eredeti megjelenés éve: 2004
Enciklopédia 24
Helyszínek népszerűség szerint
Kedvencelte 1
Várólistára tette 6
Kívánságlistára tette 4
Kiemelt értékelések
Guillaume Depardieu: Ezerrel Marc-Olivier Fogiel interjúregénye
Guillaume Depardieu-vel kapcsolatban is mindig az az érzésem, hogy az emberek túlnyomórészt felületesen és abszolút tévesen ítélik meg (el) a személyét. Egy sokoldalú, és igen tehetséges egyéniség volt, lázadó, igen – de nem „ok nélkül lázadó”! Azt az idézett Beatrice dalszöveget (ld. n értékelése) meg nem is tudom értelmezni, mert egyáltalán nem igaz rá egyetlen sora sem. Hogy árnyékban élt volna? Épp ellenkezőleg! Bár nálunk kevésbé lett ismert, Franciaországban felkapott színész volt, ráadásul kifejezetten jóképű is, ami a hölgyek körében is népszerűvé tette. Az apja árnyéka se vetült rá, mivel nem okozott problémát számára kilépni onnan (sőt!), – önálló, szuverén művész volt. Az amerikai felkérésekre pl. tudatosan nemet mondott (apjával ellentétben); válogatott a szerepajánlatok között, és egészen másként viszonyult a szakmához. Zenét szerzett, dalszöveget írt, énekelt, különféle hangszereken játszott… Nagy lángon élt, mindent kitapasztalt, és csak a motorbalesete törte ketté váratlanul életpályáját és gyűrt aztán mindent maga alá. Hangsúlyozom, hogy a balesetben tökéletesen vétlen volt, áldozat, és a kórházi fertőzés szövődményei miatt kellett amputálni a lábát – szerencsétlen, tragikus történet ez. Az értelmetlen, krónikussá váló fájdalom pedig testileg-lelkileg meggyötörte, emiatt ment tönkre a házassága és került aztán egzisztenciálisan mélypontra. A kín elszigetel a legközelebbi hozzátartozóinktól is, ez nem választható, hanem törvényszerű magány. (De volt két olyan igaz barátja, aki a poklok poklában is végig mellette maradt.) Túlérzékeny, intelligens, az igazságtalanságra dühödt robbanással reagáló, sokat szenvedett valaki volt, akit csak a korán bekövetkezett halála akadályozott meg álmai megvalósításában. Aki pedig nyitott rá, hogy kicsit belebámuljon ebbe a szakadékba, és képes ráhangolódni erre a különleges rezgésre, annak ezt a zenét ajánlom inkább: https://youtu.be/Eirq0UrnzqA Post mortem.
Guillaume Depardieu: Ezerrel Marc-Olivier Fogiel interjúregénye
Nagy élmény volt a könyv, hatalmas fazon ez a Guillaume. Bírtam az őszinteségét, állandó küzdelmét, humorát és önkritikáját. Elég zűrös fazon, sajnos jól megcsapkodta az élet. Pár sört szívesen megittam volna vele.
Népszerű idézetek
[…] Imádok figyelni. Órákon át kibírom szó nélkül. Nem is szeretek beszélni. Utálok beszélni.
82. oldal, Ellenállás, szelídíthetetlenség (Ab Ovo, 2005)
Guillaume Depardieu: Ezerrel Marc-Olivier Fogiel interjúregénye
[…] Először is én mindig készpénzzel vásárolok: ha valamit meg tudok fizetni, kápé fizetek, nem szeretek hitelt felvenni, mert úgy vélem, megrövidíti a szabadságomat, és főleg megront. Rabszolgává teszi az embereket, akik örökös szorongásban élnek: „Jaj, elég-e a pénzem ahhoz, hogy kifizethessem ezt a csábító hitelt, amit ajánlanak?” Soha nem vásároltam hitelbe! Ha nincs semmi a zsebemben, nem veszek semmit. Inkább éhen döglök, mint hogy a rendszer bekebelezzen.
190. oldal, Átalakulóban (Ab Ovo, 2005)
Guillaume Depardieu: Ezerrel Marc-Olivier Fogiel interjúregénye
Én vadállat vagyok, engem nem lehet megszelídíteni. Csak simogatásra szelídülök, botozásra nem. Az kizárt!
74. oldal, Ellenállás, szelídíthetetlenség (Ab Ovo, 2005)
Guillaume Depardieu: Ezerrel Marc-Olivier Fogiel interjúregénye
Én sose akartam versengeni. Én mindig csak jól akartam magam érezni, de az életben mindig több az igazságtalanság, mint az élmény.
21. oldal, Gyerekkor, unalom (Ab Ovo, 2005)
Guillaume Depardieu: Ezerrel Marc-Olivier Fogiel interjúregénye
[…] Imádom az embereket, imádom megfigyelni őket… Viszont a társadalmat azt nem, nem! Nem akarok részt venni benne…
50. oldal, Ellenállás, szelídíthetetlenség (Ab Ovo, 2005)
Guillaume Depardieu: Ezerrel Marc-Olivier Fogiel interjúregénye
Vonz a szomorúság?
Nem tudom… Talán inkább a furcsaság…
94. oldal, Miközben önmagam kerestem, elveszítettelek téged (Ab Ovo, 2005)
Guillaume Depardieu: Ezerrel Marc-Olivier Fogiel interjúregénye
De mondhatom neked, hogy én burokban élek. A burkom csendből és megfigyelésből áll. Bárhová megyek, mindig kaméleon vagyok, mindig védőszíneket viselek.
80. oldal, Ellenállás, szelídíthetetlenség (Ab Ovo, 2005)
Guillaume Depardieu: Ezerrel Marc-Olivier Fogiel interjúregénye
Hasonló könyvek címkék alapján
- Bérczes László – Törőcsik Mari: Törőcsik Mari 89% ·
Összehasonlítás - Szántó Erika: Színház az egész élet ·
Összehasonlítás - Borzák Tibor: Szembeszélő ·
Összehasonlítás - Diószeghy Marietta (szerk.): Mesterek és tanítványok ·
Összehasonlítás - Kaiser László: Dallos Szilvia titkai ·
Összehasonlítás - Pentelényi László (szerk.): Arcok iskolája ·
Összehasonlítás - Balogh Gyula: A Jordán-sztori ·
Összehasonlítás - Havas Henrik: Gaszner és Rihmer főorvos elmeosztálya 84% ·
Összehasonlítás - Lucinda Riley: Éjféli rózsa 94% ·
Összehasonlítás - Krasznahorkai László: Nem kérdez, nem válaszol 95% ·
Összehasonlítás