Az ​orosz filmművészet 1 csillagozás

Gró Lajos: Az orosz filmművészet

Az ​orosz filmek hozzánk nem juthatnak el. Csak az agyoncsonkított «Dsingisz kán» és az «Élő holttest» adott a magyar közönségnek néhány évvel ezelőtt ízelítőt az orosz filmművészetből. Utánuk jó ideig nehéz volt moziba menni és a nyugati filmművészet legtöbbrebecsült termékeit: Greta Garbo sex appealjét és a német huszártiszt-műalkotások valcerkreációit élvezni. Chaplin és René Clair filmjeitől és még egy-két ritka kivételtől eltekintve, csak az orosz filmrendezők teljesítményei méltók arra, hogy velük kapcsolatban a «művészet» szót említsük – halomra döntve azt a felfogást, hogy művészetenkívüli, például világnézeti vagy politikai célkitüzések feltétlenül ártanak a művészi színvonalnak. Örömmel kell üdvözölnünk az első magyar könyvet, amely az orosz filmről szól és legalább elméletben tájékoztat bennünket az orosz filmművészetről. Elcsépelt szóval élve, hézagpótló munka Gró Lajos kis könyve. Hézagpótló, de sajnos, egyben hézagos is, mert csak kivonata a tehetséges,… (tovább)

>!
Munka, Budapest, 1931
50 oldal

Kívánságlistára tette 4


Hasonló könyvek címkék alapján

Király Jenő: Karády mítosza és mágiája
Walter Murch: Egyetlen szempillantás alatt
Kovács András Bálint – Szilágyi Ákos: Tarkovszkij
Pethő Ágnes: Múzsák tükre
Bódy Gábor: Egybegyűjtött filmművészeti írások 1.
Kovács András Bálint: Metropolis, Párizs
Bogdán Éva (szerk.): A XV. Veszprémi Tévétalálkozó szakmai tanácskozása
Szűk Balázs (szerk.): ’56, te suhanc
Ládi István: Mozihétköznapok
Beke László – Peternák Miklós (szerk.): Bódy Gábor 1946–1985