Göncz Árpád drámáinak középpontjában a történelemnek kiszolgáltatott, döntéshelyzetbe kényszerült ember áll, akinek olykor erkölcs és túlélés, máskor a cselekvés (s ezzel együtt a tévedés kockázata) és a passzív szemlélődés között kell választania. Színpadi helyzeteit és alakjait a múlt határozza meg: szereplőit így elsősorban az önvizsgálat, írói szemléletét a történelmi számvetés igénye, dramaturgiáját az időrétegek egymásra vetítése, sűrítése jellemzi. Műveinek fontos kérdése: vállalható-e a múlt, szükségszerű-e vagy elkerülhető az egyént sújtó történelmi meghatározottság.
Magyar Médeia / Sarusok / Rácsok 1 csillagozás
Hasonló könyvek címkék alapján
- Radnóti Miklós: Radnóti Miklós művei 98% ·
Összehasonlítás - Molnár Ferenc: Játék a kastélyban 95% ·
Összehasonlítás - Lelkünkből, szeretettel 97% ·
Összehasonlítás - Molnár Ferenc: Színművek 97% ·
Összehasonlítás - Pintér Béla: Újabb drámák 98% ·
Összehasonlítás - Diana Soto: Az ártatlan bűnös 95% ·
Összehasonlítás - Kellerwessel Klaus: A 77 fejű herceg éneke 99% ·
Összehasonlítás - Gárdonyi Géza: Fehér Anna 99% ·
Összehasonlítás - Fehér Klára: Nem vagyunk angyalok 97% ·
Összehasonlítás - Pintér Béla: Drámák 94% ·
Összehasonlítás