Az ​idő-kép – Film 2. 4 csillagozás

Gilles Deleuze: Az idő-kép – Film 2.

A filmművészet nagy alkotói egyenrangúak nemcsak a festőkkel, építészekkel és zenészekkel, de olyan gondolkodókkal is, akik fogalmak helyett mozgás-képekben és idő-képekben gondolkodnak. A jelentéktelen művek hatalmas aránya a filmgyártásban nem mond ennek ellent: nem rosszabb ez az arány, mint másutt, igaz ugyan, hogy gazdasági és ipari következményei összehasonlíthatatlanok más területekéivel. A film a művészet és a gondolkodás történetének szerves része.

A következő kiadói sorozatban jelent meg: Palatinus Filmkönyvek Palatinus

>!
Palatinus, Budapest, 2008
356 oldal · ISBN: 9789639651999 · Fordította: Kovács András Bálint

Kedvencelte 1

Várólistára tette 2

Kívánságlistára tette 7


Kiemelt értékelések

enceladus93>!
Gilles Deleuze: Az idő-kép – Film 2.

Én Deleuze-t nem értem. Szétmegy tőle a fejem, felrobban az agyam. És mégis kínlódnom kell a szövegeivel.


Népszerű idézetek

Fanni_214>!

De Sica megalkotja azt a híres képsort, amelyet Bazin példaként említ: amikor a fiatal cselédlány belép a konyhába, egy sor gépies és fáradt mozdulatot tesz, takarít egy ki­csit, vízzel kiönti a hangyákat, fogja a kávéőrlőt, kinyújtott lába hegyével becsukja az ajtót. Szeme pedig rátéved várandós hasára, mintha itt szü­letne meg a világ összes nyomora. Ebben a közönséges, illetve hétközna­pi helyzetben, egy sorjelentéktelen gesztusban, amelyek azonban egy­szerű szenzomotoros sémáknak engedelmeskednek, egyszerre csak megjelenik a tiszta optikai szituáció, amire a kis cselédlánynak nincs vála­sza vagy reakciója. A szemek, a has: ez a találkozás…

Fanni_214>!

Végem van, félek, micsoda titok, micsoda szépség, istenem …


Hasonló könyvek címkék alapján

Walter Murch: Egyetlen szempillantás alatt
Király Jenő: Frivol múzsa I-II.
Király Jenő: A filmkultúra filozófiája és a filmalkotás szemiotikai esztétikája
Bódy Gábor: Egybegyűjtött filmművészeti írások 1.
Gyenge Zsolt: Kép, mozgókép, megértés
Szilágyi Gábor: A film fogalma
Bárdos Judit (szerk.): Eisenstein – Válogatott tanulmányok
Francesco Casetti: Filmelméletek
Robert Bresson: Feljegyzések a filmművészetről
Király Jenő: Karády mítosza és mágiája