Ild ​& blod 0 csillagozás

300 år før Game of Thrones, hersket drager i Westeros
George R. R. Martin: Ild & blod

Ild ​og blod finner sted 300 år før hendelsene En sang om is og ild, og er den absolutte historien om Targaryen-slektens tid i Westeros – som fortalt av Erkemester Gyldayn. Gjennom detaljerte skildringer får man historien om erobringen av De syv riker frem til Dragenes dans: borgerkrigen mellom Targaryen-familien som nærmest endte dynastiet for all tid.

Targaryens slektshistorie får nytt liv i dette verket skrevet av forfatteren bak En sang om is og ild, bøkene som la grunnlaget for HBOs suksess Game of thrones.

Hundrevis av år før hendelsene i Game of thrones tok Hus Targaryen bolig i Drakeberg. Familiedynastiet var de eneste av Drageherrene som overlevde Valyrias fall og i Ild og blod begynner vi deres historie med Aegon erobreren, mannen bak Jerntronen, og videre blir vi kjent med generasjoner av Targaryens menn og kvinner som kjempet for å beholde makten i De syv riker.

Med omfanget og storslagenheten til Gibbons Romerrikets nedgang og fall, så er Ild og… (tovább)

Eredeti megjelenés éve: 2018

Gyldendal, 2019
748 oldal · puhatáblás · ISBN: 9788205519084 · Fordította: Thomas Ingebrigtsen Lem · Illusztrálta: Doug Wheatley