Központi problémánk az, hogy nem tudjuk, kicsoda vagy micsoda az ember. Mégpedig azért nem, mert nincs megfelelő képünk az emberi szóról, az emberi beszédről, és a szóról egyáltalán. Ezért bánunk olyan nehézkesen a szóval, ezért találjuk meg csak a legritkább esetben a helyes szót. Minden, amit egymásnak, egymásért és egymás ellen teszünk, beszéd – vagy legalábbis annak kellene lennie. Minden érdekel minket, csak éppen a szó nem, amivel, aminek a segítségével bármikor, bármit teszünk. És mert nem tudjuk, hogy mi a szó, ezért azt sem tudjuk, hogy ki az ember. És mert nem tudjuk, hogy ki az ember, ezért azt sem tudjuk, hogy mi az, ami számára üdvös és jó – az „ösztöneinkre” szemmel láthatólag nem hagyatkozhatunk e tekintetben.
Normálistól az egészségesig 1 csillagozás
Kedvencelte 2
Várólistára tette 4
Kívánságlistára tette 5
Népszerű idézetek
Az ugye természetes, hogy ha egy tudat egészséges, akkor az úr, ugyebár, úr a háznál, szóval a tudatházikóban. Ön valóban az? Sohasem tesz olyat, amit később megbán? Úgy értem: a magánéletében, nem az üzletiben.
Tegyünk egy próbát – gyerekjáték. Ha a tudat egészséges, akkor Ön, ugye, képes három percig egy tetszőleges témára gondolni, anélkül hogy elkalandozna. Mondjuk arra a nyakkendőre, amit visel. Próbálja meg! Tehát: gondoljon három percig a nyakkendőre! És ha nem visel nyakkendőt, akkor bármilyen unalmas tárgyra. Mehet? Elkészülni! Vigyázz! Kész? Rajt!
Ugyan, kedves olvasó, hogy kerültünk az Azori-szigetekre? Úgy tűnik, mintha mégsem lenne teljesen ura a tudatának. És ezzel nincs egyedül. Osztozik e gyengeségben az összes professzorral, politikussal és valamennyi teljesen praktikus emberrel, akik – úgy tűnik – a világot, a civilizációt mostani helyzetéhez vezették. Ha mindőjükre igaz, hogy nem uralják teljesen a tudatukat, akkor… akkor talán az is lehet, hogy nem minden tettük és javaslatuk származik megfontoltságból, hanem…
A koncentrációs és meditációs gyakorlatok, mint általános higiéniai, illetve megismerési gyakorlatok, annak a korszaknak a követelményét fejezik ki, amelyben élünk: hogy az ember maga alakítsa, fejlessze tudati életét. A feloldó gyakorlatok a korszak másik követelményét fejezik ki: a kialakult szokások, mindenekelőtt a tudati szokások tudatos felülvizsgálatát. Az ideál az intuitív élet – minden területen. A rutin jelleg helyett az intuíciónak kellene kialakítania és uralnia azokat a formákat, amelyekből életünk áll. Az élet stabilitását a szokások helyett a lélekjelenlét vagy helyesebben a szellemi jelenlét biztosítja. A szellemi jelenlét intuitív megismerést és intuitív cselekvést jelent egyidejűleg.
199. oldal (Kláris, 2003)
A gondolati koncentráció gyakorlata azt a célt szolgálja, hogy az ember ura legyen saját gondolatvilágának. Ehhez a célhoz egy rövid időtávnyi koncentrálás hozzásegít anélkül, hogy a tudati élet spontaneitásával fizetnénk érte. Minden asszociáció – amikhez az embert egy, az asszociációkat kísérő kellemességérzet csábítja – „ellengyakorlat”: a tudatalatti hatalmát erősíti a lélekben. Ennek ellenére, gyakorlási időn kívül csak nagyon csínján avatkozzunk a lelki élet spontaneitásába, még ha asszociációk lépnek is fel. Minél erősebb a szellemi élet az emberben, annál kevesebb hely, idő és hajlam marad az asszociálásra. Helyét az intuitív, alkotó fantázia foglalja el.
203. oldal (Kláris, 2003)
Hasonló könyvek címkék alapján
- Hoffmann Gergely: Pont a Karma ·
Összehasonlítás - Juhász Bettina – Miklós Andrea – Pető Dorina: Mélylevegő Projekt: Elmerülő 95% ·
Összehasonlítás - Máté Gábor – Máté Dániel: Normális vagy 94% ·
Összehasonlítás - Pál Ferenc: Ami igazán számít 94% ·
Összehasonlítás - Johann Hari: Tönkretett figyelem 94% ·
Összehasonlítás - Szántó Szilvia: Túlélésből kitűnő 95% ·
Összehasonlítás - Máté Gábor: A test lázadása 93% ·
Összehasonlítás - Herman Judit (szerk.): Miért marad??? 100% ·
Összehasonlítás - Susan Forward: Mérgező szülők 93% ·
Összehasonlítás - John Teasdale – Mark Williams – Zindel Segal: Tudatos jelenlét a gyakorlatban 93% ·
Összehasonlítás