Normálistól ​az egészségesig 1 csillagozás

Georg Kühlewind: Normálistól az egészségesig Georg Kühlewind: Normálistól az egészségesig

Központi problémánk az, hogy nem tudjuk, kicsoda vagy micsoda az ember. Mégpedig azért nem, mert nincs megfelelő képünk az emberi szóról, az emberi beszédről, és a szóról egyáltalán. Ezért bánunk olyan nehézkesen a szóval, ezért találjuk meg csak a legritkább esetben a helyes szót. Minden, amit egymásnak, egymásért és egymás ellen teszünk, beszéd – vagy legalábbis annak kellene lennie. Minden érdekel minket, csak éppen a szó nem, amivel, aminek a segítségével bármikor, bármit teszünk. És mert nem tudjuk, hogy mi a szó, ezért azt sem tudjuk, hogy ki az ember. És mert nem tudjuk, hogy ki az ember, ezért azt sem tudjuk, hogy mi az, ami számára üdvös és jó – az „ösztöneinkre” szemmel láthatólag nem hagyatkozhatunk e tekintetben.

Tartalomjegyzék

>!
Kláris, Budapest, 2003
240 oldal · ISBN: 9638631821 · Fordította: Böszörményi László · Illusztrálta: Georg Müller
>!
210 oldal · puhatáblás · ISBN: 9630409984 · Fordította: Böszörményi László

Kedvencelte 2

Várólistára tette 4

Kívánságlistára tette 5


Népszerű idézetek

Íbisz>!

Az ugye természetes, hogy ha egy tudat egészséges, akkor az úr, ugyebár, úr a háznál, szóval a tudatházikóban. Ön valóban az? Sohasem tesz olyat, amit később megbán? Úgy értem: a magánéletében, nem az üzletiben.
    Tegyünk egy próbát – gyerekjáték. Ha a tudat egészséges, akkor Ön, ugye, képes három percig egy tetszőleges témára gondolni, anélkül hogy elkalandozna. Mondjuk arra a nyakkendőre, amit visel. Próbálja meg! Tehát: gondoljon három percig a nyakkendőre! És ha nem visel nyakkendőt, akkor bármilyen unalmas tárgyra. Mehet? Elkészülni! Vigyázz! Kész? Rajt!
    Ugyan, kedves olvasó, hogy kerültünk az Azori-szigetekre? Úgy tűnik, mintha mégsem lenne teljesen ura a tudatának. És ezzel nincs egyedül. Osztozik e gyengeségben az összes professzorral, politikussal és valamennyi teljesen praktikus emberrel, akik – úgy tűnik – a világot, a civilizációt mostani helyzetéhez vezették. Ha mindőjükre igaz, hogy nem uralják teljesen a tudatukat, akkor… akkor talán az is lehet, hogy nem minden tettük és javaslatuk származik megfontoltságból, hanem…

Íbisz>!

    A koncentrációs és meditációs gyakorlatok, mint általános higiéniai, illetve megismerési gyakorlatok, annak a korszaknak a követelményét fejezik ki, amelyben élünk: hogy az ember maga alakítsa, fejlessze tudati életét. A feloldó gyakorlatok a korszak másik követelményét fejezik ki: a kialakult szokások, mindenekelőtt a tudati szokások tudatos felülvizsgálatát. Az ideál az intuitív élet – minden területen. A rutin jelleg helyett az intuíciónak kellene kialakítania és uralnia azokat a formákat, amelyekből életünk áll. Az élet stabilitását a szokások helyett a lélekjelenlét vagy helyesebben a szellemi jelenlét biztosítja. A szellemi jelenlét intuitív megismerést és intuitív cselekvést jelent egyidejűleg.

199. oldal (Kláris, 2003)

Íbisz>!

A gondolati koncentráció gyakorlata azt a célt szolgálja, hogy az ember ura legyen saját gondolatvilágának. Ehhez a célhoz egy rövid időtávnyi koncentrálás hozzásegít anélkül, hogy a tudati élet spontaneitásával fizetnénk érte. Minden asszociáció – amikhez az embert egy, az asszociációkat kísérő kellemességérzet csábítja – „ellengyakorlat”: a tudatalatti hatalmát erősíti a lélekben. Ennek ellenére, gyakorlási időn kívül csak nagyon csínján avatkozzunk a lelki élet spontaneitásába, még ha asszociációk lépnek is fel. Minél erősebb a szellemi élet az emberben, annál kevesebb hely, idő és hajlam marad az asszociálásra. Helyét az intuitív, alkotó fantázia foglalja el.

203. oldal (Kláris, 2003)

Lunemorte P>!

Egyáltalán, minden, ami ebben a könyvben olvasható, tapasztaláson alapul.

238. oldal


Hasonló könyvek címkék alapján

Hoffmann Gergely: Pont a Karma
Juhász Bettina – Miklós Andrea – Pető Dorina: Mélylevegő Projekt: Elmerülő
Máté Gábor – Máté Dániel: Normális vagy
Pál Ferenc: Ami igazán számít
Johann Hari: Tönkretett figyelem
Szántó Szilvia: Túlélésből kitűnő
Máté Gábor: A test lázadása
Herman Judit (szerk.): Miért marad???
Susan Forward: Mérgező szülők
John Teasdale – Mark Williams – Zindel Segal: Tudatos jelenlét a gyakorlatban