A szerző írásainak többsége túlmutat a recenzió műfaji keretein: nyugodtan olvashatjuk őket alkotásokról, rendezőkről szóló önálló tanulmányként is. Nem tájékoztató funkciót töltenek be, céljuk nem az informálás, s Gelencsér Gábor még csak nem is a művek tartalmi ismertetésére fordít igazán figyelmet. Gelencsér munkáinak alapját a filmes olvasmányok által felvetett esztétikai problémák alkotják. Él a könyvek adta lehetőséggel, a teoretikus munkák, filmtörténeti áttekintések és alkotói portrék alkalmat jelentenek számára, hogy „valaminek kapcsán” kifejthesse véleményét. Írásainak legnagyobb értéke, ahogyan kapcsolódik a már leírt gondolatokhoz, tágítja és a saját nézőpontjából újrakonstruálja azt a szellemi anyagot, amely szövegének kiindulópontját jelenti.
Filmolvasókönyv 0 csillagozás
Írások filmművészeti kötetekről
Várólistára tette 1
Kívánságlistára tette 2
Hasonló könyvek címkék alapján
- Király Jenő: Karády mítosza és mágiája ·
Összehasonlítás - Kovács András Bálint – Szilágyi Ákos: Tarkovszkij 92% ·
Összehasonlítás - Pentelényi László – Zentay Nóra Fanni (szerk.): JLG / JLG ·
Összehasonlítás - Király Jenő: Mágikus mozi ·
Összehasonlítás - Bódy Gábor: Egybegyűjtött filmművészeti írások 1. ·
Összehasonlítás - Király Jenő: A kalandfilm formái ·
Összehasonlítás - Dobai Péter: Angyali agresszió ·
Összehasonlítás - Muszatics Péter: Bécs, Budapest, Hollywood ·
Összehasonlítás - Varga Balázs: Filmrendszerváltások ·
Összehasonlítás - Sándor L. István (szerk.): Repedések a rendszeren ·
Összehasonlítás