A ​New Age keresztény szemmel 13 csillagozás

Gál Péter: A New Age keresztény szemmel Gál Péter: A New Age keresztény szemmel Gál Péter: A New Age keresztény szemmel Gál Péter: A New Age keresztény szemmel Gál Péter: A New Age keresztény szemmel Gál Péter: A New Age keresztény szemmel

A ​New Age nagyon összetett világnézeti ivat-áramlat, amely összefügg kulturális, filozófiai, vallási, orvosi, hírközlési, kereskedelmi területekkel; számtalan „csatornán” érkezik a tartalma a hétköznapok emberéhez, aki éppen ezért nem veszi észre a mozgalom belsô, rejtett irányítottságát. Valójában ma már emberek tömegei gondolkodnak az „új paradigma” szerint, magukat kereszténynek tartó hívô emberek ezrei kapnak lendületet a természetfeletti sajátos „kutatásához” keleti vallási módszerekkel, kapnak tippeket a „kapcsolatfelvételhez” titkos erôkkel, mágikus módszerekkel, hogy – amint vélik –, ezekkel „hitüket frissíthessék”, „istenkeresésükben” segítséget kapjanak. E gyanútlan és vallásilag tájékozatlan, jószándékú tömegeknek a lelki helyzetére kiválóan illik a Római levél részlete: „Tanúságot teszek mellettük, hogy van bennük buzgóság Istenért, de hiányzik a kellô megértés. Mert félreismerik az Istentôl eredô megigazulást, és a magukéval próbálják behelyettesíteni, nem vetik alá… (tovább)

>!
Marana Tha 2000, Budapest, 2016
552 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789632771861
>!
Szent István Társulat, Budapest, 2010
476 oldal · ISBN: 9789632771861
>!
Lámpás, Abaliget, 1997
492 oldal · ISBN: 963759339X

3 további kiadás


Kedvencelte 1

Most olvassa 1

Várólistára tette 2

Kívánságlistára tette 4


Kiemelt értékelések

MrDatalogin>!
Gál Péter: A New Age keresztény szemmel

Katolikus nevelést kaptam, viszont nem vagyok gyakorló vallásos, de az ebben a könyvben leírtak minden szavával egyetértek. Lentebb már írták, hogy időnként nem ártana aktualizálni, én is azt gondolom hiánypótló mű, és jó lenne, ha több hasonló jelenne meg, főleg, hogy a New Age mozgalmak könyveibe lépten-nyomon belebotlik az ember. Nem kell kereszténynek lenni, viszont ha hülyének néznek, azt senki sem szereti. Nyilvánvaló a mozgatórugója ezeknek a mozgalmaknak: kontroll és pénzszerzés.

Niki4>!
Gál Péter: A New Age keresztény szemmel

Nagyon aktuális problémával foglalkozik a könyv, jó lenne öt évente legalább kiadni újabb információkkal kiegészítve, aktualizálva.

mohapapa I>!
Gál Péter: A New Age keresztény szemmel

Ahogy látunk az nagyban függ attól, honnan nézzük a dolgokat. Más dolog egy baleset az autóban ülve, a járdáról nézve és az autó kereke alatt fekve.
Gál Péter könyve a címében elárulja a nézőpontját. Régen olvastam, de emlékeim szerint egyet tudtam érteni az érveivel, elgondolkodtattak, és egy csomó ismeretet is szereztem belőle.

Zero_equal_Two>!
Gál Péter: A New Age keresztény szemmel

Sok érdekesség van ebben a könyvben, érdemes elolvasni, különösen azoknak, akik a valláson túl a mágikus és az okkult iránt is érdeklődnek. Egy idő után egyébként a vallások iránti érdeklődés átmegy a „rejtett dolgok” iránti érdeklődésbe … ez egy normális folyamat, mivel a látható (a profán) nem érthető meg a rejtett (a látható előtti) nélkül.


Népszerű idézetek

Viki77>!

Elsősorban a tiszta fitoterápiával (növényi gyógyítás) foglalkozók maradtak mentesek eme New Age felé sodródó gondolati divattól. A fitoterápiának önmagában nincs szüksége sem okkult magyarázatra, sem mágikus segédeszközökre, hiszen a növények gyógyító hatása önmagában megáll, és természettudományos úton magyarázatot nyerhet.

345. oldal (Art Nouveau, 1997)

Viki77>!

A világ szerint az a legnagyobb, aki mindent el tud venni a másiktól. Isten szerint az a legnagyobb, aki mindent oda tud adni. Erre az Istenre a legnagyobb boldogság rábízni az életünket…

289. oldal - Mérlegelés (Art Nouveau, 1997)

1 hozzászólás
Viki77>!

Isten szeretetével az ember az üdvtörténet isteni tetteiben és a személyes én-te kapcsolatban találkozik (pl. misztika), nem pedig levegőből, űrből „lehívott” ún. energiában. Sosem válik külön Isten lényétől, hiszen akkor egy negyedik isteni személyt jelentene. Szeretet jelenlétéről nem beszélhetünk a kőben és a fában, Isten mindenütt való jelenléte – még ha szeretet jellemzi is – nem alakul át valami egységes világrezgéssé, mivel Isten nem azonos a teremtett anyagi energiákkal. A Szentírás szerint Isten szeretetét a teremtett személyek, angyalok és emberek fogják fel, és elsősorban a személyes Isten felé fordítja őket, a mindennapi életben, az odaadásban, az elfogadásban, az áldozatban, a hűségben, mint tudatos személyes megnyilvánulásokban létezik. Ha a mindenségből várjuk a szeretetet, akkor csupán egy téves panteista fogalmat alkottunk.

348. oldal (Art Nouveau, 1997)

MissWenut>!

Az évekkel ezelőtt még hitetlen személyiség tehát ma vallási tartalmat keres és így talál valláspótlékra, álvallásokra, zsákutcákra, amelyek villogó reklámjaikkal divatos, járható utcává szélesednek, s ennek lélektani törvényei szerint, a könnyebb utazás jegyében csatlakoznak oda keresztények tömegei is.

74. oldal (Lámpás, 1992)

MissWenut>!

Nyugodtan állíthatjuk, hogy a szabadkőművesség az egyik megalkotója az úgynevezett humanizmusnak.

95. oldal (Lámpás, 1992)

MissWenut>!

Valóban szomorú látni azt, hogy magukat műveltnek tartó emberek, akik megalázónak és idejétmúltnak tekintik, hogy Istenben higgyenek, végülis horoszkópokban, mágusok erejében, spiritiszta szeánszok üzeneteiben, fekete macskában és varázsgömbben hisznek; fontosnak és izgalmasnak tartják, hogy inkább jósnőkhöz és ismeretlen technikájú természetgyógyászhoz járva nagy pénzek ellenében fülcsiklandó „reménységeket” hallgassanak, semmint imádkozzanak vagy Istenre hagyatkozzanak.

185. oldal (Lámpás, 1992)

MissWenut>!

Az ufók ügyében az üzlet, a tömeghipnotikus hatások, a rendkívülire kiéhezett modern hiszékenység és a fantázia (sci-fi) együttműködése alkotta meg az új mítoszt, az új valláspótlékot.

356. oldal (Lámpás, 1992)


Hasonló könyvek címkék alapján

On Sai: Szürke szobák
Cseri Kálmán: A kegyelem harmatja
Böjte Csaba – Karikó Éva: Ablak a végtelenre
Weöres Sándor: A teljesség felé
Pál Ferenc: Tükör által világosan
Székely János: A hit kapuja
Cseri Kálmán: Miatyánk
Hodász András: Praliné a léleknek
Hanna J. Nagy – Goran Episcopus (szerk.): Megérzés
Karikó Éva – Böjte Csaba: Ki a szívét osztja szét