Ottlik nemcsak elolvastat velünk egy könyvet, hanem megtanít bennünket új módon olvasni. Az ISKOLA bevezető része jelzi, elárulja, hogyan működik az Ottlik -szöveg. S főképpen azt árulja el, hogy a lényegről úgysem tudunk — legalábbis a meg szokott módon, szavakkal — beszélni. Valaki ugyanis vagy érti, vagy nem érti a másik embert. A szó kísérlet, a megértés luxu sa. A regény egésze ezért aztán nem tesz mást, mint kibontja, közérthetővé teszi a mások számára érthetetlen kódok jelenté sét: uszodalépcső, „Trieszti Öböl”, Davos, szombathelyi or szágút, tanszerláda, szerecsendió, TULP TANÁR ANATÓMIÁJA, „a szabadság enyhe mámora”…
Bébé és Szeredy arról dünnyögnek, miközben látszólag a fekvőszékekkel vannak elfoglalva, hogy a kettejük között meg szokott (szó)jelentéseket a végtelen — de legalábbis negyven ezer évnyi — időben hipertextuálisan kutakodva tudják csak új radefiniálni. Barátjuk, Medve Gábor segítségével. Mert ha ama bizonyos, Gábor feljegyzéseit, kész szövegét… (tovább)
„…Sem azé, aki fut…” 0 csillagozás
Ottlik Géza Iskola a határon című regénye a hagyomány, a prózapoétika, a hipertextualitás és a recepció tükrében
Róla szól: Ottlik Géza
A következő kiadói sorozatban jelent meg: Irodalomtörténeti füzetek Argumentum
Várólistára tette 1
Kívánságlistára tette 2
Népszerű idézetek
Caroline>!
Az irodalom, úgy képzeltem, ott kezdődik, ahol több önmagánál:
arkangyalok összeesküvése a világ feje fölött: ami a Nyugat volt. (Ottlik Géza)
A (magyar) próza szöveghagyományai és az Iskola a határon
Fűzfa Balázs: „…Sem azé, aki fut…” Ottlik Géza Iskola a határon című regénye a hagyomány, a prózapoétika, a hipertextualitás és a recepció tükrében
Caroline>!
Az Iskola a határon befogadása az elemző véleménye szerint hosszú, esetleg évtizedes folyamat, mert jellegzetesen olyan könyv, mely együtt halad saját életértésünkkel, anélkül, hogy lefordítható lenne életvitelünkre. Mint minden jelentős mű, lefordíthatatlan a praxisra, nem ez a dolga, ugyanakkor maga is valami egészen gyakorlati dolog; az életnél jóval sűrűbb gyakorlat.
39. oldal
Fűzfa Balázs: „…Sem azé, aki fut…” Ottlik Géza Iskola a határon című regénye a hagyomány, a prózapoétika, a hipertextualitás és a recepció tükrében
Hasonló könyvek címkék alapján
- Király Jenő: A fantasztikus film formái ·
Összehasonlítás - Bojtár Endre: Egy kelet-européer az irodalomelméletben ·
Összehasonlítás - Németh László: Életmű szilánkokban I-II. ·
Összehasonlítás - Kormos István: Kormos István művei ·
Összehasonlítás - Rába György: Babits Mihály ·
Összehasonlítás - Radnóti Miklós: Radnóti Miklós összes versei és műfordításai 97% ·
Összehasonlítás - Pilinszky János: Pilinszky János összes versei 97% ·
Összehasonlítás - Radnóti Miklós: Erőltetett menet 96% ·
Összehasonlítás - Radnóti Miklós: Válogatott versek / Ikrek hava 97% ·
Összehasonlítás - Békés Pál: Csikágó 95% ·
Összehasonlítás