„…Sem ​azé, aki fut…” 0 csillagozás

Ottlik Géza Iskola a határon című regénye a hagyomány, a prózapoétika, a hipertextualitás és a recepció tükrében
Fűzfa Balázs: „…Sem azé, aki fut…”

Ottlik ​nemcsak elolvastat velünk egy könyvet, hanem megtanít bennünket új módon olvasni. Az ISKOLA bevezető része jelzi, elárulja, hogyan működik az Ottlik -szöveg. S főképpen azt árulja el, hogy a lényegről úgysem tudunk — legalábbis a meg­ szokott módon, szavakkal — beszélni. Valaki ugyanis vagy érti, vagy nem érti a másik embert. A szó kísérlet, a megértés luxu­ sa. A regény egésze ezért aztán nem tesz mást, mint kibontja, közérthetővé teszi a mások számára érthetetlen kódok jelenté­ sét: uszodalépcső, „Trieszti Öböl”, Davos, szombathelyi or­ szágút, tanszerláda, szerecsendió, TULP TANÁR ANATÓMIÁJA, „a szabadság enyhe mámora”…
Bébé és Szeredy arról dünnyögnek, miközben látszólag a fekvőszékekkel vannak elfoglalva, hogy a kettejük között meg­ szokott (szó)jelentéseket a végtelen — de legalábbis negyven­ ezer évnyi — időben hipertextuálisan kutakodva tudják csak új­ radefiniálni. Barátjuk, Medve Gábor segítségével. Mert ha ama bizonyos, Gábor feljegyzéseit, kész szövegét… (tovább)

Róla szól: Ottlik Géza

Tartalomjegyzék

A következő kiadói sorozatban jelent meg: Irodalomtörténeti füzetek Argumentum

>!
Argumentum, Budapest, 2006
302 oldal · puhatáblás · ISBN: 9799634463640

Várólistára tette 1

Kívánságlistára tette 2


Népszerű idézetek

Caroline>!

Az irodalom, úgy képzeltem, ott kezdődik, ahol több önmagánál:
arkangyalok összeesküvése a világ feje fölött: ami a Nyugat volt. (Ottlik Géza)

A (magyar) próza szöveghagyományai és az Iskola a határon

Fűzfa Balázs: „…Sem azé, aki fut…” Ottlik Géza Iskola a határon című regénye a hagyomány, a prózapoétika, a hipertextualitás és a recepció tükrében

Caroline>!

Az Iskola a határon befogadása az elemző véleménye szerint hosszú, esetleg évtizedes folyamat, mert jellegzetesen olyan könyv, mely együtt halad saját életértésünkkel, anélkül, hogy lefordítható lenne életvitelünkre. Mint minden jelentős mű, lefordíthatatlan a praxisra, nem ez a dolga, ugyanakkor maga is valami egészen gyakorlati dolog; az életnél jóval sűrűbb gyakorlat.

39. oldal

Fűzfa Balázs: „…Sem azé, aki fut…” Ottlik Géza Iskola a határon című regénye a hagyomány, a prózapoétika, a hipertextualitás és a recepció tükrében


Hasonló könyvek címkék alapján

Király Jenő: A fantasztikus film formái
Bojtár Endre: Egy kelet-européer az irodalomelméletben
Németh László: Életmű szilánkokban I-II.
Kormos István: Kormos István művei
Rába György: Babits Mihály
Radnóti Miklós: Radnóti Miklós összes versei és műfordításai
Pilinszky János: Pilinszky János összes versei
Radnóti Miklós: Erőltetett menet
Radnóti Miklós: Válogatott versek / Ikrek hava
Békés Pál: Csikágó