Vi ​mot er (Björnstad 2.) 2 csillagozás

Fredrik Backman: Vi mot er

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

„Har du sett en stad falla? Vår gjorde det.

En ung man gjorde något fruktansvärt och vi gick vilse. Det här är historien om det som hände efteråt, från midsommar till julafton. Den kommer handla om en ishall och om alla de hjärtan som slår runt den, om människor och hockey och hur de turas om att bära varandra. Om att falla och resa sig. Om oss, vi som drömmer och slåss. Några kommer bli förälskade och några förkrossade, vi kommer ha våra bästa dagar och våra allra värsta. Den här stan kommer jubla, men den kommer också börja brinna. Det kommer komma en fruktansvärd smäll.

En bil kommer köra för fort genom natten. Vi kommer säga att det var en trafikolycka, men det kommer vara en lögn. Olyckor sker av en slump, och den här kommer vi veta att vi hade kunnat förhindra. Den här kommer vara någons fel.

Människor vi älskar kommer dö, vi kommer begrava våra barn under våra vackraste träd.

Det här är sagor från Björnstad. Alla de ljusaste och alla de mörkaste. Alla vi har.”

Eredeti megjelenés éve: 2017

Månpocket, Stockholm, 2018
424 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789175038377
Bokförlaget Forum, Stockholm, 2017
526 oldal · keménytáblás · ISBN: 9789137150925

Várólistára tette 2

Kívánságlistára tette 3

Etike P>!

Två människor som älskat varandra tillräckligt länge tycks sluta röra vid varandra medvetet, det blir något instinktivt, när de möts mellan hallen och köket hittar deras kroppar bara varandra.

A sorozat következő kötete

Björnstad sorozat · Összehasonlítás