Sötét ​erdő 8 csillagozás

A Pokol regénye
Francesco Fioretti: Sötét erdő Francesco Fioretti: Sötét erdő

Francesco Fioretti Dante-kutató, a populáris irodalomban Caravaggióról tett kalandozásai után úgy döntött, a nyugati kultúra egyik legnagyobb műve, az Isteni színjáték megérdemelne egy kortárs interpretációt.

Ebben a vakmerő vállalkozásban tűnik ki igazán Dante művének egészen rendkívüli újszerűsége. Kifinomult stílus és energia hatja át Fioretti munkáját, melyben Dante, pokoljárása során, az abszolút gonoszság, a rossz és a bűn eredetét kutatja – kíméletlenség és együttérzés viaskodik a tűztől felperzselt tájon.

Róla szól: Dante Alighieri

A következő kiadói sorozatban jelent meg: Typotex Világirodalom Typotex

>!
Typotex, Budapest, 2017
218 oldal · ISBN: 9789632798899 · Fordította: Horváth Csaba
>!
Typotex, Budapest, 2017
224 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789632799551 · Fordította: Horváth Csaba · Illusztrálta: Vidák Zsolt
>!
Typotex, Budapest, 2017
210 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789632798899 · Fordította: Horváth Csaba

Most olvassa 3

Várólistára tette 50

Kívánságlistára tette 21


Kiemelt értékelések

vargarockzsolt>!
Francesco Fioretti: Sötét erdő

Az Isteni színjáték Pokolban játszódó része, prózában elbeszélve, egészen minimálisan aktualizálva. Három bajom volt vele:
1. Hiányzott belőle a költészet.
2. Számomra érdektelen, hogy Dante a saját kortársait, a firenzei és más itáliai politikusokat hova helyezi a Pokolban.
3. Elvileg nem értek egyet a Pokol koncepciójával. Azt mondják, anakronizmus számon kérni a múlton a mai elveket, de én ezt nem így gondolom. Én nem értek egyet azzal, hogy az embereket kínozni kellene, azzal sem értek egyet, hogy a bűnösök örök időkre vagy legalábbis beláthatatlanul hosszú időre szóló büntetést kapjanak. Nem véletlen, hogy a katolikus egyház nemrég úgy döntött, hogy nincs Pokol. Aki a Pokol koncepcióját helyesli, az engem (például azért, mert ateista vagyok) akar odajuttatni, ezért nekem az ellenségem. :)

Igaz, a Pokol rajzán keresztül megláthatjuk, Dante és kortársai hogyan gondolkodtak a világról, de ezt vagy egy történelmi-kultúrtörténeti tanulmány formájában kellett volna megírni, vagy nem kellett volna elvetni a művészi formát – ez nekem így nagyon kevés.
A könyv illusztrációi – Vidák Zsolt rajzai – tetszettek.

15 hozzászólás
robinson P>!
Francesco Fioretti: Sötét erdő

Fioretti ezen kísérlete a mű értelmezésére, közelebb hozza az olvasók szélesebb rétegéhez igazán érdekes és sikerült.

https://gaboolvas.blogspot.hu/2017/07/sotet-erdo.html

3 hozzászólás
kalypso>!
Francesco Fioretti: Sötét erdő

Az év egyik legsikerültebb választása ez a modern környezetbe ültetett dantei pokol. Mindig tart az ember az ilyesmitől, mert alapvetően vagy lehet nagyon jól művelni az átiratot, vagy olvashatatlanul borzalmasan. Szerencsémre ez most az előbbi szerint alakult.
Remek kötet, ajánlatos olvasmány annak, aki már Dante Poklát is imádta, és szeretné egy kissé érthetőbben, modernebb feldolgozásban olvasni, de olyan nüansznyi beleírásokkal, hogy az még éppen hozzáad a műhöz, nem pedig elvesz belőle. Habár önálló regényként talán nem állná meg a helyét, de én imádtam minden sorát, még akkor is, amikor a két állomás közti sötét semmi közepén kellett olvasnom. Letehetetlen volt.

LuPuS_007 P>!
Francesco Fioretti: Sötét erdő

Kezdetben vala a KEDVENCEK között, Dante műve és ebből kifolyólag kissé szkeptikusan áltam ennek a könyvnek.
Miszerint Francesco Fioretti Dante-kutató úgy döntött, hogy, az Isteni színjáték megérdemelne egy kortárs interpretációt. Az isteni színjáték egy szelete a Pokol és nem a teljes mű. Ez nekem logikai probléma, mivel a mű 1+33+33+33 énekből áll. amennyiben meg a Purgatórium és a Paradicsom is elkészüll akkor meg hülyeség a könyv érdeklődését felkeltő mondatszerkezetek.

A könyvről röviden, aki nem olvasta a művet , az nem igazán tud mit kezdeni a könyvvel. Aki meg elolvasta az meg azért, NEM. Nem a szerző tudását akarom lekicsinyíteni, de ezek alapján az érettségi tételek röviden hülyéknek kellene nevezni vagy ilyen alcímmel kiadni.

Teljes mértékben a mű lecsupaszításának és a meggyalázásának érzem, bár ellenérzésként a mai kor emberének, akinek ugye sosincs elég ideje semmire …. http://www.napiszar.hu/showPost/Arcod_amikor_valaki_azt… * annak pont jó lesz.
A szerző a utószóban ki is tér arra, hogy mennyire nem egyszerű Dantét ismerni és a mai kor emberének megfelelni vagy éppen megszólítani.

Igazából arra jó, hogy felkeltse azoknak a figyelmét akik el akarják olvasni Dante főművét, ez talán a könyv elélöki őket.

*és ez behelyettesíthető mindenre:edzés, olvasás, tanulás és …….

Aaren>!
Francesco Fioretti: Sötét erdő

Izmos meh.
Ez foglalja össze talán a legjobban az érzéseimet. Egyszerűen semmi nem volt ebben a könyvben, ami kiemelte volna pozitív vagy negatív irányba. Gyakrolatilag a Pokol újraírása regényként, megfűszerezve háttérinfókkal. Ami Danténál működött, itt is működik, valószínűleg sokaknak könnyebben olvasható regény formátumban.
Súlyos negatívum, hogy a szerző folyton ugrál a háttérben zajló politikai csatározások részletekbe menő leírása és Dante útjának (jóval szárazabb) újramesélése között. Egyik sem hangsúlyos, és ahelyett, hogy kiegészítenék egymást, a váltások folyton megszakítják az egyes szálak folytonosságát.
A végső ítélet: inkább olvasd el a Poklot. Lehetőleg a Babits fordítást.


Népszerű idézetek

robinson P>!

Dantéban megerősödött az a felismerés, hogy a Dis falain való átkeléssel egyúttal azon a határon is átkelt, mely az ösztönöket választja el az észtől.

65. oldal

robinson P>!

Dante megértette: az ördög idelent kizárólag emberi alakban jelenik meg, néhány állatias kiegészítővel: farokkal, szárnyakkal, szarvakkal.

113. oldal

robinson P>!

November közepe táján az umbriai völgyek között az embernek az az érzése támad, hogy beléhasít az éjszaka.

5. oldal

robinson P>!

A párduc, az oroszlán és a farkas…
„Ez a három vadállat szerepel Jeremiás próféta jövendölésében” – gondolta, és kirázta a hideg.

8. oldal

robinson P>!

Önálló, akarat nélküli emberek. A sokaság, a csendes többség.

37. oldal

robinson P>!

A sűrű, éjfekete légben egy alak szállt fel a levegőben úszva, látványára még Danténál jóval magabiztosabb ember is megzavarodott volna.

105. oldal

robinson P>!

A romlott korszellem a hibás? Vagy mindig is így volt és így is lesz? A föld és a pénz uralkodott az emberen, nem fordítva.

15. oldal

robinson P>!

A pápa egyáltalán nem volt olyan pártatlan, mint amilyennek kiadta magát, és a lovag ezt jól tudta.

7. oldal


Hasonló könyvek címkék alapján

Elena Ferrante: Az új név története
Margaret Mazzantini: Újjászületés
Luca Di Fulvio: A fiú, aki éjjel meglátta a napot
Elisabetta Gnone: Ég veled, Fairy Oak!
Angela Nanetti: Nagyapó a cseresznyefán
Donato Carrisi: Démoni suttogás
Niccolò Ammaniti: Én nem félek
Brunella Gasperini: Én és ők
Niccolò Ammaniti: Magammal viszlek
Alessandro Baricco: Mr. Gwyn