Filmelméletek 4 csillagozás

Francesco Casetti: Filmelméletek

Film ​és elmélet

Nánay Bence

Az olasz szerző tankönyvszerű munkája a filmelmélet szövevényes történetébe próbálja bevezetni az olvasót.


A film megjelenése óta újra és újra felmerült az a probléma, miként lehet a filmet a napi kritikánál alaposabban, igényesebben vizsgálni. Ez az elméleti tendencia az idők során csak erősödött; egyre többeket érdekeltek az olyan kérdések, mint például művészet-e a film, mitől jó az egyik és mitől nézhetetlen a másik, illetve mire vezethető vissza ez a különbség. Már a tízes évek közepén kialakult a filmelméletnek nevezett tudományág, amellyel azóta egyre többen foglalkoznak, különösen az utóbbi harminc évben szerte a világon (például Budapesten is) megalapított filmes tanszékeken.
A filmelmélet azonban egyáltalán nem egységes tudományág. Általában a negyvenes évek közepét szokták megjelölni, mint jelentős korszakhatárt. A negyvenes évekig a filmelméletnek volt valami forradalmi bája: azt igyekeztek bizonyítani a… (tovább)

>!
Osiris, Budapest, 1998
308 oldal · keménytáblás · ISBN: 9633793947 · Fordította: Dobolán Katalin

Kedvencelte 1

Most olvassa 1

Várólistára tette 4

Kívánságlistára tette 5


Hasonló könyvek címkék alapján

Bikácsy Gergely: Bolond Pierrot különös kalandja I.
Carlo Lizzani: Az olasz film története I-II.
Dobai Péter: Angyali agresszió
Györffy Miklós: Michelangelo Antonioni
Karcsai Kulcsár István: Michelangelo Antonioni
Pier Paolo Pasolini – „Megszervezni az átlényegülést”
Nemeskürty István (szerk.): Az édes élet I-II.
Nico Naldini: Pasolini
Rita Cirio: Federico Fellini
Guido Aristarco: Filmművészet vagy álomgyár