„Fináczy Ernő előkelő tudományos egyéniségében elsősorban a nevelés múltjának legnagyobb magyar búvárát tiszteljük. Először a magyar közoktatás múltja vonzotta. (A magyarországi közoktatás története Mária Terézia korában. I. 1899. II. 1902); kutató iránya később a nevelés egyetemes történelmévé szélesedett. (Az ókori nevelés története. 1906. 2. kiad. 1921. A középkori nevelés története. 1914. A renaissance-kori nevelés története. 1919). A nevelés történelme egyrészt a szellemi javak nemzedékről nemzedékre való átszármaztatásának múltját, vagyis a nevelő-oktató intézmények koronkénti állapotrajzát és fejlődését mutatja be; másrészt a nevelésnek a történet folyamán fölmerült
tudományos elméleteit vizsgálja. Előbbi feladata lényegében művelődéstörténeti, az utóbbi pedig filozófiai természetű. Minden filozófiai rendszer ugyanis az értékek bizonyos hierarchiájában hangzik ki. A filozófusnak természetes törekvése, hogy értékfelfogásának, életeszményeinek a valóságban is érvényt… (tovább)
Világnézet és nevelés 0 csillagozás
A következő kiadói sorozatban jelent meg: Filozófiai könyvtár Pfeifer Ferdinánd
Kívánságlistára tette 2
Hasonló könyvek címkék alapján
- Karácsony Sándor: Lélek és nevelés ·
Összehasonlítás - Kiss Árpád – Horváth Lajos – Nagy Sándor – Szarka József (szerk.): Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1978 ·
Összehasonlítás - Szabó László Tamás: A tanár visszanéz ·
Összehasonlítás - Németh András: Magyar pedagógusképzés és pedagógus szakmai tudásformák I. ·
Összehasonlítás - Maria Montessori: Az ember nevelése ·
Összehasonlítás - Falus Iván – Kelemen Elemér (szerk.): Tanulmányok a neveléstudomány köréből 2005. ·
Összehasonlítás - Vincze László – Vincze Flóra: Lélektani-pedagógiai tanulmányok ·
Összehasonlítás - Pukánszky Béla – Németh András: Neveléstörténet ·
Összehasonlítás - „Asszonyoknak igen sokat kell tudni…” ·
Összehasonlítás - Knausz Imre: Műveltség és demokrácia – Kísérletek a pedagógia bírálatára ·
Összehasonlítás