Jézus ​élete 6 csillagozás

Ernest Renan: Jézus élete Ernest Renan: Jézus élete Ernest Renan: Jézus élete

Ernest Renan (1823-1892), francia orientalista, vallástörténész és író. A Jézus élete című könyvében Jézus alakját az ország és a nép viszonyaiból, az akkori kultúrából, hagyományokból és rítusokból valamint az egyén lélektani fejlődéséből konstruálja. Jézus emberként való ábrázolása és a köré épülő legendák feltárása és leírása miatt a könyvet mindenütt a világon nagy érdeklődéssel fogadták. Mérvadó vallási képviselők és történészek szerint ez az egyik leghitelesebb Jézus történet.

Eredeti cím: Vie de Jésus

Eredeti megjelenés éve: 1863

>!
Noran, Budapest, 2007
482 oldal · keménytáblás · ISBN: 9789639716216 · Fordította: Réz Pál
>!
Európa, Budapest, 1991
428 oldal · keménytáblás · ISBN: 963075309X · Fordította: Réz Pál
>!
Fővárosi, Budapest, 1945
396 oldal · keménytáblás · Fordította: Salgó Ernő · Illusztrálta: Gustave Doré

1 további kiadás


Enciklopédia 7

Szereplők népszerűség szerint

Nikodémus


Most olvassa 3

Várólistára tette 9

Kívánságlistára tette 7


Népszerű idézetek

padamak>!

Jézus, ha visszatérne közénk, nem azokat ismerné el tanítványainak, akik azt állítják, hogy teljes egészében be tudják gyömöszölni a katekizmus néhány mondatába, hanem azokat, akik folytatni kívánják, amit ő elkezdett. A nagyság minden osztályában azé az örök dicsőség, aki lerakta az alapkövet.

406. oldal, Huszonnyolcadik fejezet - Jézus művének lényege (Noran, 2007)

latinta P>!

    […] Űzd ki az illúziót a vallástörténelemből az ajtón, visszajön az ablakon.

26. oldal, ELŐSZÓ A TIZENHARMADIK KIADÁSHOZ (Európa, 1991)

1 hozzászólás
padamak>!

Jézus megalapította az emberiség vallását, mely nem a vérre épül, hanem a szívre.

246. oldal, Tizenharmadik fejezet - Az első jeruzsálemi kísérlet (Noran, 2007)

Kapcsolódó szócikkek: Jézus Krisztus
padamak>!

A filozófia nem elég a tömegnek: szentségre van szüksége.

409. oldal, Huszonnyolcadik fejezet - Jézus művének lényege (Noran, 2007)

1 hozzászólás
latinta P>!

    […] A természetfölöttit ugyanabból az okból vetjük el, amely okból nem hiszünk a kentaurok és a hippogriffek létezésében: az ok az, hogy kentaurt vagy hippogriffet nem látott még senki.

9. oldal, ELŐSZÓ A TIZENHARMADIK KIADÁSHOZ (Európa, 1991)

Kapcsolódó szócikkek: hippogriff · kentaur
latinta P>!

    A történetíró első feladata, hogy alaposan megrajzolja a közeget, amelyben elbeszélésének tárgya játszódik. Márpedig a vallások eredetének története nők, gyermekek, forró vagy révedező fők világába vezet bennünket. Helyezzük át az eseményeket józan elmék közegébe, nyomban képtelenné, érthetetlenné válnak: ezért a vaskosan ésszerű országok, mint amilyen Anglia is, egy szót sem értenek belőlük.

21-22. oldal, ELŐSZÓ A TIZENHARMADIK KIADÁSHOZ (Európa, 1991)

1 hozzászólás
latinta P>!

    […] Olyan törekvést azonban sohasem találunk nála, mely arra irányulna, hogy a hatalmasok és a gazdagok székébe üljön. Megsemmisíteni akarja a gazdagságot és a hatalmat, nem megszerezni.

158. oldal, HETEDIK FEJEZET - Hogyan alakultak Jézus gondolatai Isten országáról? (Európa, 1991)

padamak>!

De a nagy dolgokat többnyire a nép kisebbsége viszi végbe. A zsidó nép, minden óriási hibája mellett, annak ellenére, hogy kemény, önző, gúnyolódó, kegyetlen, elfogult, szőrszálhasogató, szofista, mégiscsak a történelem által számon tartott legönzetlenebb lelkesedés gyönyörű mozgalmának elindítója. Egy országnak mindig dicsőségére válik az ellenzéke. Egy nemzetnek gyakorta azok a legnagyobb emberei, akiket megöl. Szókratész híressé tette Athént, mely nem tudott együtt élni vele. Spinoza a legnagyobb modern zsidó, s a zsinagóga gyalázatosan kizárta. Jézus dicsősége volt Izrael népének, mely megfeszítette.

121. oldal, Negyedik fejezet - Milyen gondolatkörben bontakozott ki Jézus? (Noran, 2007)

Kapcsolódó szócikkek: Jézus Krisztus · Spinoza · Szókratész · zsidók
latinta P>!

    […] A világ egyszerre pokoli és isteni színjáték, különös körtánc, amit egy lángelméjű karvezető dirigál, amelyben a jó, a rossz, a csúf, a szép a neki kijelölt sorrendben vonul föl egy rejtelmes végcél beteljesítése végett. Nem történelem a történelem, ha aki olvassa, nem érez váltakozva elragadtatást és felháborodást, szomorúságot és vigaszt.

21. oldal, ELŐSZÓ A TIZENHARMADIK KIADÁSHOZ (Európa, 1991)

latinta P>!

    […] Más szóval, egy csodához három feltételre van szükség: 1. valamennyi polgár hiszékenysége; 2. némi hozzájárulás némelyek részéről; 3. a főszereplő néma belenyugvása.

25-26. oldal, ELŐSZÓ A TIZENHARMADIK KIADÁSHOZ (Európa, 1991)


Hasonló könyvek címkék alapján

Szalézi Szent Ferenc: Theotimus I-II.
Paul Poupard: A katolikus hit
C. S. Lewis: Keresztény vagyok
A Katolikus Egyház Katekizmusa
Simone Weil: Ami személyes, és ami szent
Hodász András: Praliné a léleknek
Éloi Leclerc: Egy szegény ember bölcsessége
Etienne Dahler: Teremtés; A pátriárkák
Philip Yancey: Hová tűnt az örömhír?
Dietrich Bonhoeffer: Követés