Banánnadrág, ​barinők és szerelem (Maja és Molli 2.) 5 csillagozás

Emma Wunsch: Banánnadrág, barinők és szerelem Emma Wunsch: Banánnadrág, barinők és szerelem

Maja ​hercegnő és Molli, aki korántsem hercegnő, a lehető legteljesebb ellentétei egymásnak és a lehető legjobb barátnők! Megelégelve az örökös dolgozatíratást, Maja és Molli tanítónője meghökkentő bejelentést tesz: elő fognak adni egy iskolai színdarabot! Amelynek címe, az osztály döntése folytán, Banánnadrág lesz! Az iskola végül örömforrássá válik, és a projekt arra inspirálja a lányokat, hogy további jó ügyeknek is harcosai legyenek. Molli elhatározza, hogy kampányt indít a polisztirolhab ebédlői tálcák ellen, és úgy gondolja, Maja személyében tökéletes és hatalmas szövetségese van. Maja azonban, Molli nem csekély bosszúságára, inkább a saját jó ügyét tartja szem előtt: a szerelmet! Ámde amikor a barátnők összekülönböznek azon, hogy melyik ügy fontosabb, nagyon összevesznek. Vajon sikerül megmenteniük a barátságukat, mire elkezdődik az előadás? A lányok nem tudnak egymás szemébe nézni, és külön-külön próbálják képviselni a jó ügyeiket, túlságosan messzire mennek, és emiatt a… (tovább)

Tagok ajánlása: Hány éves kortól ajánlod?

A következő kiadói sorozatban jelent meg: Delfin könyvek Maxim

>!
Maxim, Szeged, 2021
144 oldal · keménytáblás · ISBN: 9789634992691 · Fordította: Tomori Gábor · Illusztrálta: Jessika von Innerebner

Kívánságlistára tette 6


Kiemelt értékelések

Rena213>!
Emma Wunsch: Banánnadrág, barinők és szerelem

Kicsi fiam véletlenszerű választása nyomán kezdtem el olvasni, kezdetben neki, majd nagy kegyesen átengedve nekem, már csak magamnak ezt a könyvet. Nem volt zavaró, hogy egyből a második résszel kezdtem a sorozatot, mert abból a kevéske utalásból pontosan lehetett tudni mi volt az előző rész cselekménye. Igazából kb pár sorban ezt a második részt is lelehetne írni. Viszont én erre nem a fülszöveg szövegét ajánlanám. Mikor elsőnek elolvastam egyrészt egy határozottan romantikusabb történetet, tanár által irányított osztályképet fogunk kapni. De nem. A romantika, csak mint egy ügy jelenik meg, és az érte való küzdelem értelmének igazsága, de éppen csak ilyen szinten, hogy igen érdemes-e vagy nem, mert van jobb is. Konkrét esetet nemigazán kapunk. Na és az a bonyodalom, hogy a tanárnő meghökkentő bejelentése, miszerint színdarabot fognak előadni… Na ez sem igaz. Nem lenne ez rossz történet, sőt még inkább aranyos is és a megcélzott korosztálynak meg is felelne, de ez a fülszöveg kicsit félrevezető.
Talán még a címadó színdarabról hallottam volna kicsit bővebben, vagy éppen magát az előadás estélyét, sikerességét taglalhatta volna az írónő, de lényegében jó volt. A rajzok pedig tényleg szépek és kifejezőek.

pevike>!
Emma Wunsch: Banánnadrág, barinők és szerelem

Nekem jobban tetszett, mint az első rész. Molli most szimpatikusabb, nem olyan elhanyagolt, és tetszik a környezetvédelmi tenni akarása. Maja is nagyon kedvelhető azzal, hogy a szerelmet választja ügynek. :) Molli családját még most is szeretem a jógázó apával, a nem is olyan magányos bátyjával, a sok háziállattal és a még több levessel. Molli fontos dolgot tanul: mi is az a hamisítás, és hogy nem jó haragudni a legjobb barátnőnkre. Érdekes volt a kreatív projekt, ahogy minden gyerek megtalálja a kedvére való tevékenységet – több ilyen kéne a mai magyar iskolákba. Mondjuk azért kíváncsi lettem volna, hogy miről szól egy Banánnadrág c. színdarab, és hogy kerül bele egy hagyma/fokhagyma. A végén viszont hiányérzetem volt, az after partiról még olvastam volna.


Népszerű idézetek

Maxim_Kiadó KU>!

Bármilyen nesztelenül lépdelt is azonban, Fish igazgató megállította a könyvtár előtt. – KORREPETÁLÁSRA JÖTTÉL? – bömbölte.
– Nem – felelte Molli. – De szükségem van egy újabb példányra A Hegyfolyóvölgyi Általános Iskola Házirendjéből. Az enyémet megette a selyemtyúkom.

Maxim_Kiadó KU>!

A 3B-sek Miss Happyre néztek. Miss Happy a 3B-re nézett. Nagy csend támadt az osztályban, és nem olyasféle csend, ami dolgozatírás közben szokott lenni. Hanem a „most vajon mi fog történni?”-jellegű várakozást kísérő csend.

Maxim_Kiadó KU>!

Amint az osztályfőnökük távozott, Maja Mollihoz fordult. – Tudom, mi érdekel engem – jelentette ki.
– Hurrá! – mondta Molli. – Nem lehet a legjobb barátnőm, akit nem érdekel semmi. Téged mi foglalkoztat? A tobzoskák megmentése? A Citrom-tó megtisztítása? Az ebédlő megszabadítása a polisztirolhab tálcáktól?
– A szerelem – felelte Maja.

Maxim_Kiadó KU>!

Miután szert tett barátnőre, és rájött, hogy szemüvegre van szüksége, Maja kezdte élvezni az iskolát. Most már nem bánta az egykor nagyon utált dolgokat, például az énekórákat (amiket nagyon zajosnak talált), az ebédeket (amiket nagyon büdösnek), és a testnevelés órákat (amiket egy kissé veszélyesnek), mert minden jobb, ha van az embernek egy barátja, aki egyetért vele abban, hogy milyen zajosak, büdösek és veszélyesek a dolgok.

Maxim_Kiadó KU>!

Miss Happy Mollira mosolygott, akin festékfoltos nadrág és gyűrött póló volt, melynek felirata a púposfejű ajakoshalak megmentését szorgalmazta, valamint szemüveg, amit Molli szívesen, ámde szükségtelenül viselt.

Maxim_Kiadó KU>!

De hát valójában nem mented meg a világot – gondolta Maja, Molli levélkötegére pillantva. Valószínűleg csak annyit érsz el, hogy begörcsöl a kezed, és vesztegeted a tintát.
– Te mivel törődsz? – kérdezte Molli Majától. – Muszáj törődnie valamivel az embernek.
– Sok dologgal törődöm – felelte csendesen Maja. – De a levélírás nem tartozik közéjük.


Hasonló könyvek címkék alapján

Kathryn Lamb: Lehetne rosszabb?
Yiyun Li: Gilgames
P. J. Hoover: A világ köldöke
Will Mabbitt: Mabel Jones és a Tiltott Város
Emer Stamp: Malac (elhihetetlenül) nagyontitkos naplója
Natalie Lloyd: Egy csipetnyi varázslat
Andrew Peterson: A Sötétség sötét tengerének peremén
Beth Beechwood: A nagy titok
Barbara Robinson: Legeslegjobb tanévem
Zalka Csenge Virág: Törpeszarvas és a déli álom