A színház, a film nyelvével való dialógusban mintát veszünk a látványesemény természetű gazdag európai kultúrkincsből, hogy közelítsünk az általános emberi felé: vizsgáljuk az egyénit, a csoportost, az egyszerit, azt, ami elvontságában akár tipikussá is válhat – de bizonyára mindig látásfüggő és az értelmezések hagyományával is kapcsolatban áll. A középkortól napjainkig terjedő, művészettel kapcsolatos kutatásaink ezennel egymással dialógusba kerülő esettanulmányok. Az Interkulturali-THÉ csoport és meghívott szerzői a forrásokat kritikával kezelik, és kíváncsiak a legújabban felmutatott művészeti produkciókra, értelmező műveletekre. Témáik: a felnőttekre és a gyermekekre hatás képes programjai (a középkori kereszténység és a 20. századi katolikusság, az állampolgári nevelést szolgáló felvilágosodás kori erkölcs dráma); az élőképek jelvilága; a leányok intézeti esztétikai nevelése; a város zenei egyesületének és színházának együtt működési gyakorlata, az arisztokraták egykori… (tovább)
Képes beszéd 0 csillagozás
Hasonló könyvek címkék alapján
- Egyed Emese (szerk.): A látható jelentés ·
Összehasonlítás - Margitházi Beja: Az arc mozija ·
Összehasonlítás - Pethő Ágnes: Múzsák tükre ·
Összehasonlítás - Pethő Ágnes (szerk.): Köztes képek ·
Összehasonlítás - Tompa Gábor: A késdöfés gyöngédsége ·
Összehasonlítás - Lakatos Róbert Árpád: Dokumentumfilmes hatások a játékfilmben ·
Összehasonlítás - Dancs Árpád: Mozimániáim ·
Összehasonlítás - Pieldner Judit: Szöveg, kép, mozgókép kapcsolatai Bódy Gábor és Jeles András filmművészetében ·
Összehasonlítás - Kuti Márta (szerk.): 101 vers Marosvásárhelyről ·
Összehasonlítás - Benkő Samu: Apa és fiú ·
Összehasonlítás