Digitális ​gyermekkor 2 csillagozás

Don Tapscott: Digitális gyermekkor

Ez ​a tényeken alapuló és az új felfedezésének élményét kínáló könyv az internetgenerációról szól, mely a digitális technológia eszközeivel forradalmasítja az egyén és a társadalom érintkezését. Elengedhetetlen olvasmány szülök, tanárok, politikusok, kutatók, üzletemberek, társadalmi szervezetek munkatársai és mások számára.
A Digitális gyermekkor élesen elkülöníti a televíziót mint passzív médiumot az interaktív digitális médiától, melyben a személyi számítógép és az internet játszik kiemelkedő szerepet. Tapscott bemutatja, hogy az új technológia vívmányaival felvértezett gyermekek miként veszik át a hatalmat kissé korszerűtlenné vált szüleiktől, és hogyan törnek az élre a társadalom legkülönbözőbb területein, beleértve az oktatási rendszert, a kormányzást és a gazdaságot is.
A szerző munkájának eredménye egy rendkívül időszerű, megdöbbentő felismeréseket kínáló izgalmas könyv a digitális jövőről, amelyet vélhetően mind a szülők, mind gyermekeik élvezettel és sok… (tovább)

>!
Kossuth, Budapest, 2001
384 oldal · ISBN: 9630943042 · Fordította: Bódi Szilvia, Gorka Botond, Rumpf Moni, Szabó Iván

Most olvassa 1

Várólistára tette 2

Kívánságlistára tette 2

Kölcsönkérné 1


Kiemelt értékelések

Zsanett_Varró>!
Don Tapscott: Digitális gyermekkor

Teljes képet ad a digitális világba születő generációk szokásairól.


Népszerű idézetek

tothmozerszilvia I>!

Az internet nem helyettesítheti az előző generációk szemében szinte természetesnek számító tágas zöld mezőket, az ártalmatlan környezetet és a szülői felügyelettől mentes játékidőt, de részben helyre tudja állítani ezeket, és vissza tudja adni azt, ami megmaradt ebből az élményből. A gyermekek részére különösen a szabadság nélkülözhetetlen.

18. oldal

tothmozerszilvia I>!

Ezek a gyerekek a kritikus gondolkodók generációjává válnak. Az emberiség szempontjából ennél semmi más nem tűnik fontosabbnak.

5. fejezet, 110. oldal

tothmozerszilvia I>!

Turkle egyik vizsgálati alanya számára a való élet (Real Life, rövidítve RL) „csupán még egy ablak”.

5. fejezet, 119. oldal

tothmozerszilvia I>!

Ahogy a rendszerek valós idejűvé lesznek és az információ a fény sebességével halad, az ifjúsági kultúra „anyagcseréje” is gyorsul.

4. fejezet, 93. oldal

tothmozerszilvia I>!

A Digitális gyermekkor interaktív fórum résztvevőinek jogai és a rájuk vonatkozó szabályok

Ismered a netikett szabályait, különben nem lennél itt.
A lényeg az aranyszabály betartása: „Viselkedj úgy másokkal, ahogyan te szeretnéd, hogy viselkedjenek veled.”
Jogod van hangoztatni a véleményedet.
Jogod van ahhoz, hogy meghallgassanak.
Azt várjuk tőled, hogy tanulj.
Azt várjuk tőled, hogy taníts.
Jogod van egyet nem érteni.
Jogod van a véleménynyilvánításhoz.
Jogod van ahhoz, hogy megváltoztasd a véleményedet.
Jogod van ahhoz, hogy hallgass.

4. fejezet, 85. oldal

tothmozerszilvia I>!

Igazából az interneten keresztül ez a generáció lehet az első, amelyik elfogadja és aktívan kezeli a bennünk virágzó sokféle ént.

5. fejezet, 121. oldal

tothmozerszilvia I>!

Amikor szóba kerül a technológiát használó fiatalság, a nyugtalanság gyakran erősebb a lelkesedésnél.

15. oldal

tothmozerszilvia I>!

A gyermekeket könnyen rabul ejti új világuk és az új eszköz, és ez más egészséges és fontos tevékenységek rovására mehet – például a házi feladatéra. A legtöbb gyermek saját maga hamar kiegyenlíti ezt az aránytalanságot, de a szülőknek résen kell lenniük.

17. oldal

tothmozerszilvia I>!

Amikor tévét nézel, hagyod, hogy lassan agyhalottá válj – vélte a 15 éves Sarah Vandervoort (New York, Ontario). – Ne értsen félre, nézek tévét, de a szabadidőmből több időt töltök az interneten. Ahhoz, hogy az interneten szörfölj, meg kell dolgoztatnod az agyadat.

43. oldal


Hasonló könyvek címkék alapján

Mérei Ferenc – V. Binét Ágnes: Gyermeklélektan
Vekerdy Tamás: Játszani is engedd…
Robyn Gee: Kisbabák
Cecilia Chrapkowska – Agnes Wold: A svéd módszer
Barbara Coloroso: Zaklatók, áldozatok, szemlélők: az iskolai erőszak
Balázs István (szerk.): A génektől a társadalomig: a koragyermekkori fejlődés színterei
Pamela Johnson Fenner – Karen L. Rivers (szerk.): Waldorf-pedagógia ismertető családoknak
Paul Tough: Segítsük kibontakozni gyerekeinket
Klein Sándor – Soponyai Dóra: A tanulás szabadsága Magyarországon
Thomas Armstrong: Tényleg ADHD-s a gyerekem?