The ​Shadow Throne (The Shadow Campaigns 2.) 2 csillagozás

Django Wexler: The Shadow Throne Django Wexler: The Shadow Throne Django Wexler: The Shadow Throne

Anyone ​can plot a coup or fire an assassin’s bullet. But in a world of muskets and magic, it takes considerably more to seize the throne.

The ailing King of the Vordan lies on his deathbed. When he dies, his daughter, Raesinia Orboan, will become the first Queen Regnant in centuries—and a ripe target for the ambitious men who seek to control her. The most dangerous of these is Duke Orlanko, Minister of Information and master of the secret police. Having meticulously silenced his adversaries through intimidation, imprisonment, and execution, Orlanko is the most feared man in the kingdom.

And he knows an arcane secret that puts Raesinia completely at his mercy.

Exposure would mean ruin, but Raesinia is determined to find a way to break herself—and her country—out of Orlanko’s iron grip. She finds unlikely allies in the returning war hero Janus bet Vhalnich, fresh from a brilliant campaign in the colony of Khandar, and his loyal deputies, Captain Marcus… (tovább)

Eredeti megjelenés éve: 2014

>!
Roc, United States of America, 2015
612 oldal · puhatáblás · ISBN: 9780451418074
>!
Roc, 2014
498 oldal · ASIN: B00G3L7U1C
>!
Roc, 2014
512 oldal · ISBN: 9780451418067

2 további kiadás


Kívánságlistára tette 1


Kiemelt értékelések

>!
Noro 
Django Wexler: The Shadow Throne

A „flintlock”, avagy muskétás korban játszódó fantasy regények általában Dumas köpenylobogtatós, melodramatikus stílusára építenek, szerzőik elsősorban nagy párbajokkal, bombasztikus jelenetekkel szeretnek dolgozni. Érdekes változatosságot jelent a soraik között Django Wexler, aki a realistább, már-már low fantasy szabályait követi.

A Shadow Campaigns sorozat első része valódi lövészárok-fantasy volt, amely a gyarmati háborúk kegyetlenségét mutatta be. Ebben a kötetben másfelé tolódnak a hangsúlyok: háborús hőssé kinevezett barátaink hazaérkeznek az anyaországba, ahol a levegő ugyancsak eléggé puskaporos. Összeesküvések szövődnek mindenütt, a dokkoktól a minisztériumokig, csak az öreg király halálára várva. A trónörököst mindenki csak egy tehetetlen kislánynak tartja, akit „meg kell szabadítani a káros befolyástól”. Pedig a hercegnő ügyesebben játszik, mint bárki is gondolná.

Ez a kötet tehát elsősorban kémkedések és politikai játszmák története, amelyben katona hőseink, a hadnagy és a százados eleinte nehezen találják a helyüket. A történelmi áthallások elég erősek, nem kell szakértőnek lenni, hogy rájöjjünk: Wexler szorosan követi a francia forradalom forgatókönyvét. Ugyanakkor egy olyan politikai és misztikus hátteret dolgozott ki az egész mögé, hogy az olvasó sosem tudhatja, mikor nyer egészen más értelmet a történet. A régi és új főszereplők egyaránt érdekesek, kidolgozottak, a szerző pedig tartja magát ahhoz a felfogáshoz, hogy a hős nem más, mint a megfelelő ember a megfelelő helyen és időben.

A mágia továbbra sem kap központi szerepet, de lassan körvonalazódik, hogy egy roppant eredeti ötletről van szó. Varázslók nem léteznek, vannak ellenben bizonyos ősi Nevek, amelyeket megidézve egy démonnak nevezett lény költözik a Nevet kimondó ember testébe. Ezek a démonok pedig különleges erőkkel ruházzák fel birtokosukat. Eléggé ironikus, hogy a jelen, felvilágosult korban egyedül az egyház „fekete”, elvileg démonvadászattal foglalkozó szervezete foglalkoztat ilyen megszállottakat. De már szerveződik az ellentábor…

>!
ujhelyiz P
Django Wexler: The Shadow Throne

A francia forradalom elég központi eseménye volt az európai kultúrkörnek, nem véletlen, hogy megszámlálhatatlanul sok történetnek adja akár közvetlenül a helyszínét, vagy csak ihleti. Utóbbi eset elég magától értetődő forrás flintlock fantasy esetén, hiszen nagyjából az annak megfelelő technikai szintet képviselik. Ezt csinálta a Lőpormágus-trilógia (csak ott ez igazából díszlet lett ahhoz, hogy a lőpormágusok menőségét demonstrálni lehessen előtte), és ezt teszi ez a kötet is (de itt tényleg jól ki lett használva a történelmi analógia).

Ami kicsit meglepő volt, az az, hogy az első kötet nagyon részletesen leírt hadseregmozgásai helyett teljesen intrikára lett kihegyezve az egész – abszolút nem probléma, mert jól lett megírva, a szereplők értelmesen gondolkoztak, kihasználásták, hogy az információ nem terjed azonnal. Ja, és a közvetlen összecsapások mellett egyre többet tudunk meg a karakterek múltjáról, a démonokról és az egyházról, aki a fő ellenfélnek tűnik a történet végére.

Másik oldalról viszont a nézőpontkarakterek egy csomó mindent nem látnak, nem tudnak, és így sok mindent nem tudunk meg explicit. Ezt helyenként ideiglenes nézőpontkarakterek használatával oldott meg az író – az epilógus visszatérő karaktere például így remekül sült el. Ami viszont tényleg hiányzik a kötetből, hogy mi történt Orlankóval és a régi hadügyminiszterrel – erről egy szó sem esik, még úgy sem, hogy elmondják, hogy meghaltak/elmenekültek/fogságba estek vagy akármi más, már azon kívül, hogy győztek, ami egy kifejezetten antiklimaktikus megoldás a kötet főellenfelével történő leszámolásra.

Ami biztos, hogy a sorozat annyira beszippantott már, hogy most már nem egyesével fogom várhatóan beszerezni a hátralevő köteteket, elvégre az erősségei nagyon bejönnek számomra.


Népszerű idézetek

>!
Noro 

“You wrote all those out on the assumption they were going to put you in charge, rather than execute you?” Marcus said, as they went downstairs.
“Indeed. I had time on my hands, so I thought I might as well get something accomplished. If they decided the other way, well, no harm done.”

Chapter Twenty

>!
Noro 

“You’re always apologizing to me. Have you ever thought that you should stop doing things that you need to apologize for, instead?”

Chapter Twenty-one

>!
Noro 

If this works, it’s going to be one of those things that get written down in the history books. He wondered, briefly, what he should say. Oh well. I can always think of something clever later to tell the historians.

Chapter Twenty-three


A sorozat következő kötete

The Shadow Campaigns sorozat · Összehasonlítás

Hasonló könyvek címkék alapján

Leigh Bardugo: Shadow and Bone
Anthony Ryan: The Waking Fire
Brian McClellan: Sins of Empire
Brian McClellan: The Autumn Republic
Sarah J. Maas: Heir of Fire
Bradley P. Beaulieu: The Winds of Khalakovo
K. M. McKinley: The Brass God
Adrian Tchaikovsky: Empire in Black and Gold
Sarah J. Maas: A Court of Wings and Ruin
Brandon Sanderson: Words of Radiance