A szolgáltató szektor az elmúlt évtizedben dinamikus fejlődésnek indult, mind az ebben a szektorban dolgozók száma, mind a szektor által megtermelt érték meredeken emelkedik. Az elmúlt években a szolgáltatások hozzáadott értéke meghaladta a fejlett országok GDP-jének 75%-át, miközben a foglalkoztatottak több mint 70%-a dolgozik ebben a szektorban. A gyors fejlődés miatt az egyes vállalatok ügyfelekért, illetve egyre inkább magasan képzett munkaerőért versenyeznek, így egyre nő az érdeklődés azon megoldások iránt, amelyek a szolgáltatások, szolgáltató szervezetek eredményes és hatékony működtetését tehetővé teszi.
Amikor egy szolgáltató vállalat ilyen módszertant keres, alapvetően két forrásból származó szakirodalomra hagyatkozhat: a termelésben már bevált módszerek, megoldások szolgáltató környezetre szabott verziójára, vagy a szolgáltatásmarketing vonatkozó szakirodalmára. Mindkettő bőséges lehetőséget kínál, és számtalan szempontból járja körül az eredményesség és a… (tovább)
A szolgáltató szektor az elmúlt évtizedben dinamikus fejlődésnek indult, mind az ebben a szektorban dolgozók száma, mind a szektor által megtermelt érték meredeken emelkedik. Az elmúlt években a szolgáltatások hozzáadott értéke meghaladta a fejlett országok GDP-jének 75%-át, miközben a foglalkoztatottak több mint 70%-a dolgozik ebben a szektorban. A gyors fejlődés miatt az egyes vállalatok ügyfelekért, illetve egyre inkább magasan képzett munkaerőért versenyeznek, így egyre nő az érdeklődés azon megoldások iránt, amelyek a szolgáltatások, szolgáltató szervezetek eredményes és hatékony működtetését tehetővé teszi.
Amikor egy szolgáltató vállalat ilyen módszertant keres, alapvetően két forrásból származó szakirodalomra hagyatkozhat: a termelésben már bevált módszerek, megoldások szolgáltató környezetre szabott verziójára, vagy a szolgáltatásmarketing vonatkozó szakirodalmára. Mindkettő bőséges lehetőséget kínál, és számtalan szempontból járja körül az eredményesség és a hatékonyság fejlesztésének témakörét, azonban a mindkét terület jó gyakorlatait összefoglaló szakirodalom még gyerekcipőben jár, és még kevésbé hozzáférhető magyar nyelven. Könyvünkkel erre szeretnénk megoldást nyújtani: holisztikus megközelítést alkalmazva számos témakört érintünk a leantől indulva a szolgáltatásmenedzsmenten át egészen a projektmenedzsment módszerekig. Ez a megközelítés az oka annak, hogy szakkönyvünk nem mutatja be teljes körűen, minden részletre kiterjedően a szolgáltató vállalatok működésének fejlesztését, de minden benne van, amely tudásra szerintünk a szolgáltatások, illetve szolgáltató folyamatok megtervezéséhez, fejlesztéséhez és hatékony, eredményes működtetéséhez szükséges.