Hogy miről ismerszik meg a fiatal dráma – ifjú vagy csupán pályakezdő szerzőjéről, új trendek követéséről, friss szellemiségéről, esetleg egy rokonkedélyű rendező iránti vágyáról –, nehéz megmondani.
A fiatal magyar dráma lappang. Ilyen a természete. Gyakran az asztalfiókban lakik. Vagy olvasatlan fájlokban. Titokban nézőkről, kihangosításról, fényekről álmodik. És talán már meg is érett rájuk. Ezért néha nem árt neki egy kis infúzió a színházi–irodalmi (zárt)osztályról. Ez a könyv éppen ilyen szív- és hangerősítő kíván lenni.
A József Attila Kör és a Merlin Színház által kiírt Add ide a drámád! pályázatra olyan szövegek érkezését vártuk, amelyeket eddig még nem mutattak be sehol, nem kerülhettek közönség elé. Egy irodalmi egyesület és egy színház – a dráma két határőre – fogott össze, hogy esélyt adjon, és a kiválasztott darabokat felolvasószínház és könyv formájában egyaránt bemutassa, támogassa, Novák Eszter zenész-színész osztályának közreműködésével a… (tovább)
Hogy miről ismerszik meg a fiatal dráma – ifjú vagy csupán pályakezdő szerzőjéről, új trendek követéséről, friss szellemiségéről, esetleg egy rokonkedélyű rendező iránti vágyáról –, nehéz megmondani.
A fiatal magyar dráma lappang. Ilyen a természete. Gyakran az asztalfiókban lakik. Vagy olvasatlan fájlokban. Titokban nézőkről, kihangosításról, fényekről álmodik. És talán már meg is érett rájuk. Ezért néha nem árt neki egy kis infúzió a színházi–irodalmi (zárt)osztályról. Ez a könyv éppen ilyen szív- és hangerősítő kíván lenni.
A József Attila Kör és a Merlin Színház által kiírt Add ide a drámád! pályázatra olyan szövegek érkezését vártuk, amelyeket eddig még nem mutattak be sehol, nem kerülhettek közönség elé. Egy irodalmi egyesület és egy színház – a dráma két határőre – fogott össze, hogy esélyt adjon, és a kiválasztott darabokat felolvasószínház és könyv formájában egyaránt bemutassa, támogassa, Novák Eszter zenész-színész osztályának közreműködésével a Színművészeti Egyetemről. Így szervesül publikáció és előadás: irodalom és színház. Persze, egy jó előadáshoz önmagában kevés a jó szöveg, de azért hátránynak biztosan nem mondható. Ez a könyv útikalauz a felolvasó-színházi sorozathoz, ugyanakkor a drámaantológiák minimális száma miatt hiánypótló szerepet is betölt.