Torna, ​út az egészséghez 1 csillagozás

Demeter Rózsa: Torna, út az egészséghez

Napjainkban ​sok szó esik arról, hogy a technika fejlettsége a ma emberének nemcsak előnyöket jelent, hanem káros hatásai is vannak. Az egyik ilyen jelenség a mozgásszegénység. Keveset gyaloglunk, többnyire a legkisebb távolságra is valamilyen közlekedési eszközt veszünk igénybe. A magas fokú technikai eredményeként speciális gépek állnak rendelkezésünkre, amelyek kényelmünket szolgálják, ugyanakkor mozgáshiányunkat is növelik. Ezzel párhuzamosan fokozódik környezetünkben a tempó, és egyre szennyezetebb a levegő. Mindez sokakban ideges feszültséget vált ki, amelyek kihatással vannak az egész szervezet működésére, belső szerveinkre éppúgy, mint izomzatunkra, testtartásunkra. Ha nem védekezünk e káros hatások ellen, szervezetünk idejekorán elhasználódik, korábban megöregszünk, törődöttek, betegek leszünk, pedig mindenki szeretne sokáig csinos, fiatal és egészséges maradni. Az izmok fiatalos rugalmasságának, a test arányosságának megőrzéséhez elsősorban rendszeres testmozgásra, a… (tovább)

>!
Sport, Budapest, 1977
142 oldal · ISBN: 9632535286 · Illusztrálta: Pap Klára

Kiemelt értékelések

Gólyanéni>!
Demeter Rózsa: Torna, út az egészséghez

Molyrágta, hajlott korú könyv, kevés elmélettel, annál több (fekete-fehér illusztrációval ellátott) tornagyakorlattal. Kora ellenére nem elavult, nem korszerűtlen, bár igényel némi odafigyelést és türelmet a gyakorlatok megértése és végrehajtása. Az itt „felajánlott” mozgásformák elvégzéséhez, nem kellenek több ezer / tízezer forintos felszerelések, ruhák, nem kell kondibérlet, személyi edző… egy kell: akarat.
Nyilván mindenkit más motivál, amikor sportágat választ magának. Nyilván mindenkinek mások a lehetőségei (anyagi, egészségi…), de egy otthoni átmozgató, tartásjavító, erősítő vagy éppen fogyasztó tornához ez a könyv kiváló választás lehet.


Népszerű idézetek

Gólyanéni>!

Le kell győznünk azt a téves nézetet, hogy a fizikai munkát végző ember úgyis eleget mozog, ezért nem kell tornáznia. A munkától – az egyoldalú mozgások következtében- az ember csupán elfárad, de nem végez minden izmot, ízületet helyesen dolgoztató, egészséges mozgásokat.

Gólyanéni>!

…egy jó izomzatú, jó mozgású ember megjelenése általában magabiztos, jó benyomást kelt környezetében és ez önbizalmát is fokozza.

Gólyanéni>!

Az izmok fiatalos rugalmasságának, a test arányosságának megőrzéséhez elsősorban rendszeres testmozgásra, a helyes testtartás kialakítására és megőrzésére van szükség.


Hasonló könyvek címkék alapján

Caron Bosler: Jóga & Pilates
Trevor Blount – Eleanor McKenzie: Pilates-módszer
Carla Galli: Fiatalító jóga
Vámosné Domoszlai Éva – Peterdi Pál: Csak negyvenen felülieknek
Suzanne Scott: Pilates
Sally Searle – Cathy Meeus: Pilates
Csehek Katalin (szerk.): A második szív
Karin Schutt: Víz – a szépség és a jó közérzet forrása
Aviva Steiner: Az Aviva módszer I.
Benedek Endre: Fittprogram