Anya, ​taníts engem 57 csillagozás

Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Sokan úgy vélik, hogy az iskolára való felkészítés az óvodai foglalkozások feladata. Valóban kiemelt helye van a gyermek fejlesztésében az intézményi munkának, ám az önmagában nem biztos, hogy elegendő. A megfelelő fogalomkialakításhoz, az ismeretek mélyebb rögzítéséhez elengedhetetlen az otthoni munka.
A szülők többsége tudja ezt, de bizonytalan abban, hogy a gyermek fejlesztését miként kellene megvalósítania.
A megoldás megtalálásában szeretnék Önöknek segíteni. Pszichológusok, pedagógusok véleményét és saját tapasztalataimat felhasználva próbáltam egy mindenki számára érthető, szinte semmilyen anyagi befektetést nem igénylő, a gyermek számára élvezetes fejlesztő programot összeállítani.
A program születéstől iskolakezdésig, hat évre szóló anyagot tartalmaz. A feladatok, a játékok az értelmi fejlesztésen túl hozzájárulnak egy kiegyensúlyozott, szeretetteljes anya–gyermek kapcsolat kialakításához.

>!
Deák és Társa, Debrecen, 2010
216 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789639991002
>!
Deák és Társa, Pápa, 2007
218 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789639420700
>!
Deák és Társa, Pápa, 2003
216 oldal · ISBN: 9639420166

4 további kiadás


Most olvassa 10

Várólistára tette 20

Kívánságlistára tette 12


Kiemelt értékelések

>!
Wish P
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Nem kétlem, hogy van akinek magától nem jutnak eszébe ezek a „játékok”. És fejleszteni akarja a gyerekét. Akkor szuper ez a könyv. De igaziból a legjobb a kisgyereknek a szabad játék és az, ha hagyjuk, hogy utánozzon minket. Az a legjobb fejlesztés. És legyen minél többet a szabadban, másszon fára, ázzon el esőben, essen bele a patakba, legyen tetőtől talpig sáros. Igen, akkor is, ha anyaként nekem ez szívás.
Azt hiszem egy Vekerdy, vagy egy Kim John Payne könyv hasznosabb a gyereknevelésben, mint ez a könyv. Nekem mindenképp.
És nem, nem kell ilyen „tananyag”. Mi úgy csináljuk ahogy fentebb. És ennek ellenére megtanultak olvasni, számolni még ovis korukban.

5 hozzászólás
>!
csvkata
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Értékes könyv, de az én kislányom hamar meghaladta a könyvben adott életkorra vonatkozó fejlettségi szintet, így most már annyira nem érdekes számunkra. Véleményem szerint manapság ennél gyorsabban okosodnak és szocializálódnak a gyerekek. (Biztosan nem mindegyik, de én sok ilyet ismerek.) De ötleteket azért lehet meríteni a könyvből, főleg ha éppen minden játékát megunta a gyerkőc.

>!
Millázs
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Jó kis ötlettár. Címével ellentétben anyaként nincs rá időm, hogy pontról pontra megvalósítsam. (Sorry gyerkőcök! Vagy ez a szerencsétek?) De adott jó tippeket. Szakemberek is használhatják fejlesztési tervek összeállításához. Talán meg kellene vennem? Igazából egy rakat ilyen könyvem van. Plusz az ösztöneimben is bízok, és az élethelyzeteink is sok fejlesztési lehetőséget adnak.

>!
moncsicsi83
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Változatos feladatok vannak benne, van ami eszembe sem jutott volna, így mondhatom, jó ötleteket ad. Biztosan folyamatosan forgatni fogom a könyvet, újabbnál újabb ötletek után kutatva gyermekem 6 éves koráig :)
Mondjuk van pár dolog, amivel nem értettem egyet, de kell ilyen is…

>!
Moncs
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Csupa olyan dolgok vannak benne, amik tulajdonképpen magától értetődőek. Úgy értem, szerintem nem csak én, hanem a legtöbb anyuka pont ezeket tanítja magától is a gyerekének. Útmutatásképpen nagyon jó könyv.

>!
Maria_pillowbook P
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Egészen véletlenül akadtam rá és örülök neki.Egy olyan könyv, ami talán nagy segítséget nyújthat a kezdetektől, már pár hónapos babához is.Ötleteket mutat be, hónapról hónapra egészen 6 éves korig, az iskola kezdetéig.Vannak benne jó feladatok amiknek én is hasznát tudtam venni.

>!
Anita_Juhász
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Ötletadó
Ötlettárként, útmutatóként jól használható könyvecske, bár szerintem legtöbben ezeket ösztönösen is csinálják a picivel, de nem árt egy kis tudatosság. Később még biztos előveszem, ahogy nő a poronty. De szerintem még mindig a lehatékonyabb fejlesztés a szabad játék és az utánzás.

>!
Gelso P
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

a gyakorlatok nagyon jók benne, de csak maximálisan következetes szülő tudja végigcsinálni, én csak válogatni tudtam belőle

>!
szerena3
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Szerintem ez egy nagyon hasznos könyv. És ahogy korábban mások is írták, valóban van benne sok magától értetődő játék is, amit a könyv olvasása nélkül is játszunk a gyermekeinkkel. De éppen azért nagyon klassz, mert amikor nincs már rá kapacitásod, hogy újdonságot találj ki, csak felütöd a könyvet és ott egy játék. Például a gyurmázás nálam ilyen. Van itthon, szoktunk is vele játszani, de időnként feledésbe merül. De ha „valaki” emlékeztet rá, újra elővesszük. És akkor megint kedvenc lesz.
Nekem három gyerekem van, a legnagyobb 4,5 a középső 2 éves, a legkisebb csak 4 hónapos. Sajnálom, hogy nem 4 éve bukkantam rá erre a könyvre, mert igazán jól össze vannak szedve benne az adott életkornak megfelelő játékok, tudnivalók. Jó ötleteket ad a mindennapokra, hogy mivel színesíthetem. Nem tartom be a kötött menetrendet, inkább csak mazsolázgatok és ami a gyerekeknek megtetszik, azzal játszunk egy kicsit. Nagyon jó elővenni és keresni valamit belőle, amikor a szabad játék átmegy rombolásba és a dolgok szétrámolásába (tudom, hogy a rámolásnak is vannak előnyei, amik szintén fejlesztenek, de azért mindennek van határa). Így meg játékosan át tudom vezetni valami más érdekesre őket.
Szívem szerint minden újdonsült szülőnek ajánlanám, hátha a tv bekapcsolása helyett kedvet kapna egy kis közös játékra, ami fejleszti mind a gyereket, mind a szülő-gyerek kapcsolatot. ;)

>!
Ancsibe
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Hasznos kis segédlet tud lenni egy baba mellett. Nem mondom, hogy sokszor nem jön alapból az embernek, hogy ilyeneket kellene csinálnia a babájával, de jó így összeszedve látni, meg az sem mellékes, hogy a korának megfelelő feladatokról tud az ember olvasni. Most még az egy éves kor előtti résznél járunk, de látom, hogy a későbbiekben is elő fog kerülni a könyv, hogy ötleteket merítsek.


Népszerű idézetek

>!
Papírtigris 

Az 1-3. hónap között elérkezik az az időpont, mikor az etetés után a baba már nem zuhan azonnal álomba. Ekkor, ha magára marad és nem foglalkoznak vele, könnyen elkeseredik és sírásával hívja vissza „játszópartnerét”. Ilyenkor elegendő, ha a felnőtt csak a kiságyánál áll és beszél hozzá, már ettől is megnyugszik. Kitartóan kell törekednie arra, hogy a kicsi figyelmét az őt körülvevő tárgyak, ha rövid időre is, de lekössék. Ellenkező esetben egyetlen szabad percet se engedélyez Önnek a későbbiek során. Az önálló játékra a babát következetesen és kitartóan meg kell tanítani!

14. oldal - Fejlesztési lehetőségek 1-3 hónapos korig

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

>!
Papírtigris 

A nyöszörgő, unatkozó babát ne kapkodják fel! Ébrenléti időszakai egyre hosszabbak lesznek, s később nagyon fárasztó lesz az Ön számára az állandó szórakoztatás.

14. oldal - Fejlesztési lehetőségek 1-3 hónapos korig

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

>!
Papírtigris 

A 4-5 hónapos gyermek egyre több időt tölt ébren.
Egyre nehezebb feladat az ébrenlét idejét játékkal kitölteni.
Iktasson be napirendjükbe délelőttre vagy délutánra önálló játékidőt! Ilyenkor hagyja, hogy saját erőfeszítései segítségével tapasztalatokat szerezzen!

19. oldal - Fejlesztési lehetőségek 4 hónapos kortól felülésig

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig


Hasonló könyvek címkék alapján

Miriam Stoppard: Mit tud a gyerek?
Horváthné Csapucha Klára – Szabóné Nemes Magdolna – Wittmann-né Dúzs Margit: A kreativitás játékos fejlesztése az óvodában
Ember Gabriella: Utazás a Varázsösvényen
Hessky Eszter (szerk.): Játékos babafejlesztés
Joan DeClaire – John M. Gottman: Gyerekek érzelmi intelligenciája
Christopher Clouder – Janni Nicol: Kreatív játékok kisgyermekeknek
Simone Cave – Caroline Fertleman: Az okos baba
Ranschburg Jenő: Szülők lettünk
Hermann Alice: A gyermekben érlelődik a jövő
Gyöngy Kinga (szerk.): Első lépések a művészetek felé I.