Anya, ​taníts engem 77 csillagozás

Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Sokan úgy vélik, hogy az iskolára való felkészítés az óvodai foglalkozások feladata. Valóban kiemelt helye van a gyermek fejlesztésében az intézményi munkának, ám az önmagában nem biztos, hogy elegendő. A megfelelő fogalomkialakításhoz, az ismeretek mélyebb rögzítéséhez elengedhetetlen az otthoni munka.
A szülők többsége tudja ezt, de bizonytalan abban, hogy a gyermek fejlesztését miként kellene megvalósítania.
A megoldás megtalálásában szeretnék Önöknek segíteni. Pszichológusok, pedagógusok véleményét és saját tapasztalataimat felhasználva próbáltam egy mindenki számára érthető, szinte semmilyen anyagi befektetést nem igénylő, a gyermek számára élvezetes fejlesztő programot összeállítani.
A program születéstől iskolakezdésig, hat évre szóló anyagot tartalmaz. A feladatok, a játékok az értelmi fejlesztésen túl hozzájárulnak egy kiegyensúlyozott, szeretetteljes anya–gyermek kapcsolat kialakításához.

>!
Deák és Társa, Debrecen, 2010
216 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789639991002
>!
Deák és Társa, Pápa, 2007
218 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789639420700
>!
Deák, Pápa, 2006
216 oldal · puhatáblás · ISBN: 9639420476

8 további kiadás


Kedvencelte 4

Most olvassa 22

Várólistára tette 32

Kívánságlistára tette 30


Kiemelt értékelések

bagie P>!
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Furcsa volt nekem ez a könyv – bár annyiban speciális a helyzetem / helyzetünk, hogy az örökbefogadással egy kétéves kisfiút kaptam – aki a korábbi életkörülménye (csecsemőotthon) miatt kb 9 hónapos szinten volt ekkor… Bevallom frusztráló helyzet volt, nem igazán tudtam, hogy melyik részt is vegyem elő éppen…
Aztán a korai fejlesztő és a szabad játék meghozta a fejlődést – most 1 év után alig fél év az elmaradás és az is csak részterületeken…
Voltak benne jó ötletek, olyanok, amire magam is rájöttem, és olyan feladatok, amelyeket a könyv ötlete nyomán kezdtünk el gyakorolni, de sajnos a következetesség nem annyira megy nekünk… (meg az elveink is azért vannak/voltak, hogy feladjuk őket)…
Továbbadtam a könyvet 3.életév után magamra, a gyógypedagógusra és a gyerekigényeire hagyatkozom…

6 hozzászólás
Wish>!
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Nem kétlem, hogy van akinek magától nem jutnak eszébe ezek a „játékok”. És fejleszteni akarja a gyerekét. Akkor szuper ez a könyv. De igaziból a legjobb a kisgyereknek a szabad játék és az, ha hagyjuk, hogy utánozzon minket. Az a legjobb fejlesztés. És legyen minél többet a szabadban, másszon fára, ázzon el esőben, essen bele a patakba, legyen tetőtől talpig sáros. Igen, akkor is, ha anyaként nekem ez szívás.
Azt hiszem egy Vekerdy, vagy egy Kim John Payne könyv hasznosabb a gyereknevelésben, mint ez a könyv. Nekem mindenképp.
És nem, nem kell ilyen „tananyag”. Mi úgy csináljuk ahogy fentebb. És ennek ellenére megtanultak olvasni, számolni még ovis korukban.

8 hozzászólás
Rita_Galló>!
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Az egyik leghasznosabb könyv, amit kaptam. Nagyon hosszú ideig használható és elkalauzol az információs dömping útvesztőiben, ami szülőként arcon csapja az embert. Nem győzöm a hasznosságát hangsúlyozni. Pont annyit ad, amennyi egy átlag szülőnek belefér és megnyugtató, hogy valószínűleg ennyi elég is:)

csvkata>!
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Értékes könyv, de az én kislányom hamar meghaladta a könyvben adott életkorra vonatkozó fejlettségi szintet, így most már annyira nem érdekes számunkra. Véleményem szerint manapság ennél gyorsabban okosodnak és szocializálódnak a gyerekek. (Biztosan nem mindegyik, de én sok ilyet ismerek.) De ötleteket azért lehet meríteni a könyvből, főleg ha éppen minden játékát megunta a gyerkőc.

szerena3>!
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Szerintem ez egy nagyon hasznos könyv. És ahogy korábban mások is írták, valóban van benne sok magától értetődő játék is, amit a könyv olvasása nélkül is játszunk a gyermekeinkkel. De éppen azért nagyon klassz, mert amikor nincs már rá kapacitásod, hogy újdonságot találj ki, csak felütöd a könyvet és ott egy játék. Például a gyurmázás nálam ilyen. Van itthon, szoktunk is vele játszani, de időnként feledésbe merül. De ha „valaki” emlékeztet rá, újra elővesszük. És akkor megint kedvenc lesz.
Nekem három gyerekem van, a legnagyobb 4,5 a középső 2 éves, a legkisebb csak 4 hónapos. Sajnálom, hogy nem 4 éve bukkantam rá erre a könyvre, mert igazán jól össze vannak szedve benne az adott életkornak megfelelő játékok, tudnivalók. Jó ötleteket ad a mindennapokra, hogy mivel színesíthetem. Nem tartom be a kötött menetrendet, inkább csak mazsolázgatok és ami a gyerekeknek megtetszik, azzal játszunk egy kicsit. Nagyon jó elővenni és keresni valamit belőle, amikor a szabad játék átmegy rombolásba és a dolgok szétrámolásába (tudom, hogy a rámolásnak is vannak előnyei, amik szintén fejlesztenek, de azért mindennek van határa). Így meg játékosan át tudom vezetni valami más érdekesre őket.
Szívem szerint minden újdonsült szülőnek ajánlanám, hátha a tv bekapcsolása helyett kedvet kapna egy kis közös játékra, ami fejleszti mind a gyereket, mind a szülő-gyerek kapcsolatot. ;)

Millázs>!
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Jó kis ötlettár. Címével ellentétben anyaként nincs rá időm, hogy pontról pontra megvalósítsam. (Sorry gyerkőcök! Vagy ez a szerencsétek?) De adott jó tippeket. Szakemberek is használhatják fejlesztési tervek összeállításához. Talán meg kellene vennem? Igazából egy rakat ilyen könyvem van. Plusz az ösztöneimben is bízok, és az élethelyzeteink is sok fejlesztési lehetőséget adnak.

moncsicsi83>!
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Változatos feladatok vannak benne, van ami eszembe sem jutott volna, így mondhatom, jó ötleteket ad. Biztosan folyamatosan forgatni fogom a könyvet, újabbnál újabb ötletek után kutatva gyermekem 6 éves koráig :)
Mondjuk van pár dolog, amivel nem értettem egyet, de kell ilyen is…

Moncs>!
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Csupa olyan dolgok vannak benne, amik tulajdonképpen magától értetődőek. Úgy értem, szerintem nem csak én, hanem a legtöbb anyuka pont ezeket tanítja magától is a gyerekének. Útmutatásképpen nagyon jó könyv.

K_Maria P>!
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Egészen véletlenül akadtam rá és örülök neki.Egy olyan könyv, ami talán nagy segítséget nyújthat a kezdetektől, már pár hónapos babához is.Ötleteket mutat be, hónapról hónapra egészen 6 éves korig, az iskola kezdetéig.Vannak benne jó feladatok amiknek én is hasznát tudtam venni.

Anita_Juhász>!
Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Ötletadó
Ötlettárként, útmutatóként jól használható könyvecske, bár szerintem legtöbben ezeket ösztönösen is csinálják a picivel, de nem árt egy kis tudatosság. Később még biztos előveszem, ahogy nő a poronty. De szerintem még mindig a lehatékonyabb fejlesztés a szabad játék és az utánzás.


Népszerű idézetek

gingalló>!

(4-7 hónapos korig)
Néhány biztonsági intézkedés erre az időszakra:
– Ne hagyja fenn a gyermeket semmilyen magasabb fekhelyen!
– Ha már próbálkozik a mászással, a földről távolítson el minden veszélyt rejtő tárgyat: igy az üvegeket, vegyszereket, mosóporokat/
– Ne tegyen az asztalokra lelógó asztalterítőt, amit a mászó gyerek elérhet!
– A konnektorokat lássa el vakdugóval!
-Zárja el székekkel vagy egyéb módon a veszélyes helyeket (pl. kályha, üveges szekrény, virágtartó, ingatag polc, lépcső)!

15. oldal

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

gingalló>!

Ne használjon bébinyelvet, tanítsa a tárgyak felnőttek által használt nevét! Felesleges a gyermeket „két nyelven” tanítani.

43. oldal

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

gingalló>!

Sokszor tapasztaltam már, hogy a játékoktól hemzsegő járókában áll és sír a gyerek azt követelve, hogy foglalkozzanak vele. Más esetben játékideje addig tartott, amíg az összes játékot kiszórta. Mi lehet ennek az oka, és mi a megoldás?
Ha egy gyerek napról napra ugyanazokkal a játékokkal találkozik, azokat megunja. … A rengeteg játéktól, amelyekkel nem tud mit kezdeni, ideges lesz , kiszórja őket. A megoldás: Szedje össze az összes játékot… Csoportosítsa 4-5-ösével dobozokba, kosarakba. … Minden nap másik kosarat adjon be a gyereknek az önálló játék idejére!. Ha mindent kiszór, csak egy játékot adjon neki. Ha azt is kidobja, hagyja kicsit unatkozni!

28. oldal

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Papírtigris >!

Az 1-3. hónap között elérkezik az az időpont, mikor az etetés után a baba már nem zuhan azonnal álomba. Ekkor, ha magára marad és nem foglalkoznak vele, könnyen elkeseredik és sírásával hívja vissza „játszópartnerét”. Ilyenkor elegendő, ha a felnőtt csak a kiságyánál áll és beszél hozzá, már ettől is megnyugszik. Kitartóan kell törekednie arra, hogy a kicsi figyelmét az őt körülvevő tárgyak, ha rövid időre is, de lekössék. Ellenkező esetben egyetlen szabad percet se engedélyez Önnek a későbbiek során. Az önálló játékra a babát következetesen és kitartóan meg kell tanítani!

14. oldal - Fejlesztési lehetőségek 1-3 hónapos korig

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Papírtigris >!

A nyöszörgő, unatkozó babát ne kapkodják fel! Ébrenléti időszakai egyre hosszabbak lesznek, s később nagyon fárasztó lesz az Ön számára az állandó szórakoztatás.

14. oldal - Fejlesztési lehetőségek 1-3 hónapos korig

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Araragat_Kasztór_Polüdeukész>!

Sok van, mi csodálatos, de az embernél nincs semmi
csodálatosabb." Szophoklész szavait, azt hiszem,
mindenki akkor érti meg, mikor néhány napos újszülöttjét
hazaviszi, s a kiságy mellett állva rácsodálkozik az
ismeretlenből jött emberkére.
Vajon milyen élet vár a csöppségre? Szerencsés
csillagzat alatt született vagy élete a küzdelem jegyében
telik el? Ki tudja? A csillagok állását, a szerencsét a
szülők nem befolyásolhatják. Gyermekükért azonban
nagyon sokat tehetnek.
A gyermekvállalás egy hatalmas vállalkozás, melyben
óriási sikereket lehet elérni, s amibe sajnos bele is lehet
bukni.
Pedagógusként mindkét esetre számtalan példát látok.
Tapasztalataim azt mutatják, ahol a szülőknek van elég
akaratuk és kitartásuk ahhoz, hogy gyermeküket
tanulásra ösztönözzék és segítsék, ott az eredmény nem
marad el. A tanulás-tanítás azonban nem az iskola
padjaiban kezdődik. Az iskoláskor előtti hat évben
rengeteg ismeretet, hasznos tapasztalatot tud a gyermek
felhalmozni. Ezért tanítását, bár hihetetlennek tűnhet, a
születése utáni napokban már el lehet kezdeni. Ez a
tanítás a szülők feladata. Miért van szükség a csecsemő
„tanítására"? – kérdezhetik joggal.
A választ egy Amerikában elvégzett kísérlet
sorozateredménye adja meg. „Chicagóban vizsgálatot végeztek
azonos korú gyermekeken. A vizsgált gyermekeket két
csoportba osztották, és azt vizsgálták, hogy a kísérlet
végeztével intelligenciahányadosuk (IQ) milyetén módon
változik. Az egyik csoport gyermekeivel az anyák
naponta 1 órán át foglalkoztak, míg a másik csoportban
erre nem került sor. A gyermekeket kétévi kísérlet után
összehasonlították, és azt tapasztalták, hogy a
foglalkoztatott csoport IQ-ja átlagosan 16 ponttal múlta
felül az anyjuk által nem oktatott csoport tagjaiét." (Dr.
Genevierel Painter: Tanítsuk a kisbabát!) Az eredmény
önmagáért beszél. Önöknek ki kell használniuk a le-
hetőséget, hogy gyermeküket egy sikeres életúton
indítsák el!
Sokat hangoztatott álláspont szerint az iskolára való
felkészítés az óvoda feladata. Ez így nem helyes. A
szülőknek nagy részt kell vállalniuk gyermekük

tanításából!

Előszó

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Papírtigris >!

A 4-5 hónapos gyermek egyre több időt tölt ébren.
Egyre nehezebb feladat az ébrenlét idejét játékkal kitölteni.
Iktasson be napirendjükbe délelőttre vagy délutánra önálló játékidőt! Ilyenkor hagyja, hogy saját erőfeszítései segítségével tapasztalatokat szerezzen!

19. oldal - Fejlesztési lehetőségek 4 hónapos kortól felülésig

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Araragat_Kasztór_Polüdeukész>!

Csak akkor vállaljanak gyermeket, ha már nagyon
vágynak rá! Erezzék, hogy gyermekük nevelése, tanítása
életük legnagyobb
vállalkozása!Születése pillanatától úgy neveljék, hogy ő sikeres ember
lesz! Tanuljanak meg lemondani a gyermek javára! A
nevelés legfőbb útmutatója a szeretet legyen! A tanítás
legfőbb irányítója az akarat! Tartsák többre a belsó'
értékeket, mint a külsőségeket! Szabad idejük nagy
részét fordítsák a gyermekkel való
foglalkozásra!Viseljék el, hogy ő más, mint Önök, sőt örüljenek ennek!
Éljenek példamutatóan! Soha ne mondják: Te ezt még
nem érted! Legyenek mindenben rugalmasak, de
következetesek! Mindig higgyenek a gyermeküknek! Ne
erőltessék azt, amire a gyermek még nem érett! Ne
tanítsanak a gyermeknek semmit csak azért, hogy
dicsekedni lehessen vele!
Elkényeztetett gyermek nincs,
csak rosszul nevelt van!Mindig a gyermek jó
tulajdonságait hangsúlyozzák!A rossz tulajdonságok leküzdésére
dolgozzanak ki haditervet!
Engedjék, hogy másokkal
kapcsolatot teremtsen!
Segítsék kibontakozni a
gyermeki kritikát! A kisgyereknem
tud vitatkozni, csak akar!
Ne hasonlítgassák saját
gyermeküket másokéhoz!
Tiszteljék gyermekükben az embert!

Hasznos tanácsok, észrevételek agyermek neveléséhez,tanításához

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Araragat_Kasztór_Polüdeukész>!

Sétára vigyenek magukkal ceruzát, rajzfüzetet!
Képzeljék azt, hogy az útjukba kerülő állatokkal azért
találkoztak, mert képet szeretnének rajzoltatni magukról!
Keressenek csigát, katicabogarat,
pillangót, földigilisztát stb.!
Tegyék rá egy fehér lapra, és
próbálják lerajzolni! Közben
beszélgessenek a portréalannyal!
Vállalja fel ön az állatok szerepét!
Rajzukat tréfás elemekkel, de értékes
tudnivalókkal egészítsék ki! így pl. a
csigának rajzoljanak szemüveget,
mert homályosan lát!
Katica kisasszonynak hat
tűsarkú piros cipőt, hogy
ne mezítláb legyen a
rajzon! Pillangó úrnak
kalapot, mert csápjait
lobogtatja a szél.

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig

Araragat_Kasztór_Polüdeukész>!

Egyszer volt, hol nem volt,
volt egyszer egy maharadzsa,
bandzsa volt az istenadta.
Benn lakott a dzsungelben,
dzsámi mellett egy helyen.

folyton-folyvást vadászgatott,
halandzsázott, halászgatott,
dzsessznótákat dudorászott,
bendzsózott és énekelt,
a dzsungel életre kelt.

Deákné B. Katalin: Anya, taníts engem Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig


Hasonló könyvek címkék alapján

Máté Gábor: Szétszórt elmék
Mérei Ferenc – V. Binét Ágnes: Gyermeklélektan
Aszalai Anett – Horváth Judit – Horváthné Csapucha Klára – Rónáné Falus Júlia: Amit az óvónőnek észre kell venni
Ranschburg Jenő: Szülők lettünk
Miriam Stoppard: Mit tud a gyerek?
Richard C. Woolfson: Boldog tipegők
Hermann Alice: A gyermekben érlelődik a jövő
Hevesi Katalin – Kenéz Márta – Püspöky Gabriella: A csecsemő fejlődése (0-1. év)
Czeizel Endre – Czeizel Barbara: Hogyan segíthetek gyermekemen?
Szabó László: Miért pisil be a gyermek?