Ogilvy ​a reklámról 23 csillagozás

David Ogilvy: Ogilvy a reklámról David Ogilvy: Ogilvy a reklámról

David Ogilvy, „az amerikai reklámipar mágusa” (Time), számos világhírű reklámkampány (Rolls-Royce, Schweppes, Schell, stb.) szellemi atyja és irányítója könyv­ében elárulja nekünk:
• hogyan lehet állást szerezni egy reklámügynökségnél,
• hogyan lehet olyan reklámot csinálni, amely sebes kattogásra készteti a pénztárgépet,
• hogyan kell megírni egy jó reklámszöveget és rábírni az embereket, hogy el is olvassák,
• a tévéreklámok közül melyik az a 12 fajta, amelyik eladja az árut, és melyik az a négy, amelyik nem,
• hogy kell-e szex a reklámban, és még sok minden mást…
Mindezt brutális őszinteséggel és csípős szellemességgel.

>!
Park, Budapest, 1997
222 oldal · keménytáblás · ISBN: 9635302819 · Fordította: Török András
>!
Park, Budapest, 1992
222 oldal · ISBN: 963773709X · Fordította: Török András

Kedvencelte 3

Most olvassa 4

Várólistára tette 11

Kívánságlistára tette 14


Kiemelt értékelések

Bla I>!
David Ogilvy: Ogilvy a reklámról

Az az alapállásom, hogy tanulni a jóktól, ha nem a legjobbaktól érdemes. Ezért is örültem, hogy felsőfokú tanulmányaimnál a reklám egyik legnagyobb mesterétől, Ogilvy-től tanulhattam, mert megjelent magyarul a tapasztalatait összegző könyv. Könyve közérthető, olvasmányos, mondhatnám újraolvasva: ma is izgalmas mű, olyan tapasztalatokról számol be, olyan praktikus, gyakorlati tanácsokat ad, amelyek a szerzőt egykor valóban a csúcsra repítették, de a mai kor követelményeinek szellemében feltétlen újrahasznosíthatók.
Ogilvy az 50-60-as években forradalmasította a reklámot és szakmája koronázatlan királya lett. Az addigi unalmas, rímelős helyett, ízléses, szellemes és informatív szövegeket írt és azt tartotta: a főszövegbe már bele kell sűríteni a lényeget, mert a többit úgy sem olvassák el. Felfogása szerint a fogyasztó nem idióta, nem szabad lebecsülni. A reklámozó tekintse inkább feleségének, s így próbálja tájékoztatni, meggyőzni.
Saját elkövetett könyveimben is ez elvek alapján kíséreltem meg olvasóim, tanítványaim ismereteit, tapasztalatait bővíteni.


Népszerű idézetek

AeS P>!

A „kreativitás” számomra gyakran nem több, mint egy összefoglaló szó mindarra a munkára, amit el kell végeznem jövő keddig.

AeS P>!

A gyümölcs is zöldség, csak finomabb és szebb. Emellett, ha a gyümölcsöt hagyjuk megrohadni, bor lesz belőle, ami a kelbimbóval soha nem történik meg.

Joya>!

Ha egy nevet külföldi piacon is be akarsz vezetni, bizonyosodj meg, hogy az új név nem jelent valami disznóságot mondjuk törökül vagy más nyelven. Előfordult már néhány ilyen csúnya botlás. Én már sok tucat új termék nevére tettem javaslatot. Még egyiket sem fogadták el soha. Sok szerencsét mindenkinek.

168. oldal

Joya>!

…Eljön majd az az idő – miután én már végleg itt hagytam ezt a kócerájt –, hogy esetleg a nevét is meg akarjátok változtatni. De hadd mondjam el, mely esetben akarom én, hogy levegyétek a nevemet a házról. Azon a napon, amikor először töltötök több időt azzal, hogy hogyan lehet pénzt csinálni, mint azzal, hogy jó reklámot hogyan lehet csinálni. Amikor már elsősorban az érdekel benneteket, hogy a cég még nagyobb legyen, ahelyett, hogy azzal törődnétek, hogy szívós, kemény munkával irigylésre méltó reklámot készítsetek…

202. oldal

Joya>!

Nézetem szerint a reklám mindössze csupán meglehetősen hatásos eladási módszer. A Procter & Gamble cég évente több mint 600 millió dollárt költ reklámra. Howard Morgens, volt elnökük mondta állítólag: „Szerintünk a reklám az eladás leghatásosabb és leggazdaságosabb módja. Ha valaha is jobb módszereket találunk termékeink eladására, akkor felhagyunk a reklámozással, és a jobb módszert fogjuk alkalmazni.”

207. oldal

_Andrea_>!

Ahogy a skót közmondás tartja, a kemény munkába még senki sem halt bele. Az emberek az unalomba és a betegségbe halnak bele. Semmi nem dobja föl annyira az embereket, mint egy áthajtott éjszaka – feltéve ha te is hajtasz.

Joya>!

…mindig magadnál jobb embereket vegyél fel.

158. oldal

Joya>!

…a sebezhető pontjuk éppen következetességük. Mindig tudni lehet, mire készülnek. Könnyű csatát nyerni, ha ismered az ellenség stratégiáját.

157. oldal

Joya>!

Az emberek álmodoznak a külföldi utazásokról. A hirdetésed feladata az, hogy az álmokat cselekvésre váltsa.

133. oldal


Hasonló könyvek címkék alapján

John Perkins: Egy gazdasági bérgyilkos vallomásai
Oltványi Tamás: A milliós játék
Robin Williams: Tervezz bátran!
Anthony R. Pratkanis – Elliot Aronson: A rábeszélőgép
Victor O. Schwab: Hogyan írjunk jó reklámszöveget?
Ha-Joon Chang: 23 dolog, amit nem mondtak el a kapitalizmusról
Carmine Gallo: Steve Jobs az innováció mestere
Hetesi Erzsébet – Veres Zoltán: Nonbusiness marketing
Dan Ariely: Az (őszinte) igazság a hazugságról
L. Carbone – Rhédey S. István: Saját kezűleg: Online marketing