Az első modern alagutat 1840-ben fúrták a Temze alatt, Londonban, ma pedig már több mint kétszáz városban működik metróhálózat a világon. David Bennett a földalatti vasúthálózatok történelmével, kultúrájával ismerteti meg az olvasót. Szakszerűen, de ismeretterjesztő stílusban magyarázza el az alagútfúrás kezdeti nehézségeit és a mai modern alagútfúrás technológiáját, a föld alatti építészet titkait, illetve azokat a mérnöki újításokat, amelyek az utazást gyorsabbá, kényelmesebbé és biztonságosabbá tették. Gazdag képanyag segítségével mutatja be a legszebb metróállomások építészetét, azokat az eredeti ötleteket, amelyek azért születtek, hogy a kissé nyomasztó föld alatti utazást kellemes élménnyé varázsolják. A színes képekkel teli könyv megismertet a metróhoz kapcsolódó kulturális jelentésekkel is, például a plakátművészettel és a graffitivel. Informatív és szórakoztató mű az építészet, a művészettörténet és a vonatok szerelmeseinek egyaránt.
Metró 0 csillagozás
A földalatti vasút története
Kívánságlistára tette 2
Hasonló könyvek címkék alapján
- Benedek István Gábor: Földalatti-történet ·
Összehasonlítás - Áy Zoltán: Ívek a Tisza felett / Spanning the river Tisza ·
Összehasonlítás - Teknős Péter: Emberek a föld alatt ·
Összehasonlítás - Kelemen János: A budapesti metró története ·
Összehasonlítás - Zsigmond Gábor: A millenniumi földalatti vasút története ·
Összehasonlítás - Aczél Gábor: Kalandozások Urbanisztikában ·
Összehasonlítás - Vörös Tibor: Vasúti építészet ·
Összehasonlítás - Ian Penberthy: Hidak ·
Összehasonlítás - Turányi István: Személyközlekedési üzemtan ·
Összehasonlítás - C. J. Freezer: Kerti vasutak – Kézikönyv ·
Összehasonlítás