B ​története (Izmael-trilógia 2.) 23 csillagozás

Szellemi és lelki kaland
Daniel Quinn: B története

Daniel ​Quinn Izmaelje elnyerte a Turner Tomorrow Ösztöndíjat, amely a világ globális problémáira építő és határozott megoldást kínáló regénynek jár. A rendkívüli mű bestsellerré és egy kibontakozó szellemi mozgalom testamentumává vált. Quinn a B történetében, az Izmael folytatásában, e figyelemre méltó és nyugtalanító, meglepő gondolatokkal teli új regényben továbbviszi az Izmael üzenetét.

Az Izmael megmutatta nekünk: hogyan lettek ilyenek a dolgok.
A civilizációnkkal nem „valami baj van”, hanem alapjaiban, a lényegét tekintve hibás.
A B története bebizonyítja, hogy a világot nem régi gondolkodásmódú emberek fogják megmenteni új programokkal – ha a világ egyáltalán megmenekül –, hanem új gondolkodásmódú emberek programok nélkül.
Röviden: van egy jó meg egy rossz hír.
A rossz az, hogy az emberiség ezen az úton haladva szükségszerűen elpusztul.
A jó hír az, hogy az útról való letéréshez nem emberi természetünket kell megváltoztatni (ami… (tovább)

Eredeti megjelenés éve: 1996

>!
Katalizátor, Budapest, 2015
ISBN: 9786158014656 · Fordította: Trombitás Gábor
>!
Katalizátor, Budapest, 2008
328 oldal · ISBN: 9789638778338 · Fordította: Trombitás Gábor

Enciklopédia 2


Kedvencelte 5

Most olvassa 2

Várólistára tette 14

Kívánságlistára tette 16

Kölcsönkérné 1


Kiemelt értékelések

Bartha_Helga>!
Daniel Quinn: B története

Daniel Quinn: B története Szellemi és lelki kaland

Lehet, hogy azért, mert megírása óta több év telt el, de azok a tények, amelyeket leír, már nem okoznak újdonságot és mondhatom, hogy beszélek is róluk, tanítom is őket, ahányszor csak felmerül a kérdés (sajnos nem tananyag, kevesebb szó esik róla, mint szeretném…).
Ami nagy hibája, hogy ugyan megmondja, hogy mi a baj, mi lesz a következmény (kissé hatásvadász stílusban, nekem sokszor sok volt és felesleges), de nem ad kézzel fogható megoldási lehetőséget.

Morpheus>!
Daniel Quinn: B története

Daniel Quinn: B története Szellemi és lelki kaland

Kevésbé volt meggyőző, mint az Izmael, és látszik, hogy egy kissé elfogult Daniel Quinn.
De ismét sokat tanultam tőle, a festmény nemcsak új színekkel gyarapodott, hanem némileg át is alakult bennem.
Írok azért a könyvről is valamit.
B Úr! Sajnálom, de nem lehet kétszer ugyanabba a folyóba lépni, azaz nem mehetünk vissza az animisztikus törzsek idejébe. Igaz, nem túl sok jót lehet elmondani az utóbbi tízezer évről, de azért én nem öntöm ki a fürdővízzel együtt a gyereket. Igaz, hogy próbáljunk meg törzseket alakítani magunk körül, saját magunk által lefektetett szabályokkal, amelyek nemcsak nem Elvevők, hanem túl is lépünk ezáltal nemcsak a jelenlegi, hanem az elmúlt emberiségen is. Ha ön B, én C kívánok lenni.

Enccso>!
Daniel Quinn: B története

Daniel Quinn: B története Szellemi és lelki kaland

Talán nem volt benne annyi újdonság mint az első részben, és sok történet ezt már mindtha hallottam volna színezetet kapott, de még ebben az új csomagolásban is jó volt újraolvasni. Olvasmányos volt, az eőző résszel nekem nagyon jól kiegészítik egymást

essence032>!
Daniel Quinn: B története

Daniel Quinn: B története Szellemi és lelki kaland

Jobban tetszett, mint az Izmael. Talán azért, mert jobban felkavart azzal, hogy láttam leírva azt, amit régóta érzek, csak nem bírtam megfogalmazni, mert sosem állt össze ennyire a kép a sok apró részletből. És talán azért is, mert lényegesen több történet került bele, mint az Izmaelbe.


Népszerű idézetek

Morpheus>!

…Mivel a törzsi törvény elavult, semmi más nem maradt hátra ekkor, csak elkezdeni törvényeket kitalálni
…A törzsi törvények soha nem kitalált törvények, hanem mindig elfogadott törvények.
…A kitalált törvényhez – ami csak meghatározza a bűnöket és a büntetéseket – egyáltalán nem hasonlíthatóan a törzsi törvény működő valami.
…Nem lehet elégszer elmondani, hogy nincs egyetlen helyes út az életre az emberek számára; ez csak a történelem által valaha létrehozott leggyilkosabb és legártalmasabb kultúra téveszméje.

316. és 320. o.

Daniel Quinn: B története Szellemi és lelki kaland

1 hozzászólás
Morpheus>!

Ha a világ megmenekül, nem régi látomással rendelkező emberek fogják megmenteni új programokkal. Ha a világ megmenekül, olyan emberek fogják megmenteni, akiknek új látomásuk van, és nincsenek programjaik. Azért, mert a látomás önmagát terjeszti, és nincs szüksége programokra.

159. oldal

Daniel Quinn: B története Szellemi és lelki kaland

Morpheus>!

[…] a totalitárius mezőgazdaság nem élelmiszerről szól, hanem hatalomról – hatalom afelett, hogy ki él és ki pusztul el a világban.
[…] Mindaz, amit mi eszünk, élhet, viszont mindannak ami a táplálékunkat eszi, el kell pusztulnia – és nem csupán eseti alapon.

101. oldal

Daniel Quinn: B története Szellemi és lelki kaland

Kapcsolódó szócikkek: hatalom
Morpheus>!

Az a pozitív visszacsatolás, amelyet az élelmiszer-termelés forradalmában működni látunk. A megnövekedett népesség a tápláléktermelés növelésére ösztönöz, ami növeli a népességet. Több táplálék, több ember. Több ember, több táplálék. Több táplálék, több ember. Több ember, több táplálék. Több táplálék, több ember. Pozitív visszacsatolás. Rossz, veszélyes dolog.

299. oldal

Daniel Quinn: B története Szellemi és lelki kaland

Morpheus>!

A tény, hogy népességünk évről évre tovább növekedik, bizonyítja azt, hogy évről évre több táplálékot termelünk.

306. oldal

Daniel Quinn: B története Szellemi és lelki kaland

Morpheus>!

A mi őseink valami hasonló eredményt értek el az emberi élet első hárommillió éve folyamán: Megtanulták, hogyan éljenek emberként – hogyan éljenek jól, hogyan legyen nagyszerű életük. Kifejlesztettek egy életmódot, amely egyedülállóan emberi volt, teljes mértékben különbözött az összes többi főemlős életmódjától, olyan lények életmódját, melyek képesek költészetre, filozófiára, zenére, táncra, mitológiára, művészetre és számos technikai jellegű újításra.

113. oldal

Daniel Quinn: B története Szellemi és lelki kaland

Morpheus>!

Az Elvevők* alapvető tévedése az, hogy magát az emberiséget arra tervezték – s ezáltal arra rendeltetett –, hogy azzá váljon, amik mi vagyunk.
…Mivel azt képzeljük, hogy azok vagyunk, akikké válni Isten rendelte az emberiséget, azt feltételezzük, hogy a történelem előtti őseink megpróbáltak velünk azonosak lenni, de egyszerűen nem voltak meg az eszközeik és technikáik, hogy ez sikerüljön nekik.

*A jelenlegi civilizációs forma támogatói.

133. oldal

Daniel Quinn: B története Szellemi és lelki kaland

Morpheus>!

…ez az Elvevő látomás: A világot az emberért teremtették, az embert pedig arra, hogy meghódítsa és uralja azt.

155. oldal

Daniel Quinn: B története Szellemi és lelki kaland

2 hozzászólás
Morpheus>!

Előfordult, hogy egy faj megpróbált a korlátolt vetélkedés törvényét megsértve élni. Jobban mondva egy alkalommal előfordult ez, egy emberi kultúrában – a mienkben. Erről szól az élelmiszer-termelés forradalma. Pontosan ez a totalitárius mezőgazdaság lényege: üldözzük a vetélytársainkat, megsemmisítjük a táplálékukat és megtagadjuk táplálékhoz jutásukat. Ettől totalitárius.

158. oldal

Daniel Quinn: B története Szellemi és lelki kaland

Morpheus>!

Mivel hatmilliárdnyian egy evolúciós szempontból nem tartós stratégiát űzünk, alapjaikban támadjuk épp azokat az ökológiai rendszereket, amelyek életben tartanak bennünket.
…Jelenleg körülbelül két nemzedéknyire vagyunk attól, hogy befejezzük azt a munkát, amelynek következtében e nem tartós stratégia eltűnik.

158. oldal

Daniel Quinn: B története Szellemi és lelki kaland


A sorozat következő kötete

Izmael-trilógia sorozat · Összehasonlítás

Hasonló könyvek címkék alapján

Mitch Albom: Keddi beszélgetések életről és halálról
Irvin D. Yalom: A Schopenhauer-terápia
Kurt Vonnegut: Időomlás
Kurt Vonnegut: Időomlás / Timequake
Mark Helprin: Téli mese
Robert M. Pirsig: A zen meg a motorkerékpár-ápolás művészete
Marina Gyacsenko – Szergej Gyacsenko: Alekszandra és a Teremtés növendékei
Robert Sheckley: Kozmikus főnyeremény
Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury – Köd és harag udvara
Rick Riordan: Neptunus fia