How ​to Win Friends and Influence People 5 csillagozás

Dale Carnegie: How to Win Friends and Influence People Dale Carnegie: How to Win Friends and Influence People

How to Win Friends and Influence People is one of the first bestselling self-help books ever published. Written by Dale Carnegie and first published in 1936, it has sold 15 million copies world-wide.

>!
Ebury, 2010
360 oldal · ASIN: B0044XUINS
>!
Simon & Schuster, New York, 2009
320 oldal · ISBN: 9781439167342

Most olvassa 6

Várólistára tette 3

Kívánságlistára tette 5


Kiemelt értékelések

>!
Mircsi
Dale Carnegie: How to Win Friends and Influence People

Nagyon okos kis könyv. Nem annyira új dolgokat mond, inkább hangsúlyozza, hogy ezekkel az elvekkel (amiket már amúgy Jézus is megmondott, csak kevésbé konkréten).
Ami nekem a takeaway volt, hogy:
– mosolyogjunk sokat
– kérdezzük magáról az illetőt
– érdeklődjünk őszintén
– beszéljünk kevesebbet, mint a másik
– dicsérjük még a legkisebb dolgot is
– ne parancsoljunk, csak javasolunk
– senki se szereti, ha azt mondják neki, hogy nincs igaza, így a kritikát csak indirekt módon mondjuk
– NE is kritizáljunk egyáltalán, meg vitatkozzunk (mert mindenképpen vesztünk, vagy elveszítjuk a vitát, vagy a másik embe fog neheztelni ránk)
– emlékezzünk az emberek nevére
– feltételezzünk jót az emberekről, és ők felnőnek a feltételezéshez

>!
thuki
Dale Carnegie: How to Win Friends and Influence People

Annak ellenére, hogy elég jól beazonosítja azokat a kicsinyesen emberi vonásoakt, amik minden emberben ott vannak, és felismeri az ezen vonások kihasználásában rejlő lehetőségeket, túl optimista a könyv. Túlságosan is mechanikusan írja le a dolgokat: mondd ezt, tedd azt, és minden rendben lesz, megkapod, amit akarsz. Túlágosan is a „racinalitásra” épít (valójában érzelmi racionalitásra abból a szempontból, hogy az emberek mindig jóval viszonozzák a jót, kevesek lesznek egy kis dicséretre, stb..),figyelmen kívül hagyva az ellenségességet, illetve a zéró összegű játékok meglétét is (vagy elintézi annyival, hogy a kár majd a másik oldalán keletkezik).

Habr mindennek ellenére jó történeteket tartalmazott.


Népszerű idézetek

>!
Ri_ver

Personally I am very fond of strawberries and cream, but I have found that for some strange reason, fish prefer worms.


Hasonló könyvek címkék alapján

Leadership and Self-Deception
Jack D. Schwager: Market Wizards
Dan Ariely: The (Honest) Truth About Dishonesty
Ian MacKenzie: English for Business Studies
Alexander Osterwalder – Yves Pigneur: Business Model Generation
Peter F. Drucker: Managing Oneself
David Evans: Women in Business (Penguin Readers)
Sophia Amoruso: #GIRLBOSS
Chris Anderson: Free
Claude C. Hopkins: My Life in Advertising and Scientific Advertising