Tudatos ​fejlődés 0 csillagozás

Az önszabályzott tanulás elmélete és gyakorlata
D. Molnár Éva: Tudatos fejlődés

A ​legtöbb embernek van valamilyen elképzelése a tanulásról, ami főként saját tapasztalatából ered. Azonban a tanulással töltött idő nem jelenti azt, hogy mindenki egyformán tud tanulni. A hatékony tanulás egyik fontos feltétele az önszabályozás, ami megfelelő tanulási stratégiák és motívumok elsajátítását, alkalmazását jelenti.

A szerző az SZTE Neveléstudományi Intézetének adjunktusa, könyvében több mint egy évtizedes kutatómunkáját foglalja össze. Áttekintést nyújt a téma legfontosabb nemzetközi modelljeiről, szintetizálja az önszabályozás és a tanulás pszichológiai és pedagógiai megközelítéseit. Széles életkori skálát átölelő empirikus vizsgálatai alapján bemutatja az önszabályozott tanulás mérési lehetőségeit, fejlődési ütemét. Részletesen ismertet egy nemzetközi modelleken alapuló, saját kidolgozású fejlesztőprogramot, ami egyedülálló nemcsak hazai, hanem nemzetközi viszonylatban is. A kutatások és a fejlesztés eredményei azt bizonyítják, hogy szükséges az… (tovább)

>!
Akadémiai, Budapest, 2013
256 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789630594004

Hasonló könyvek címkék alapján

Barbara Oakley – Terrence Sejnowski – Alistair McConville: A tanulás tanulása
Balogh László: Tanulási stratégiák és stílusok, a fejlesztés pszichológiai alapjai
Réthy Endréné: Motiváció a tanítási órán
Bernáth László – N. Kollár Katalin – Németh Lilla – Taskó Tünde Anna: A tanulási stílus mérése / Tanulási készségek és az alulteljesítés mérése
Szántó Zoltán: Hogyan vizsgázzunk?
Lantos Mihály: Tanítsd meg tanulni!
Torey Hayden: Egy gyerek
A. S. Neill: Summerhill
Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság
Olav Schewe – Barbara Oakley: Szuperagy