Hosszú pedagóguspálya során gyüjtött tapasztalatok és fiatalosan megőrzött forradalmi törekvések ritka ötvözete az a könyv. Elvi, eszmei, gyakorlati útmutató, nemcsak a pedagógusok és szülők, hanem mindazok számára, akik életük tartalmát, a valamennyiünkben közös alkotói ösztön kiélésének útját keresik.Ez az alkotói ösztön hozza közös nevezőre, ötvözi egy családdá a művészet valamennyi művelőjét, az alkotótól a mű élvezőjéig. Ennek fényében nem formalizmus az a megállapítás, hogy a zene tartalma az anyag formáltsága, csupán annak a ténynek rögzítése, hogy bármilyen zenén kívüli érzelem, indulat hozta is létre a művet, annak előadásra és befogadásra váró létezési formája a zenei forma és annak összetevői; hiszen ezek értelmezése és újraélése, a mű ilyen „rekonstrukciója”, realizálása nélkül a mű egésze – s benne a kifejezni vágyott érzelem és alkotói ösztön – nem kelne életre.
Emberközpontú zenetanítás 0 csillagozás
A következő kiadói sorozatban jelent meg: Zeneélet Zeneműkiadó
Kívánságlistára tette 1
Hasonló könyvek címkék alapján
- Forrai Katalin – Sz. Vida Mária – T. Aszódi Éva: Művészetre nevelés a családban ·
Összehasonlítás - Szilágyi Domokos – Vermesy Péter: Pimpimpáré ·
Összehasonlítás - Kodály Zoltán: Zene az óvodában ·
Összehasonlítás - Turmezeyné Heller Erika – Balogh László: Zenei tehetséggondozás és képességfejlesztés ·
Összehasonlítás - Weiner Leó: A hangszeres zene formái ·
Összehasonlítás - Csatári Bálint – Karaba Tünde – Montvai Eszter – Sós Judit (szerk.): Borsók ·
Összehasonlítás - Diener Klára – Kerecsényi László – Varga Ilona – Vikárné Forrai Katalin: Ének-zene az óvodában ·
Összehasonlítás - Dénes László: Gondolatok a hegedűpedagógia kérdéseiről ·
Összehasonlítás - Kodály Zoltán: A zene mindenkié ·
Összehasonlítás - Dobszay László: Kodály után ·
Összehasonlítás