Kamasznak ​lenni 3 csillagozás

Csíkszentmihályi Mihály – Reed Larson: Kamasznak lenni Csíkszentmihályi Mihály – Reed Larson: Kamasznak lenni

Hogyan élnek a kamaszok?
Mit gondolnak az iskoláról, a családjukról, a barátaikról?
Mitől félnek és mit szeretnének?

CSÍKSZENTMIHÁLYI MIHÁLY és REED LARSON könyve különleges kutatásra alapozva válaszolja meg ezeket a kérdéseket. 75
véletlenszerűen kiválasztott tizenévest kértek fel, hogy amikor a maguknál hordott csipogóval jeleznek nekik – legyen az bármely
napszak – jegyezzék fel, mire gondolnak, mit csinálnak éppen, hogyan érzik magukat. Az eredmény ez a könyv, amelyben feltárul a kamaszok mindennapi élete, akár az iskolában, akár a barátaikkal vagy éppen családjukkal töltik idejüket.

Ha szeretnénk

* hogy a felnövő generáció ne kallódjon el,

* segíteni, hogy kamaszaink elégedett, boldog felnőttek legyenek,

*hogy társadalmunk stabil maradjon,

érdemes megfontolni, a „Kamasznak lenni” eredményeit és a szerzők ajánlásait.

Lenyűgöző olvasmány, nemcsak tanulságos, de „kötelező irodalom" minden szülő, pedagógus és pszichológus számára.

>!
Libri, Budapest, 2016
420 oldal · ISBN: 9789633109878
>!
Libri, Budapest, 2016
420 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789633108383 · Fordította: Váradi Péter
>!
Libri, Budapest, 2012
424 oldal · ISBN: 9789633101049

Enciklopédia 2


Most olvassa 2

Várólistára tette 14

Kívánságlistára tette 12

Kölcsönkérné 1


Kiemelt értékelések

tataijucc>!
Csíkszentmihályi Mihály – Reed Larson: Kamasznak lenni

SPOILER: ajánlom a Rentai család figyelmébe, ha nem bírnak csíntalan gyermekükkel.

Egyébiránt: talán mert éppen csak pár éve vagyok túl a kamaszéveimen, vagy csak egyszerűen zseniális vagyok :P de kb 30%-ban találtam benne új infót. Ettől függetlenül nem rossz.


Népszerű idézetek

tataijucc>!

A család akkor hullik szét, ha azt a tagjai hagyják. Nincs olyan külső erő, még a halál sem, ami erre önmagában képes lenne.

tataijucc>!

A tizenévesek számára a zene, akárcsak a gondolkodás, gyakran az érzelmi problémákkal való megküzdést szolgálja.

129. oldal

tataijucc>!

… az élvezet instabil állapot, amely mindig az unalom és a szorongás között ingadozik.

339. oldal

1 hozzászólás
Chöpp P>!

Könnyű azoknak a gyönyörteli dolgoknak az élvezete, amelyek keresésére biológiailag is be vagyunk programozva: az ételé, ha éhesek vagyunk, a szexé vagy a zene primitív ritmusáé, amely a fiziológiai izgalmi állapotot utánozza. Könnyű élvezni a hatalmat, a pénz költésének és mások irányításának képességét. Ám a gyönyör e spontán forrásai nem vezetnek fejlődéshez. A gyönyör élménye egyszerűen visszatereli az élő szervezetet a homeosztatikus egyensúlyi állapotba, és nem ösztönzi változásra a nagyobb komplexitás felé. Az a férfi, aki kizárólag a szex vagy a hatalom gyönyöre motivál, sok figyelemre méltó dolgot hajthat végre: palotákat építhet kedvesének, vagy gigászi hódító háborúkat folytathat. De eredményei dacára személyisége valószínűleg nem fog fejlődni, mert az általa hajszolt cél olyan öreg, mint a piramisok vagy szőrös elődeink barlangjai. Erőfeszítései végeztével is ugyanolyan ember lesz majd, aki annak idején nekivágott a dolognak.
Azoknak, akik szeretnék megvalósítani a személyiségükben rejlő lehetőségeket, meg kell tanulniuk a pszichikus energiájukat olyan célokba fektetni, amelyek nincsenek eleve a génjeinkbe kódolva. Csak az által válik egy emberi lény személyiséggé, hogy megtanulja a spontán célokat akaratlagosan választott célokkal felváltani, és tudatosan megválasztani a viselkedését. Csak a figyelem feletti kontroll megszerzése révén tud az ember az élő szervezet puszta vegetációjának szintjén túllépni.

333-334. oldal

Kapcsolódó szócikkek: figyelem
2 hozzászólás
tataijucc>!

Otthon a fiatalok az éber idejük legnagyobb hányadát (és emellett az alvással töltött időt is) a hálószobájukban töltik. Ez arra utal, hogy az otthon nem kizárólag a családi kapcsolatok ápolására irányul, hanem egyben a magányos visszahúzódás helyszíne is, amely lehetőséget kínál a fiatalok számára az egyéni fejlődésre és a devianciára is. A fiatalok által a hálószobájuk magányában töltött időszak, ami idejük 13%-át teszi ki, egyaránt szolgálhat olvasásra, gondolkodásra, készségeik fejlesztésére, de a kötelezettségeik előli hedonisztikus vagy letargikus menekvésre is.

85-86. oldal

Chöpp P>!

Amikor a tizenévesek megtanulják, hogyan értelmezzék át a rendezetlenséget úgy, hogy az értelmessé váljék, amikor az unalmat hasznos reflexióvá tudják alakítani, amikor egy szülővel folytatott vita után nemcsak boronganak, hanem a szülő nézőpontját és annak a sajátjukhoz való viszonyát is megértik, akkor sajátítják el az entrópia csökkentésének hatékony eszközét: az élmények értelmes feldolgozásának képességét.

333. oldal

Kapcsolódó szócikkek: entrópia
tataijucc>!

Összességében az iskolai napot úgy jellemezhetjük, mint két hangulati hullámvölgyet, melyet az ebédidő egyetlen csúcsa különít el egymástól.

274. oldal

tataijucc>!

Könnyebb elérni a tudat rendezettségét a tekézéshez vagy a mozizáshoz hasonló szabadidős tevékenységek során, mint a munkában vagy az iskolában.

43. oldal

4 hozzászólás
tataijucc>!

Ahhoz, hogy a fiatalok erőteljes személyiséget fejlesszenek ki, rendezettséget és stabilitást kell találniuk az életükben.

284. oldal


Hasonló könyvek címkék alapján

Farkas Kriszta: Málna mesék
Beth A. Grosshans – Janet H. Burton: Ki az úr a háznál?
Ranschburg Jenő: Mi rontottuk el?
Alice Miller: A test kiáltása
Fischer Eszter: Modern mostohák
Thomas Armstrong: Tényleg ADHD-s a gyerekem?
Meg Meeker: Anya és fia
Meg Meeker: Apa és lánya
John Bowlby: A biztos bázis
Jerry Wyckoff – Barbara C. Unell: Fegyelmezés szeretettel