Iskolaelőkészítő ​kompenzálás 0 csillagozás

Csertő Aranka – Ecsédi András – Nagy József – Puppi József: Iskolaelőkészítő kompenzálás

A ​pszichológiai kutatások egyre több tényt tártak fel, amely szerint a gyermekek fejlődési lehetőségei kevéssé vannak kihasználva. Az is egyre nyilvánvalóbb, hogy a környezet retardáló hatása 6-8 éves korig jóvátehetetlen károkat okozhat. Érthető, hogy e felismerések tudatosulása után, a hatvanas években világszerte hatalmas mozgalmak bontakoztak ki és terjedtek el az iskolába lépő korosztályok egyenlőbb esélyű iskolakezdése érdekében. Ám a kudarcok megmutatták: a probléma sokkal komplexebb, súlyosabb és nehezebb, semhogy néhány eljárási móddal számottevő eredményt lehetne elérni. A tapasztalatok a hetvenes évek elején arra a meggyőződésre vezettek, hogy az óvoda utolsó és az iskola első évfolyamait egységként kezelve az egész beiskolázási rendszert felül kell vizsgálni. Ennek eredményei olvashatók az „Iskolaelőkészítés és beiskolázás”, a „Kompenzáló beiskolázási modell”, a „PREFER” vizsgálati rendszer és az „5-6 éves gyermekeink iskolakészültsége” című kiadványokban. Ez a mostani… (tovább)

>!
Tankönyvkiadó, Budapest, 1984
220 oldal · puhatáblás · ISBN: 9631775232
>!
Tankönyvkiadó, Budapest, 1982
220 oldal · puhatáblás · ISBN: 9631764702

Hasonló könyvek címkék alapján

A. S. Neill: Summerhill
Beke Kata: Jelentés a kontraszelekcióról
Jerry Mintz: Szabadság és demokrácia az oktatásban
Honffy Pál – Miklósné Boda Edit – Englonerné Benkes Zsuzsa: Változatok az irodalomórára
Zsolnai József: Beszédművelés kisiskolás korban
Vadas Gyula: A tanár úr
Falus Iván (szerk.): Didaktika
Linda Metcalf: Megoldásközpontú tanítás
Rókusfalvy Pál – Stuller Gyula – Kelemenné Tóth Éva: Pedagógusszemélyiség és tanárképzés
Szabó Éva: Szeretettel és szigorral