A pszichológiai kutatások egyre több tényt tártak fel, amely szerint a gyermekek fejlődési lehetőségei kevéssé vannak kihasználva. Az is egyre nyilvánvalóbb, hogy a környezet retardáló hatása 6-8 éves korig jóvátehetetlen károkat okozhat. Érthető, hogy e felismerések tudatosulása után, a hatvanas években világszerte hatalmas mozgalmak bontakoztak ki és terjedtek el az iskolába lépő korosztályok egyenlőbb esélyű iskolakezdése érdekében. Ám a kudarcok megmutatták: a probléma sokkal komplexebb, súlyosabb és nehezebb, semhogy néhány eljárási móddal számottevő eredményt lehetne elérni. A tapasztalatok a hetvenes évek elején arra a meggyőződésre vezettek, hogy az óvoda utolsó és az iskola első évfolyamait egységként kezelve az egész beiskolázási rendszert felül kell vizsgálni. Ennek eredményei olvashatók az „Iskolaelőkészítés és beiskolázás”, a „Kompenzáló beiskolázási modell”, a „PREFER” vizsgálati rendszer és az „5-6 éves gyermekeink iskolakészültsége” című kiadványokban. Ez a mostani… (tovább)
Iskolaelőkészítő kompenzálás 0 csillagozás
Hasonló könyvek címkék alapján
- A. S. Neill: Summerhill 95% ·
Összehasonlítás - Beke Kata: Jelentés a kontraszelekcióról ·
Összehasonlítás - Jerry Mintz: Szabadság és demokrácia az oktatásban ·
Összehasonlítás - Honffy Pál – Miklósné Boda Edit – Englonerné Benkes Zsuzsa: Változatok az irodalomórára ·
Összehasonlítás - Zsolnai József: Beszédművelés kisiskolás korban ·
Összehasonlítás - Vadas Gyula: A tanár úr ·
Összehasonlítás - Falus Iván (szerk.): Didaktika 73% ·
Összehasonlítás - Linda Metcalf: Megoldásközpontú tanítás ·
Összehasonlítás - Rókusfalvy Pál – Stuller Gyula – Kelemenné Tóth Éva: Pedagógusszemélyiség és tanárképzés ·
Összehasonlítás - Szabó Éva: Szeretettel és szigorral ·
Összehasonlítás