A ​második szív 3 csillagozás

Avagy a női újjászületés útjai
Csehek Katalin (szerk.): A második szív

Módszerek és praktikák gyűjteménye a világ minden tájáról a női medence egészségének helyreállítására és annak fenntartására – otthon végezhető torna gyakorlatok leírással és képekkel ábrázolva – Pilates, Callanetics, Aviva Módszer, Oszteopatia, Fizikoterápiás gyakorlatok, Kégel, PaulaMódszer, Etka Jóga, Hormon Jóga, Asszonytorna, Mazdaznan, Hastánc.

>!
Forties Lifestyle, Brüsszel, 2012
138 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789630822718

Várólistára tette 1

Kívánságlistára tette 1


Kiemelt értékelések

szanes1>!
Csehek Katalin (szerk.): A második szív

Csehek Katalin (szerk.): A második szív Avagy a női újjászületés útjai

Első beleolvasásra nagyon zavart a sok nyomdai hiba, ezen túl kell tennie magát az embernek. Egyébként pedig egy nagyon jó összefoglalást olvastam az intim tornákról, érdekes volt, olvasmányos, figyelemfelhívó. Kicsi anatómia, kicsi ismeretterjesztés, aztán Pilates, Kegel, Paula, Callanetics, Mazdanan, Etka jóga, Asszonytorna Líviával, Aviva, Hormon jóga és hastánc található a palettán. A felsorolásból lehet következtetni, hogy ezen irányzatoknak a kialakulásáról, lényegéről lehet csak olvasni dióhéjban és egy-két szemléltető gyakorlatot mutatnak be fényképek segítségével. Aki azonban jobban el akar mélyülni a témában, hasznosnak találhatja a hasznos címek listáját és az irodalmi forrásokat is.


Népszerű idézetek

szanes1>!

A WC-re járással megzavart éjszakáin gondolkodóba esett. Lehetséges-e, hogy gáz tölti ki és feszíti a hólyagját? A gázok általában könnyebbek a levegőnél, és felfelé áramlanak. Leellenőrizendő, hogy megszabadul-e a hólyagjában esetlegesen összegyűlt gáztól, a kádban félgyertya állásba emelkedett, és úgy könnyített magán. Az eredmény meglepte. A szokásos 2-3 helyett ezentúl csak egyszer kellett felkelne éjszaka.

89. oldal, Asszonytorna Líviával

Csehek Katalin (szerk.): A második szív Avagy a női újjászületés útjai

szanes1>!

Ha a vállaink előreesnek, a lapockáink görbék, hogy ne essünk orra, az alhasunkat is előre kell tolnunk. Ekkor a medence statikájához szükséges 60-65 fokos szöget minimálisra csökkentjük. Ez a klasszikus görbe testtartás. Próbaképpen vegyük fel ezt a pozíciót, és húzzunk egy képzeletbeli függőleges egyenest a köldökünktől a földig. A gravitáció szabályai szerint. Azt tapasztaljuk, hogy ilyen állapotban nem áll a hólyag és a méh súlyának útjába semmiféle csont. Görbe testtartásban tehát az alhasi szervek súlya, illetve bármilyen okból lefelé irányuló nyomás a szeméremcsont helyett egyenesen az ágyéki üreget, vagyis az azt áthidaló ágyéki izmokat terheli.
Ha ezek az izmok kiabálnának, vagy fájdalommal reagálnának a mindenkori felesleges terhelésre, mint például a rossz testtartás, biztosan sosem állnánk előretolt csípővel, és nem ülnénk a derekunkon. Mivel azonban nem kapunk azonnali visszajelzést, az idővel kialakuló visszajelzést pedig nem ismerjük fel, nem vesszük észre az efféle rossz beidegződéseket. A köztudatban pedig az él, hogy a rossz testtartás „csupán” a gerincnek árt.

19. oldal

Csehek Katalin (szerk.): A második szív Avagy a női újjászületés útjai

szanes1>!

Az első ígéretes visszajelzést arra vonatkozólag, hogy célba ért, Aviva egy idősebb női csoportjától kapta. 45-65 évesek voltak, akik közül a legidősebbeket kivéve mindegyik lemaradt a második foglalkozásról, mert teljesen véletlenül menstruálni kezdtek újra. A hihetetlen ebben az esetben az volt, hogy a többségük meg volt győződve róla, hogy már nem menstruál többet.

102. oldal

Csehek Katalin (szerk.): A második szív Avagy a női újjászületés útjai


Hasonló könyvek címkék alapján

Caron Bosler: Jóga & Pilates
Suzanne Scott: Pilates
Debbie Rosas – Carlos Rosas: A Nia-módszer
Carla Galli: Fiatalító jóga
Michael James Wong: Jógás srácok
Surányi Nelly: A test és lélek fejlesztése Pilates gyakorlatokkal
Alan Herdman: Pilates
Stella Weller: Hátfájósok könyve
Françoise Freedman – Bel Gibbs – Doriel Hall – Emily Kelly – Jonathan Monks – Judy Smith: Jóga és pilates mindenkinek
Nikolic Anita: Az egészséges gerinc