Nyugalomnapló 32 csillagozás

Szorongásoldó gyakorlatok – bárhol, bármikor
Corinne Sweet: Nyugalomnapló

Egyszerű, ám hatásos gyakorlatok a nyugalomhoz és tisztánlátáshoz

Heves szívdobogás, örökös aggódás, légszomjjal kínzó, álmatlan éjszakák ‒ ezek a minden negyedik embert gyötrő szorongás tünetei. A szorongás gyakran eluralkodik rajtunk, de kezünkbe vehetjük az irányítást.

Corinne Sweet gyönyörűen illusztrált kötete ‒ amelyben a saját gondolataink is helyet kaphatnak ‒ bárhol és bármikor elvégezhető gyakorlatokkal és inspiráló gondolatokkal segít feltárni szorongásunk okait és kezelni a stresszes helyzeteket.

Eredeti cím: The Anxiety Journal: Exercises to Soothe Stress and Eliminate Anxiety Wherever You are

Eredeti megjelenés éve: 2017

>!
HVG Könyvek, Budapest, 2018
216 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789633045398 · Fordította: Garamvölgyi Andrea · Illusztrálta: Marcia Mihotich

Enciklopédia 9


Kedvencelte 1

Most olvassa 2

Várólistára tette 56

Kívánságlistára tette 74

Kölcsönkérné 2


Kiemelt értékelések

Málnika P>!
Corinne Sweet: Nyugalomnapló

Corinne Sweet: Nyugalomnapló Szorongásoldó gyakorlatok – bárhol, bármikor

„El kell fogadnunk, hogy a ránk nehezedő nyomás az élet része, soha nem fog elmúlni. Ami azt illeti, valószínűleg inkább fokozódni fog, ahogy az élet egyre gyorsul, és egyre többet követel. Éppen ezért új módszereket kell találnunk a kezelésére, csak így őrizhetjük meg nyugalmunkat és egészségünket”

Megvallom, amikor megláttam, mennyire sok üres rész és milyen kevés tartalom van a Nyugalomnaplóban, először ott hagytam a polcon. De aztán csak visszamentem érte a boltba, és milyen jól tettem! Határozottan jó érzés nap mint nap kézbe venni ezt a csodás, küllemében is megnyugtató kiadványt, és teletölteni gondolatokkal, érzésekkel az üres lapokat, ugyanis nem hiába szerepel a napló szó a címben. A könyv tartalmi része pedig igen hasznos tippekkel szolgál a szorongás leküzdésére, sőt elfogadására is. Hiszen a szorongás és a rohanó életmód következtében kialakult belső feszültség, ha tetszik, ha nem, az élet szerves részévé vált. Egy bizonyos mértékű szorongás teljesen normális, azonban, amint szenvedés forrásává válik, igenis tenni kell ellene, felszabadítva a szorongó elmét.

A könyv első részét a szorongás és tünetei leírásának szenteli, majd hasznos praktikákat ad, hogy mit tehetünk, ha kibillenünk nyugalmi lelkiállapotunkból, hogyan lehetünk önmagunk nyugodtabb változatai. A léleknyugtató, stresszűző gyakorlatok között több olyat is találtam, amelyet már többször sikeresen tudtam alkalmazni. Majd rátér a szorongás kezeléseire, amelyből kiemelt figyelmet szentel a kognitív viselkedésterápiának és a mindfulness-nek. A feladatok segítségével többek között azonosíthatjuk gondolkodási hibáinkat, és megtanulhatunk a jelenben létezni, lelassulni, egyszerre csak egyetlenegy dolgot csinálni, a káros multitasking helyett. Sőt, néha olyan időszakok is kellenek, amikor nem csinálunk semmit, egyszerűen csak létezünk, úgymond bűntudat nélkül lazsálva. A nap minden időszakára ad a tudatos jelenlét gyakorlására tippeket, legyen szó akár az ebédidőről, akár a hazatérésről. Összességében igen hasznosnak találtam, és biztos vagyok benne, hogy többször fogom még forgatni, illetve új bejegyzésekkel gazdagítani.

LiLo>!
Corinne Sweet: Nyugalomnapló

Corinne Sweet: Nyugalomnapló Szorongásoldó gyakorlatok – bárhol, bármikor

Nem egy szokványos könyv, inkább munkafüzetnek nevezném. Habár van néhány oldal elmélet is, a gyakorlati feladatokon van a hangsúly, jegyzetelni kell, teszteket töltögetni és írkálni. Befejezettnek jelöltem, de ez nem az a fajta könyv, amit első betűtől az utolsóig kiolvas az ember, majd becsukja, felrakja a polcra és annyi. Folyamatos olvasgatást igényel, cserébe segítséget nyújt és motivál.
Az egyetlen negatívuma, amit már többen is említettek előttem, hogy borzasztóan „szellős”, Van benne vagy 20 teljesen üres oldal, mellette pedig 10-10 firkákkal és 2-3 soros idézetekkel.

aranyszivárvány>!
Corinne Sweet: Nyugalomnapló

Corinne Sweet: Nyugalomnapló Szorongásoldó gyakorlatok – bárhol, bármikor

Gyors végiglapoztam és átolvasgattam az elméleti részét meg néhány gyakorlatot, tetszett, de ezt a könyvet nem arra találták ki, hogy egyszerre elolvassa az ember. Egész biztosan elő fogom még venni, bele-belelapozgatok, erőt merítek, motiválódok, a tanácsokat pedig igyekszem megfogadni és minél többet beépíteni a mindennapjaimba.
Corinne Sweet stílusáért és a könyv hangulatáért külön hálás vagyok, végig pozitív, biztat és azt sugallja, hogy ki tudsz mászni a gödörből, meg tudsz gyógyulni, sikeresen csökkenteni fogod a stresszt, legyőzöd a szorongásod, naná, hogy meg tudod csinálni!

2 hozzászólás
Saileach P>!
Corinne Sweet: Nyugalomnapló

Corinne Sweet: Nyugalomnapló Szorongásoldó gyakorlatok – bárhol, bármikor

Nagyon szellősen szerkesztett, inkább gondolatokat és tanácsokat közlő mű. Igazából inkább magáról a szorongás ill. a pánikbetegség kezeléséről szól, nem az általános értelemben vett nyugalom vagy relax megteremtéséről (én ezt hittem először). Azt nem tudom ezek a tanácsok mennyire működnek (légzésszámlálás, valami feltűnő dologra fókuszálás, mindfullness, stb.), de ki lehet próbálni őket. Nekem kicsit kevés volt az anyag benne, meg jóval naplószerűbbnek képzeltem az egész kötetet. Őszintén szólva, még nem tudom, fogom-e használni a benne leírtakat a későbbiekben, mivel szerencsére ezek a tünetek ált.csak nagyon hétköznapi mértékben érintenek. (Egyszer kaptam csak vmi pánikroham-félét egy plázában, szerintem a kevés és műanyag-szagú levegőtől, akkor mondjuk tényleg segített, hogy a roham elmúltáig lelkesítő zenéket hallgattam.)

Borító 4*

Rocketdog>!
Corinne Sweet: Nyugalomnapló

Corinne Sweet: Nyugalomnapló Szorongásoldó gyakorlatok – bárhol, bármikor

A könyv negyede üres lapokból, negyede idézetekből, negyede 4 éves szintű firkarajzokból, negyede a tartalmi mondanivalóból áll, amit így tudnék összefoglalni: „Lélegezz mélyeket!”

Nordlicht>!
Corinne Sweet: Nyugalomnapló

Corinne Sweet: Nyugalomnapló Szorongásoldó gyakorlatok – bárhol, bármikor

Fantasztikus kis könyv, rengeteg hasznos gondolattal és tanácsra, amelyek képesek a szorongást csökkenteni, megszüntetni. A könyvben ajánlott tanácsok, gyakorlatok többségét már évek óta ismerem (egy részüket szerencsére már alkalmazom is), azonban így egybegyűjtve még nem találkoztam velük, ezért ennek a könyvnek az egyik legnagyobb haszna, hogy az élet mindenféle területén segítséget nyújt a szorongás kezelésében. A jelenlegi élethelyzetünkben (koronavírus-járvány) különösen hasznos kézikönyv bárki számára, aki szeretné jobban kezelni a kialakult helyzetet, ill. megvédeni magát az okozott stressz káros hatásaitól. Ezt a könyvet nem elolvasni, hanem rendszerese forgatni, és a benne leírtakat rendszeresen alkalmazni érdemes, ami azért sem esik az ember nehezére, mert szemet gyönyörködtető a könyv megjelenése. Köszönettel tartozom @Málnika -nak, hogy felhívta erre a könyvre a figyelmemet a kihívásával. :)

2 hozzászólás
Hajnalka_Ferencsák>!
Corinne Sweet: Nyugalomnapló

Corinne Sweet: Nyugalomnapló Szorongásoldó gyakorlatok – bárhol, bármikor

Vegyesek az erzeseim mert egyreszt tetszett a konyv stilusa, mondanivaloja, hasznos informaciokat is olvashattam. De valahol ez nekem keves volt, talan a konyv hatoda tartalmaz erdemi infot. Ertem, hogy azert vannak „ures” lapok, hogy az ember rogzithesse a gondolatait de valahogy bennem maradtak kerdojelek. Gondolatebresztonek abszolut jo.

teeniethew>!
Corinne Sweet: Nyugalomnapló

Corinne Sweet: Nyugalomnapló Szorongásoldó gyakorlatok – bárhol, bármikor

Határozottan tetszett! Persze nem ettől kell várni a megváltást, de hasznos. Érinti az összes szorongásos zavart, de egyiknél sem ás túl mélyre, néhány oldalt szentel mindegyiknek. Inkább gyakorlati, mint elméleti. Segít felismerni a problémát és eligazít, különféle módszereket sorol fel és ismertet, ez segítség lehet annak, aki számára nem egyértelmű, melyik úton induljon el.
Szépen illusztrált, igényes könyv, bár szívem szerint a sok üresen hagyott oldalért levonnék egy csillagot, de nem teszem, mert ez nem von le a könyv értékéből.
(Mindenesetre, ha az üres lapokat meg a sok egy oldalas kis firkát kihagynánk, kb fele ekkora terjedelmű könyvet kapnánk.)
Gondolatébresztő, használható trükköket oszt meg, de (ahogy korábban is említettem) tényleg nem ettől kell várni a csodát. Egy olyan embernek, aki már régóta küzd szorongással vagy depresszióval és önsegítő könyvek százain rágta át magát, valószínűleg nem sok újat fog mutatni, akinek viszont új ez az egész és most ismerkedik a témával, annak hasznára válhat.

PS: Aki olvasta Corinne Sweet másik könyvét (Mindfulness) az készüljön: lesznek részek, gyakorlatok, amiket a szerző egy az egyben onnan vett át.

>!
HVG Könyvek, Budapest, 2018
216 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789633045398 · Fordította: Garamvölgyi Andrea · Illusztrálta: Marcia Mihotich
s_zsófi >!
Corinne Sweet: Nyugalomnapló

Corinne Sweet: Nyugalomnapló Szorongásoldó gyakorlatok – bárhol, bármikor

Mondjuk, hogy „kiolvastam” a könyvet, egyébként gyakran veszem a kezembe és nézem át újra meg újra az egészet, annyira jól esik elmerülni benne. Ezt folytatni fogom a jövőben is valószínűleg.
Olvasgattam mások értékeléseit is, sokan negatívan értékelték az üres oldalakat, rajzokat viszont nekem pontosan ez tetszett a legjobban benne. Imádok írni, mindig amikor forgatom és eszembe jutnak dolgok, leírom őket és nagyon sokat tud segíteni, hogy nem csak olvasok egy könyvet, hanem írok is bele spoiler, dolgozok vele, alaposan értelmezem, ami le van benne írva, és megjegyzek nagyon sok dolgot.

Update: 2019 január eleje
Egyik nap teljesen kiakadtam, és elkezdtem kiszínezni a képben található fekete-fehér ábrákat tetszésem szerint, sokkal jobban néz így ki a könyv is, megnyugtató hatással van rám azóta is, nem csak egyszeri alkalomra volt jó, azóta folyamatosan színezgetek benne, ha épp olyanom van.
Ma (01.13.) pedig találtam egy idézetet, ami nagyon szép emlékeket hozott fel bennem:
„Legyünk figyelemmel azokra, akik boldogságunk okozói, kertészek ők: virággal borítják be lelkünket.” Egyszer, kb két és fél éve egy – azóta is – nagyon jó barátom azt mondta nekem, hogy „A tested egy kis kert. Ha nem locsolod, kiszárad és meghalnak a virágok és belepi a gaz.” Eddig eszembe sem jutott akárhányszor olvastam ezt a részt, de ma valahogy beugrott és annyira örülök neki.♥

Szilvida P>!
Corinne Sweet: Nyugalomnapló

Corinne Sweet: Nyugalomnapló Szorongásoldó gyakorlatok – bárhol, bármikor

Rendszeresen olvasok önsegítő és/vagy pszichológiai könyveket azért, hogy minél jobban megismerjem magamat. Illetve, ami talán ennél is jobban érdekel vagy motivál, az az, hogy segíteni tudjak magamnak. Nem is tudom éltem-e ezen a világon úgy, hogy nem szorongtam valami miatt. Mindenesetre mióta tudatomra ébredtem, biztosan nem. Néhány módszerrel és sokféle olvasmánnyal igyekszem lelassítani magamat, ami segít a szorongásaim kezelésében. Ez a könyv is ehhez nyújtott nekem kapaszkodott. Amihez – nem mellesleg –, „csak” egy kihívás kapcsán jutottam el. Viszont azt hiszem, hogy egyáltalán nem véletlenül.
Kezdeném a csodálatos borítóval. Már az külön jóleső érzés, amikor a kezembe foghatom. A következő a naplószerű szellőssége. (Ezzel olvastam, hogy sokaknak problémája van. Amit nem is értek, hiszen ez egy napló, arra való, hogy az ember feljegyzésekkel tarkítva olvassa, akár teleírja, de mindenképpen jegyzeteljen bele. De minimum rendesen megválaszolja a kérdéseket benne.) Végig jegyzeteltem minden oldal. Kiemeltem a fontos részeket, hogyha a kezembe veszem újra és újra, akkor tudjak egyből a leglényegesebb mondatokra koncentrálni. – Hátha sokszor csak ezekre lesz szükségem. Tetszenek az idézetek is egy-egy fejezet előtt. Szépek a minimalista illusztrációk is, amik nem vesznek el a könyv lényegi mondanivalójából. Hanem inkább azt az egyszerű felfogást próbálják meg erősíteni, hogy az ember, ha tudatosan próbál meg együtt élni a szorongásaival, kezeli azokat és odafigyel magára, akkor sokkal könnyebb lesz az élete. Sok mindent olvastam a könyvben, amit már tudtam (és amilyen technikákat már használok is), viszont ezek csak még nagyon megerősítést nyertek az újbóli elolvasásuk által. Felhívta a figyelmemet arra, hogy néhány mély lélegzetvétel, a megfelelő időpontban mekkora hatalmas segítség tud lenni.
Összességében nekem tetszett és segített a könyv. Hasznos (és szép) olvasmány. Befejezettnek jelöltem ugyan, viszont szerintem ez nem egy olyan olvasmány (a legtöbb önsegítő könyvvel együtt), amit nem lehet csak úgy a polcra tenni a többi könyv közé. Rendszeresen lapozgatva, újra olvasva, akár új jegyzetekkel tarkítva lehet igazán nagy segítség.


Népszerű idézetek

Málnika P>!

Tanulj meg pusztán létezni, és ne akarj mindig csinálni valamit.

Csak létezz! (HVG könyvek, 2018)

Corinne Sweet: Nyugalomnapló Szorongásoldó gyakorlatok – bárhol, bármikor

Málnika P>!

El kell fogadnunk, hogy a ránk nehezedő nyomás az élet része, soha nem fog elmúlni. Ami azt illeti, valószínűleg inkább fokozódni fog, ahogy az élet egyre gyorsul, és egyre többet követel.

Elfogadás (HVG könyvek, 2018)

Corinne Sweet: Nyugalomnapló Szorongásoldó gyakorlatok – bárhol, bármikor

Szelén P>!

Az én generációm legnagyobb felfedezése, hogy az emberi lények megváltoztathatják az életüket, ha változtatnak a gondolkodásmódjukon.
William James

HVG Könyvek, 2018

Corinne Sweet: Nyugalomnapló Szorongásoldó gyakorlatok – bárhol, bármikor

s_zsófi >!

Ne feledd, a dagályt mindig apály követi.

Corinne Sweet: Nyugalomnapló Szorongásoldó gyakorlatok – bárhol, bármikor

1 hozzászólás
Málnika P>!

Amikor nyaralni megyünk, hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy most kimenekülünk egy kicsit az életünkből, de ez nincs így: nyaralni is a megszokott énünk megy. Bárhová mész, ott vagy (Wherever You Go, There You Are): ezt a csodás címet adta Jon Kabat-Zinn a tudatos jelenlétről, a mindfulnessről szóló könyvének. Ne higgyük hát, hogy elmenekülhetünk önmagunk elől. Gondolkodásmódunk mindig velünk tart, bárhová megyünk is, és gúzsba köt, ha hagyjuk.

Gondolkodásunk hibái

Corinne Sweet: Nyugalomnapló Szorongásoldó gyakorlatok – bárhol, bármikor

Kapcsolódó szócikkek: mindfulness
Szelén P>!

Az egyszerű létezés helyett hajlamosak vagyunk az aktivitást, a teljesítményt hajtani, és ezzel óriási terhet veszünk magunkra. Lehetetlen elvárásoknak próbálunk megfelelni, pedig az, ahogyan a jelzőjük is mutatja, lehetetlen – mi mégis megfeszülünk, csak hogy elérjünk minden valószínűtlen célt.

A szorongás egyik ellenszere éppen az, hogy megtanuljunk egyszerre csak egyetlen dolgot csinálni. Azaz megtanuljunk arra az egy dologra összpontosítani, amit éppen csinálunk, ahelyett hogy közben azon tépelődnénk, mi mindent nem végeztünk el, vagy mi minden vár még ránk.

Csak létezz! (HVG Könyvek, 2018)

Corinne Sweet: Nyugalomnapló Szorongásoldó gyakorlatok – bárhol, bármikor

Kapcsolódó szócikkek: szorongás
Anaire >!

„Az élet nagy titka az egyensúly, az egyensúly hiánya pedig lerombolja az életet.”
Hazrat Inayat Khan

HVG Könyvek, 2018

Corinne Sweet: Nyugalomnapló Szorongásoldó gyakorlatok – bárhol, bármikor

Kapcsolódó szócikkek: egyensúly · élet
Szelén P>!

A médiazajjal az az egyik legnagyobb probléma, hogy sokunkkal, érthető módon, elhiteti: a világ csupa veszély, sosem lehetünk biztonságban, minden sarkon támadók leselkednek ránk, állandóan fenyegetettségben élünk – pusztán azért, mert a különböző képernyőkön folyamatosan ilyesmikkel szembesülünk.

Másodlagos traumatizáció (HVG Könyvek, 2018)

Corinne Sweet: Nyugalomnapló Szorongásoldó gyakorlatok – bárhol, bármikor

Kapcsolódó szócikkek: manipuláció · média
Szelén P>!

A stressz adott. A stressz nem múlik el. A stressz népbetegség. A stressz maga az élet. Hogy mit tesz velünk, az attól függ, hogyan fogadjuk, hogyan birkózunk meg vele, hogyan tudunk együtt élni vele, hogyan alakítjuk át.

Pozitív és negatív stressz (HVG Könyvek, 2018)

Corinne Sweet: Nyugalomnapló Szorongásoldó gyakorlatok – bárhol, bármikor

Kapcsolódó szócikkek: stressz
Anaire >!

A CBT arról szól, hogy apránként, lépésről lépésre szembenézzünk a félelmeinkkel, és közben folyamatosan figyeljük az érzéseinket. Ha változtatunk a viselkedésünkön, akkor megváltoznak az érzéseink, és átalakul az önmagunkról kialakult (kognitív) kép is.

Kognitív viselkedésterápia - CBT (HVG Könyvek, 2018)

Corinne Sweet: Nyugalomnapló Szorongásoldó gyakorlatok – bárhol, bármikor

Kapcsolódó szócikkek: félelem · kognitív viselkedésterápia

Említett könyvek


Hasonló könyvek címkék alapján

Alexandra Frey – Autumn Totton: Én – itt – most
Anna Black: Tudatos jelenlét
Anna Black: Tudatos jelenlét a munkában
Pico Iyer: A nyugalom művészete
Demi Lovato: Légy erős!
Gilles Diederichs: Stresszoldás egész évben
Oliver Burkeman: Túladagolt boldogság
Brené Brown: Élj szívvel-lélekkel
Rudi Westendorp – David van Bodegom: Tartalmas évek
David Kessler: Muszáj annyit enni?