Az iskolai sikerekhez és a hatékony tanuláshoz mindenkinek másfajta támogatásra van szüksége: van, akinek a magabiztosságát kell növelni, másoknak a stresszkezeléséhez kell segítség vagy éppen a tanulnivaló rendszerezése, a prioritások felállítása jelenti a megoldást. A hiánypótló könyv abban segít, hogy mindenki megtalálja a számára ideális tanulási stílust és technikát.
A Tanulási technikák lépésről lépésre színes ábrákkal, lépésről lépésre mutatja be a könnyen elsajátítható módszereket a tanuláshoz, vizsgázáshoz, motiváláshoz, ismétléshez, online tanuláshoz, stresszkezeléshez, de akár egy prezentáció megtartásához is találunk benne praktikus tippeket.
A könyvet a felső tagozatosok már önállóan is használhatják, de ajánljuk egyetemistáknak, szülőknek és nem utolsósorban a tanároknak is.
Tanulási technikák lépésről lépésre 22 csillagozás
A következő kiadói sorozatban jelent meg: Segíts a gyerekednek! HVG Könyvek
Enciklopédia 4
Kedvencelte 1
Most olvassa 4
Várólistára tette 47
Kívánságlistára tette 55
Kölcsönkérné 2
Kiemelt értékelések
Először a középiskolában off szembesültem azzal, hogy a tananyagot nem lehet az órán elsajátítani, hanem ténylegesen tanulni is kellene és akkor nagyon jól jött volna, ha rendelkezek erre vonatkozó rutinnal.
A lányomnak viszont valószínűleg hamarabb lesz szüksége erre a készségre. Idén lett elsős és ennek apropóján a nyáron végigolvastam az általános iskolai okostankönyvek egy részét, főleg a magyar irodalom és történelem tantárgyakra vonatkozókat. Az a benyomásom alakult ki, hogy ha tölcsért műtenének a gyerek fejére és azon keresztül öntenék be az információt, akkor sem lehetne értelmesen megtanulni azt a mennyiséget, amit a tanterv üdvösnek tartana. Úgyhogy arra gondoltam, hogy leveszem a polcról ezt a már egy ideje porosodó könyvet és megpróbálom megtudni, hogyan segíthetném hozzá a gyerekemet ahhoz, hogy megtanuljon tanulni, miután túljut az írás-olvasás elsajátításán.
Ez a kiadvány viszont ebben a kérdésben sajnos nem volt igazán a segítségemre:
1) annak ellenére, hogy címe szerint a szülőknek szóló kézikönyv, valójában végig a tanulóhoz intézi a jótanácsait;
2) a korosztály sem egyértelmű: egy olyan gyerek, akinek a szülei segítenek megtanulni tanulni szerintem kisiskolás, maximum felső tagozatos, de a könyv jelentős része inkább gimnáziumban és felsőoktatásban használható;
3) rögtön az elején ismerteti a különböző tanulási típusokat, de végül a vizuálison kívül az összes többiről megfeledkezik;
4) tippjei, tanácsai túlnyomó többsége grafomán tanulókat feltételez off;
5) kicsit túlírt, egy-egy ötlet, jó tanács több fejezetben is előfordul;
6) túlságosan nagy hangsúlyt fektet a tervezésre, ha ezt a rengeteg jótanácsot megfogadja egy gyerek, a tanulás körülményeinek megteremtésével több időt fog eltölteni, mint magával a konkrét tevékenységgel off;
7) azt sugallja, hogy a sikerhez minden perc precíz betáblázása vezet, amivel semmi teret nem hagy a spontaneitásnak;
8) ráadásul hozza ezt a ma divatos angolszász önoptimalizálási irányzatot, ami úgy tekint az emberre, mintha egy nem kellő hatékonysággal működő robot lenne, és amivel engem konkrétan ki lehet kergetni a világból és őszintén nem értem, hogy gyerekeket minek kell ezzel frusztrálni.
Alapvetően azt gondolom, hogy ez a könyv köszönőviszonyban sincs a valósággal. A hétköznapokban a gyerekek nem önmagukat akarják tökéletesíteni, nem a motivációjukat igyekeznek megtalálni és nem a tökéletes rendszert igyekeznek megalkotni, hanem a számukra valaki által előírt mennyiségű és tartalmú tudást próbálják elsajátítani. Ez utóbbiról a tanulási technikákat ismertető fejezet szó és ez az egyetlen olyan része a kötetnek, amit hasznosnak találtam. Az összes többi megtalálható bármelyik időbeosztással foglalkozó self-help kiadványban vagy bullet journal témájú youtube videóban.
Woww ezt kötelezővé tenném mindenkinek! Néhol kicsit túlírt, túlillusztrált könyv, de olyan tanácsokat találni benne, hogy csuhaj!
Nagyon hasznos olvasmány! Bárcsak tizenévesként olvastam volna, nagy segítség lett volna. Sok mindenre magamtól jöttem rá, kitapasztaltam a módszereim, és elég ösztönösen tudtam, hogy milyen technikát vagy stílust alkalmazzak. Ráadásul a középsuliban a tanáraim is sok mindenre felhívták a figyelmem, nagyon jó tanácsokat adtak, amiből lehetett építkezni.
Kicsit káoszos az elosztása, de közben mégis teljesen érthető SZerintem szuper könyv annak, akinek gondot okoz a megfelelő tanulási technika kiválasztása, megtanulása és alkalmazása.
Nekem nagyon tetszett és több csoportfoglalkozást is összeállítottam gyerkőcöknek ez alapján – szóval szakembereknek és szülőknek is ajánlom.
Kimondottan hasznos, amiről és ahogyan szól. Célszerű lenne, ha tanulás módszertanhoz értő tanárok már az első osztálytól fokozatosan tanítanák a gyerekeket tanulni, és szerintem jó lenne, ha a szülőknek is tartanának egy gyorstalpaló tanfolyamot, hogyan segíthetnek a gyerekeiknek a tanulásban. Ez utóbbit helyettesítheti ez a könyv, csak tömény, úgyhogy tudatos átgondolás kell hozzá. Nem hiszem, hogy minden leírt javaslat maradéktalanul figyelembe vehető és alkalmazható, de remekül lehet belőle válogatni, ötletet meríteni.
Határozottan hasznos kis könyv, de azért vannak hibái. Úgy éreztem, néha túlságosan szájbarágós, többször ismétel, mintha az oldalakat szeretné kitölteni. Jó a sok ábra, színek, összegzések (az idézetek számomra teljesen feleslegesek, kivéve amik konkrét személyek életéről szóltak, nem pedig szimpla közhelyek a sikerről), de sokszor ugyanazt mondta el. A példák is néhol elnagyoltak voltak, legalábbis az ábra hozzá.
Azt nem tudom, hogy a magyar kiadás hibája e vagy amúgy is ilyen a könyv, de elvileg Segíts a gyerekednek! sorozat része, tehát szülőknek szólna? De mégis diákokat szólít meg mint olvasókat. Még ezt talán el is fogadnám, hogy egy kis baki vagy az én értelmezésem más (a cím csak arra utal, hogy segíts azzal hogy a kezébe nyomod ezt a könyvet), de a célközönség kora ingadozott. Azt gondoltam, hogy általános, esetleg középiskolásoknak szól, hogy viszonylag stresszmentesen fel tudjanak készülni a kemény tanulnivalókra, erre az egész időszakra. Mégis már egyetemi szinteket érintett, nagyon komolyan belement a beadandó formai részeibe, a tudományos cikkeket felsorakoztató oldalakba, stb. Nem volt ez baj, szuper, hogy ilyen korán is már megismerik, nem pedig egyetemista korukban kell ezzel szenvedni, keresgélni, de ezt egy külön fejezetben összegezhették volna, hogy amúgy a komolyabb részleteket itt lesznek.
A tanulási technika elsajátítása korán nagyon hasznos és jó lenne, ha ez mindenkinek adatott lenne. Ha már lenne korán erről szó az iskolában, akár egy osztályfőnöki óra keretein belül, és a gyerekek korán elsajátítanák a nekik testhez álló stílust. Sikereket érhetnének el, nem lennének annyira demotiváltak.
Hasznos könyv, hasznos tartalommal, de nekem kicsit túl sok színes grafikával. Azt gondolom, hogy jól lehetne alkalmazni osztálytermekben, egyéni tanulásnál és a szülők is bátran vegyék elő és segítsenek a gyerekeknek. A tanulás minden aspektusát végigveszi és nagyon örülök, hogy végre az időtervezés is ilyen fontos szerepet kap, mert szerintem ez igazán fontos. A könyv végén fénymásolható segédanyagok is vannak, amelyek tényleg segíthetnek. Persze nem kell minden szavát készpénznek venni, de kiindulásnak mindenképpen nagyon jó kiadvány.
Népszerű idézetek
Mivel a legtöbb diák többféleképpen tanul, az a legjobb, ha a tanárok a tanulnivalót is többféle módon adják le.
21. oldal
Amikor semmi motivációt nem érzel magadban, jól jön, ha tudsz beszélgetni valakivel. Olyasvalakit keress, aki elég pozitív és segítőkész. A negatív hozzáállású emberek ilyenkor sem valószínű, hogy fel tudnak tölteni.
Néha annyi is elég, hogy kibeszéld magad.
25. oldal
Ha a felelősség vállalásáról van szó, az egyik legfontosabb dolog a megfelelő önbizalom.
Muszáj hinned magadban! Ha állandóan csak arra gondolsz, hogy nem ez nem fog sikerülni (sic!), akkor tényleg nem is fog. Tudatosítsd magadban, hogy vannak-e ilyen visszatérő negatív gondolataid, és ha igen, haladéktalanul változtass rajtuk! Programozd arra az agyadat, hogy meg tudod csinálni! Meglátod, a pozitív gondolatok hamarosan valós pozitív eredményeket fognak hozni.
28. oldal
Kutatások bizonyítják, hogy ha valaki sokat tanul, az még nem feltétlenül jelenti azt, hogy jobb jegyeket is szerez. Azoknak, akik nyugodt helyen tanultak, zavaró külső tényezők nélkül, kevesebb időre volt szükségük, mint azoknak, akik közben más dolgokkal is foglalkoztak.
19. oldal
Akár rövid, akár hosszú távú célokról van szó, tanulás közben mindig érdemes szem előtt tartani, mit is akarunk elérni. Ha valaki kellően motivált, akkor mindent megtesz a sikerért.
24. oldal
Ha valaki nagyon aggódik, stresszel, agya az „üss vagy fuss” üzenetet kapja. A szívverése felgyorsul, a légzés szaporább lesz, a vér a végtagokba áramlik megemelve ezzel a test hőmérsékletet. Ezek a fizikai tünetek viszont gátolják az agyat a hatékony munkában.
16. oldal
A tökéletességre törekvő embereknek meg kell próbálniuk felszabadítani a kreatív énjüket. Ez segíthet megtalálni a megoldást a problémáikra.
45. oldal
Csak azért, mert befejezel egy iskolát, nem hagyod abba a tanulást. Az ember egész életén át tanul valami újat. Fontos, hogy megmaradjon a nyitottságod és a kíváncsiságod az új dolgok iránt.
Ha elhiszed magadról, hogy a gondolkodásod folyamatosan és rugalmasan fejlődik, akkor az esetlegesen felmerülő nehézségekre nem akadályként, hanem az élet velejárójaként fogsz tekinteni.
47. oldal
Hasonló könyvek címkék alapján
- Caroline Leaf: Tisztítsd meg elméd zűrzavarát ·
Összehasonlítás - David Attenborough: Az élő bolygó 98% ·
Összehasonlítás - David Attenborough: Egy élet a bolygónkon 97% ·
Összehasonlítás - Gerald Durrell – Lee Durrell: Az amatőr természetbúvár 97% ·
Összehasonlítás - Douglas Adams – Mark Carwardine: Utoljára látható 96% ·
Összehasonlítás - Arthur Koestler: Alvajárók 96% ·
Összehasonlítás - Máté Gábor – Máté Dániel: Normális vagy 94% ·
Összehasonlítás - Jane Goodall: Az ember árnyékában 95% ·
Összehasonlítás - Johann Hari: Tönkretett figyelem 94% ·
Összehasonlítás - Robert Baden-Powell: Cserkészet fiúknak 98% ·
Összehasonlítás