Az ​olasz film története 3 csillagozás

1895-1979
Carlo Lizzani: Az olasz film története

Az ​elmúlt években elburjánzott cikkek a „rendszer” filmjeiről (a propaganda jellegű, a „fehér telefonos”, vagyis szórakoztató, az ellenállási és tiltakozó filmekről); az újra fellobbanó viták a háború utáni évekről, az ötvenes évek elejének legfontosabb kulturális jelenségeiről, a neorealizmustól a Politechnico-ig; a csatározások a szocialista realizmus zsdanovi értelmezése, Lukács kritikai realizmusa, és Gramsci „népi-nemzeti” felfogása körül; a történészek egyre kitartóbb és eredményesebb kutatómunkája ama jelenségek feltárására, melynek első jelei az ötvenes években bukkannak fel, amelyek a következő tíz esztendőben főszereplőkké válnak (pszichoanalízis, egzisztencializmus, antropológia, revizionizmus), és amelyek abban az időben a filmművészet kapuján is kopogtattak: ezek a jelenségek késztettek arra, hogy átdolgozzam és 1979 küszöbéig menve, korszerűsítsem olasz filmtörténetemet, amely az említett korszaknak, különösen pedig az 1940–1960 közötti éveknek közvetlen dokumentuma… (tovább)

>!
Gondolat, Budapest, 1981
418 oldal · ISBN: 9632810619 · Fordította: Gaál István

Kedvencelte 1

Várólistára tette 3

Kívánságlistára tette 7


Hasonló könyvek címkék alapján

Dobai Péter: Angyali agresszió
Bikácsy Gergely: Bolond Pierrot különös kalandja I.
Györffy Miklós: Michelangelo Antonioni
Nemeskürty István (szerk.): Az édes élet I-II.
Gillo Dorfles: A giccs
Szabó György (szerk.): A futurizmus
Pier Paolo Pasolini – „Megszervezni az átlényegülést”
Ingrid Bergman: Életem
Rita Cirio: Federico Fellini
Muhi Klára – Perlaki Tamás: Federico Fellini