Az elmúlt években elburjánzott cikkek a „rendszer” filmjeiről (a propaganda jellegű, a „fehér telefonos”, vagyis szórakoztató, az ellenállási és tiltakozó filmekről); az újra fellobbanó viták a háború utáni évekről, az ötvenes évek elejének legfontosabb kulturális jelenségeiről, a neorealizmustól a Politechnico-ig; a csatározások a szocialista realizmus zsdanovi értelmezése, Lukács kritikai realizmusa, és Gramsci „népi-nemzeti” felfogása körül; a történészek egyre kitartóbb és eredményesebb kutatómunkája ama jelenségek feltárására, melynek első jelei az ötvenes években bukkannak fel, amelyek a következő tíz esztendőben főszereplőkké válnak (pszichoanalízis, egzisztencializmus, antropológia, revizionizmus), és amelyek abban az időben a filmművészet kapuján is kopogtattak: ezek a jelenségek késztettek arra, hogy átdolgozzam és 1979 küszöbéig menve, korszerűsítsem olasz filmtörténetemet, amely az említett korszaknak, különösen pedig az 1940–1960 közötti éveknek közvetlen dokumentuma… (tovább)
Az olasz film története 3 csillagozás
1895-1979
Kedvencelte 1
Várólistára tette 3
Kívánságlistára tette 7
Hasonló könyvek címkék alapján
- Dobai Péter: Angyali agresszió ·
Összehasonlítás - Bikácsy Gergely: Bolond Pierrot különös kalandja I. ·
Összehasonlítás - Györffy Miklós: Michelangelo Antonioni ·
Összehasonlítás - Nemeskürty István (szerk.): Az édes élet I-II. ·
Összehasonlítás - Gillo Dorfles: A giccs ·
Összehasonlítás - Szabó György (szerk.): A futurizmus ·
Összehasonlítás - Pier Paolo Pasolini – „Megszervezni az átlényegülést” ·
Összehasonlítás - Ingrid Bergman: Életem ·
Összehasonlítás - Rita Cirio: Federico Fellini ·
Összehasonlítás - Muhi Klára – Perlaki Tamás: Federico Fellini ·
Összehasonlítás