Groys szerint mindössze két hatékony szelektálási rendszert ismerünk: a minőségi cenzúrát, mely azokat a műveket ajánlja megőrzésre, melyek elérik a kanonikus művek színvonalát és az innovációs cenzúrát, melynek mércéje az újdonság, vagyis az archivált művektől való eltérés. Az előbbi a modernizmus megjelenéséig volt uralkodó és bizonyára többek között azért kellett elavulnia, mert nem volt elég hatékony: a modern reprodukciós technikáknak (is) köszönhetően túl sokan tanultak meg nívós műveket alkotni. Az új paradigma az innováció lett – ennek szerves tartozéka a Flusser által számon kért kreativitás –, csakhogy mára már ez is a múlté: olyan sok van a művészeti és más innovációkból, hogy ez a szisztéma is devalválódott. A kérdés tehát továbbra is az, hogy vajon miként tudunk megszabadulni attól az óriási kulturális szeméttömegtől, amiben már évek óta fuldoklunk. A megoldás roppant nehéz, hiszen az azonosságon (minőségi cenzúra) és az eltérésen (innovációs cenzúra) kívül más… (tovább)
Az utópia természetrajza 2 csillagozás
A következő kiadói sorozatban jelent meg: Teve könyvek Kijárat
Most olvassa 1
Várólistára tette 3
Kívánságlistára tette 4
Hasonló könyvek címkék alapján
- Radnóti Sándor: Hamisítás ·
Összehasonlítás - Tomáš Kulka: Giccs és művészet ·
Összehasonlítás - Radnóti Sándor: Jöjj és láss! – A modern művészetfogalom keletkezése – Winckelmann és a következmények ·
Összehasonlítás - Kiss Pál: Az ember felé ·
Összehasonlítás - Kucsera Tamás Gergely: Túl művészeten, túl emberen ·
Összehasonlítás - Mácza János: Esztétika és forradalom ·
Összehasonlítás - Arnold Gehlen: Kor-képek 1907–1914 ·
Összehasonlítás - Bacsó Béla: Az elmélet elmélete ·
Összehasonlítás - Fenyves Márk – Dienes Valéria – Dienes Gedeon: A Tánc reformja a mozdulatművészet vonzásában ·
Összehasonlítás - Bacsó Béla: „Az eleven szép” ·
Összehasonlítás