U2 ​by U2 8 csillagozás

Bono – The Edge – Adam Clayton – Larry Mullen Jr.: U2 by U2

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Ez a U2 története, ahogy azt a U2 tagjai saját szavaikkal elmesélték és saját képeikkel illusztrálták. A szöveg alapjául az a több mint 150 órányi exkluzív interjú szolgál, melyet Neil McCormick, a Daily Telegraph rockkritikusa két év alatt készített Bonóval, Edge-dzsel, Adam Claytonnal, Larry Mullen Jr.-ral és Paul McGuinness menedzserrel.

A fényképeket, dokumentumokat és emléktárgyakat a U2 és a Principle Management tagjai személyes gyűjteményükből kölcsönözték. A könyv művészeti vezetője Steve Averill volt, aki az 1977-es legelső U2-poszter óta felel a zenekar grafikai megjelenéséért.

Eredeti megjelenés éve: 2006

>!
Showtime, Budapest, 2007
352 oldal · ISBN: 9789638748102

Enciklopédia 5

Szereplők népszerűség szerint

U2

Helyszínek népszerűség szerint

Indianapolis, Indiana


Várólistára tette 4

Kívánságlistára tette 7

Kölcsönkérné 1


Kiemelt értékelések

Stone>!
Bono – The Edge – Adam Clayton – Larry Mullen Jr.: U2 by U2

Ez egy hatalmas könyv. Meg nehéz. Ízületi fájdalmaim lettek tőle. Szóval semmiképp sem utazókönyv. Viszont cserébe a megpróbáltatásokért a dizájn szép, és rengeteg kép van a bandáról.
A U2 nekem mindig is az marad, akik, ha éppen nehéz a fejem a sok fekete ólomtól és csak rám esik a felhőkből a savas eső, akkor segít a fejemet a hullámok fölött tartani. Szóval nagyon közel tartom a lelkemhez őket. Nekem nagy élmény volt végigolvasni ezt a könyvet, mert bepillanthatott az ember a számaik születésébe, nem csak az életük folyásába. Hogy készülnek el egy lemezzel, milyen egy koncertturné, mennyit vitatkoznak és hogy születik meg az, amit mi U2-nak hívunk.
Sosem értettem a Bonot ért vádakat. Most sem értem. Bonot viszont közelebb érzem magamhoz ezek után, mert jó adag szorult belém is abból, ahogy ő viszonyul dolgokhoz. És még inkább megszerettem The Edge kopaszodó buksiját, mert ebben a könyvben végre feltárult a gitárzseni mögött az ember. Larry meg az örök fék. Az újhoz való kíváncsi bár igen óvatos viszonyulás. Értem, h emberekből miért lesz dobos. Jó nagy szerkó az a dob. Adam meg megmaradt az örök titokzatosnak, bölcs és kissé melankolikus.
Rengeteg képes karcot tudtam volna még benyomni, de úgy döntöttem megkímélem a molyt ettől. Elfogultságomat így is sikerült sok pofába beletolni.
„All of this, all of this can be yours
Just give me what I want
And no one gets hurt”

7 hozzászólás
Bal1nt>!
Bono – The Edge – Adam Clayton – Larry Mullen Jr.: U2 by U2

Bono hatalmas egója alig fér a könyvbe.

„Bono at a concert in Ireland starts clapping on stage whilst surrounded by complete silence. He goes on to say: Each time I clap my hands, a child in Africa dies…
An angry voice in the crowd yells: Well then foocking stop clapping you idiot!!!”

robinson P>!
Bono – The Edge – Adam Clayton – Larry Mullen Jr.: U2 by U2

Szép, képes összefoglaló a zenekarról, a kezdettől, ritkán vagy sosem látott, nagyon pazar fotókkal. Rajongóknak kötelező darab.


Népszerű idézetek

Stone>!

BONO: Tizenévesen az ember úgy érzi, olyan gyorsan száguldhat az autójával, amennyire csak tud, és mégis képes bevenni a kanyart. A húszas éveiben akad pár hajszál híján megúszott balhéja. A harmincas éveiben rájön, hogy veszélyben van. És azt hiszem, a negyvenes éveiben az ember boldog, ha egyáltalán felébred reggel.

299. oldal

Kapcsolódó szócikkek: harmincas
1 hozzászólás
Stone>!

BONO: […] Úgyhogy nagy megkönnyebbülés volt ezt megtudni, de rendkívül nehezemre esett elfogadni, hogy allergiás vagyok, számomra ez olyan Woody Allenes betegségnek tűnt.

289. oldal

1 hozzászólás
Stone>!

[…] Könnybe lábadt szemmel elmesélte nekünk, hogy még napokkal az után is, hogy gyújtóbombákat lőttek a könyvtárra, szavak hullottak az égből, rá az emberek fejére, bele a kezükbe, belehullottak a babakocsikba, melyeket a nők toltak végig az utcán, belehullottak az emberek teáscsészéibe, a sétálók lába elé a macskaköves utcákon. Napokkal később is szavak esőztek az égből, ritka oldalak és még meg nem keményedett pergamendarabok. […]

279. oldal

Stone>!

BONO: Blaise Pascal ezt az érzést Isten-alakú űrnek nevezte. Mindenkiben van egy, de van, akiben sötétebb és mélyebb, mint másokban. Az elhagyatottság érzése ez, a térben és időben sodródás élménye. Néha egy szeretett személy halála után jön ez az érzés. Nekem olyan volt, mint abban a régi blues-számban: „Néha anyátlan gyermeknek érzem magam.” Így hát sok évvel később olykor még mindig tátong bennem ez az űr. Nem hiszem, hogy valaha is sikerülne teljesen betöltenem. Megpróbálhatom dalokkal, családdal, hittel megtölteni, azzal, hogy teljes életet élek, de amikor elcsendesül minden, hallom a hiány suttogását.

14. oldal

1 hozzászólás
Stone>!

ADAM: A New Year's Dayhez forgattunk egy klipet. Hóra volt szükségünk, a rendező Észak-Svédországot javasolta. Nagyon egyszerű volt, zenélünk a hóban, bebugyolálva, szóval igazán nem is látszunk. Azt hiszem, Bono a fejébe vette, hogy a videóban önmagát kell adnia, így nem viselt semmi sapkát vagy ilyesmit. Szerintem még jégeralsó sem volt rajta, csak ugyanazok a ruhák, amelyekben a dublini gépről leszállt.

EDGE: Bonónak majdnem összefagytak az ajkai. Ha közelebbről megnézed, ahogy énekel, nem is igazán mozog a szája. De a videóban van valami grandiózus, van abban a számban valami olyan, amitől a Doktor Zsivágó meg az európai telek jutnak az eszünkbe. Mindenki azt kérdezi tőlem: „Nehéz volt a lovaglás a videóban?” Én meg elmondom nekik, hogy egy nappal a hazaindulásunk után forgatták a jelenetet. A négy lovas figurát valójában nők alakítják, hozzánk hasonló ruhákban.

139. oldal

Kapcsolódó szócikkek: videóklip (klip)
4 hozzászólás
Stone>!

BONO: Felejtsük el a rossz frizurájú napokat: nekem az életem telt a rossz fizura jegyében. Az embernek nem szabadna úgy kinéznie, mintha kivasalták volna a haját. Az akkoriban készült képeket nézegetve egyértelmű, hogy a focihaj hercege vagyok, és egyetlen dolog miatt nem vonult be ez a focihaj a poptörténelembe: a nálam sokkal magasabb emberre méretezett kalap. Még most is vannak emberek, akik nem bírják a U2-t, pusztán amiatt a haj miatt.

161. oldal

Kapcsolódó szócikkek: U2
Stone>!

BONO: Néhányan úgy gondolják, hogy a U2 tagjait fel kéne lógatni. Én ehhez csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy nekünk van mi lógjon.

234. oldal

Kapcsolódó szócikkek: U2
Stone>!

BONO: Joe O'Herlihy, a hangmérnökünk és gurunk használta állandóan az Achtung Baby kifejezést. Amikor rákérdeztem, azt mondta, ez a kedvenc mondata a Producerek című filmből, amit a stáb az amerikai turnén nézett állandóan. Azt gondoltam, ez remek lemezcím lehetne, figyelemfelkeltő, átsejlik rajta Németország, ahol a lemez kezdődött, mindemellett utal a szerelemre és a gyerekszületésre is – akkoriban mindkettő élénken foglalkoztatta a zenekart –, és a könnyedsége kellőképpen álcázza a lemez keménységét. Más címek is felmerültek, például Man – mint a Boy ellenpárja. Egy időben azon is gondolkodtunk, hogy Adam lesz a lemez címe, ezért fotóztuk le Adamet meztelenül a borítóhoz.

232. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Németország
1 hozzászólás
Stone>!

EDGE: Volt egy pár vicces pillanat is a nagy drámák közepette. Például a Dalton fivérek Indianapolisban léptek fel először. Mi a koncertre készülődtünk, amikor bejött Paul McGuiness az öltözőbe, és azt mondta, hogy a Los Lobos lekéste a gépét, és nem fog ideérni. Aztán elkezdtünk hülyéskedni, és felmerült, hogy saját magunk előzenekara leszünk.
Beöltöztünk westerncuccokba, és eljátszottunk egy pár countrydalt. Nagyon szarok voltunk, de azokon a nagy helyeken úgyis csak az első öt vagy hat sor látta az arcunkat. Egy páran megneszelték ezt, és három szám után elkezdett elöl terjedni a hír, volt nagy nevetés meg érdeklődés, de a többség éppen popcornt vásárolt. Hátrébb gyakorlatilag senkit nem érdekelt, mi történik elöl.

192. oldal

Kapcsolódó szócikkek: Indianapolis, Indiana
fowler P>!

Teljesen nyilvánvaló volt, hogy a zenekari tagok eltérő technikai tudással rendelkeznek, de mindez nem számított különösebben, mert mindannyian elég szarok voltunk.
EDGE

35. oldal


Hasonló könyvek címkék alapján

Duff McKagan: It's so easy
Paul Stanley: Tükörkép reflektorfénybe zárva
Komár László: Táncoló fekete lakkcipők
Tina Turner – Kurt Loder: Én, Tina – Életem regénye
Adam Nergal Darski – Mark Eglinton – Krzysztof Azarewicz – Piotr Weltrowski: Egy eretnek vallomásai
Ronnie James Dio – Mick Wall: Rainbow in the Dark
Marilyn Manson – Neil Strauss: (Nehéz) út a pokolból
Elton John: Én
Presser Gábor: Presser könyve 2.
Michael Jackson: Holdséta – Moonwalk