Sprookjesland ​is van iedereen 1 csillagozás

Boldizsár M. Nagy (szerk.): Sprookjesland is van iedereen

De ​Hongaarse bestseller Sprookjesland is van iederebeweenebevat or zeventien hedendaagse Hongaarse schrijvers. Ze vertellachtergestelde groepen, vaak in de vorm van verhalen die in de moderne tijd zijn geplaatst

Sprookjesland is van iedereen wordt wel de eigentijdse Alice in Wonderland genoemd. Het is een prachtig literair boek voor jong en oud. Een sprookjesboek, geschreven door zeventien Hongaarse schrijvers. De spraakmakende bundel laat zien hoe ingesleten systemen en vooroordelen terug te voeren zijn naar de verhalen die we als kind verslonden. Tot de verbeelding sprekende sprookjes die vroeger door pap en mam met warme zachte stem werden voorgelezen voor het slapen gaan. Maar hoe realistisch zijn deze sprookjes in de huidige tijdsgeest? In een sprookjeswereld waar bijvoorbeeld prinsen altijd stoere, hetero jongens zijn en prinsessen wit, lieflijk en bevallig. Sprookjesland is van iedereen laat de diversiteit zien van de moderne samenleving. Gender, religie, afkomst,… (tovább)

Eredeti megjelenés éve: 2020

Tagok ajánlása: 8 éves kortól

A művek szerzői: Molnár Krisztina Rita, Gangl Eszter, Lakatos István, Tóth B. Judit, Tompa Andrea, Gimesi Dóra, Szűcs Edit, Pengő Edit, Kiss Judit Ágnes, Harka Sára, Kertész Edina, Ruff Orsolya, Finy Petra, Csehy Zoltán

184 oldal · keménytáblás · ISBN: 9789090348827 · Fordította: Mari Alföldy · Illusztrálta: Lilla Bölecz