A ​film mint mozgás 0 csillagozás

Gondolatok a film szépségéről és szabadságáról
Bokor Pál: A film mint mozgás

Ez ​a könyv abból a meggyőződésből keletkezett, hogy a film szépségének titka nem a kép, hanem maga a mozgás. És aki végigolvassa a korábban inkább külpolitikai újságíróként ismert, de sokoldalúságával már nem egy meglepetést okozó szerző munkáját, annak nem lesz kétsége ennek az állításnak az igazsága felől.
A bizonyítási folyamatban voltaképpen a teljes filmtörténet feltárul a filmrajongó előtt. Talán éppen most tudatosul majd benne, hogy miért döbbentett meg milliókat Spielberg Ryan közlegény megmentése című filmjének nyitójelenete, mitől jó színész mégis a minden filmjében egyforma Arnold Schwarzenegger, mitől fantasztikus teljesítmény Giulietta Masina alakítása az Országútonban, vagy mitől remekműgyanús a Collateral, a halál záloga, Tom Cruise-zal és Jamie Foxx-szal.
De elgondolkodhat az olvasó azon is, hogy mi okból adott zöld kabátot Antonioni a Nagyítás fotográfusára, miért zseniális megoldás Jancsó Miklós részéről, hogy nem hagyja kikapcsolni a kamerát, amíg a… (tovább)

>!
Atlantic Press, Budapest, 2015
576 oldal · keménytáblás · ISBN: 9786155332524

Most olvassa 1

Várólistára tette 11

Kívánságlistára tette 12


Hasonló könyvek címkék alapján

Pentelényi László – Zentay Nóra Fanni (szerk.): JLG / JLG
Zalán Vince (szerk.): Michelangelo Antonioni
David Bordwell: Elbeszélés a játékfilmben
Nemes Károly: Alfred Hitchcock
Füzi Izabella (szerk.): Hitchcock
François Truffaut: Hitchcock
Dominique Auzel: Alfred Hitchcock
Stephen Rebello: Alfred Hitchcock – Így készült a Psycho
Tomas Opitz – Üveges Krisztina (szerk.): Fényképezte Zsigmond Vilmos / Photographed by Vilmos Zsigmond
Bakonyi Vera – Zalán Vince (szerk.): John Cassavetes